speelotheek omgeving zwolle vraagje

ik ben op zoek naar een speelotheek, maar zie er in zwolle al vijf, en in kampen 3…



wie o wie helpt mij uit deze omgeving, wie heeft ervaring met welke… voordat ik mij ergens vastleg. Heb overal al gezocht op het digitale net, maar kan verder niks vinden over ervaringen ed. Vandaar da tik het hier even probeer… :oops:

Ik zit in het bestuur van de speelotheek in ons dorp.

Niet dat je daar wat aan hebt, wat dat is niet in de buurt van Zwolle :smiley:



Maar kijk eens of je bij elke spoeelotheek lid kunt worden dmv een knipkaart. Dat kan bij ons wel en hoef je geen jaar lid te zijn en kun je ons gewoon uitproberen.



Kijk naar het aangeboden speelgoed, is het up to date? Hebben ze een duidelijke website ?



Let op de tarieven. Een speelotheek draait meestal met vrijwillers en vraagt geen absurde prijzen. Het is niet de bedoeling dat een speelotheek winst maakt, behalve om nieuw speelgoed ervan te kunnen kopen.



Let ook op het uitleentermijn en of je tussendoor speelgoed mag ruilen. Soms is een kind na een week al flauw van het nieuwe speelgoed en dan zou je het eerder kunnen ruilen.



Vraag naar de hoogte van eventuele boete bij verlies van onderdelen, of mankementen. Playmobil is bijvoorbeeld erg leuk om te lenen maar er raken ook gemakkelijk kleine onderdelen zoek.

Een op afstand bestuurbare auto is superleuk maar je kunt per ongeluk een botsing veroorzaken waardoor het autootje totalloss is :wink: en wat moet je dan betalen ?



Nou , tot zover een greep uit een paar tips die ik zo kan bedenken.

Misschien heb je er toch wat aan.



Succes met je keuze!

Ik weet dat er in Hattem eentje zit, maar das wel wat ver voor jouw. Misschien er 1-tje in je regio bellen, om te vragen of ze een lijst hebben van speel-o-theken bij jouw in de buurt?