speelkeuken

Onze dochter krijgt voor haar verjaardag een houten (zelfgemaakt) keukentje van opa en oma. Nu zoek ik daar eten en pannen etc. bij. Ik twijfel echter over het duurdere houten eten of dat van plastic. Dat van hout heeft mijn voorkeur, maar ik vraag me af of dat speelgod van plastic voor kinderen niet fijner is om mee te spelen.



Iemand ervaring?

hout!

Los van het feit dat ik het veel mooier vind… vind ik hout gewoon ook fijner voelen/ in de hand liggen.

Eventueel ook mooi/fijn is stof/vilt :thumbup: .



Zelf vind ik dat plastic eten gewoon net 3x niks (hier wel een setje gehad en dat is vrij vlot verdwenen).

Ik zal ook voor hout gaan.

Wij hebben ook hout. Alleen wordt er zo intensief mee gekookt dat er hier daar wel wat verf af is. :?

Wij hebben gewoon plastic :wink: en daar speelt ze hartstikke leuk mee. Ik zou een beetje van beiden doen. Want hout is leuk maar wel duur en daar kun je voor een klein prijsje dan wat plastic bij doen.

Ik zou voor hout kiezen, icm stof.



Maar in de praktijk slingeren er hier ook plastic boterhammen rond :mrgreen:

Wij hebben emaille roze pannetjes, super cute. Ze speelt echt elke dag met haar keukentje.

Hout! Mooier, ligt fijner in de hand, duurzaam. Hout vind ik overgens helemaal niet zo duur, gezien de levensduur ervan. Plastic is hier nooit een lang leven beschoren.

Ik zou voor emaille gaan. Hout vind ik wb keukentjesspul vaak toch niet zo echt, en hoe echter hoe beter gaat toch vaak wel op. Bovendien heb ik ook de ervaring dat de houten pannetjes en theepot snel stukgingen en dan had ik echt niet het goedkoopste gekocht (denk aan 30€ voor een theepot met kopjes waar binnen een jaar een tuit en handvat van was afgebroken).

Plastic vind ik gewoon helemaal niks, vervuilend, als je er echt water in doet staat t veel minder stevig.

En ik heb gewoon een bak met hout, plastic, stof en ijzer…en de jongste speelt nu fijn met alles.

Zou echt niet weten wat voor hem of voor de oudste nu het fijnste is…



Wat ik wel leuk vind zijn die plastic etenswaren met klittenband, die 2 helften die je op elkaar kan plakken, we missen soms een helft maar is wel heel leuk.

Voordeel van kunstof is dat je het eenvouig een keer in vaatwasser of wasmachine kan doem. Bij hout is dat wat lastiger en ondanks dat ik hout wel altijd mooier vindt, slijt verf e.d van hout bet snl en mo je kind wel steeds meer fantasierijk worden :wink:

Bedankt voor de reacties. Emaille pannen heb ik ook gezien. Die hebben ook mijn voorkeur boven de houten. Maar het houten eten is uber cute. En dat heb je ook in de klittenband variant.



Anyway, jullie hebben me overtuigd, het wordt hout :mrgreen:

Plastic eten heeft zoonlief overigens eens gehad. Dat heb ik toen proberen te wassen in de vaatwasser, maar het kwam er verkleurd en volgelopen met water uit :thumbdown:

@Lune wrote:

Ik zou voor emaille gaan. Hout vind ik wb keukentjesspul vaak toch niet zo echt, en hoe echter hoe beter gaat toch vaak wel op. Bovendien heb ik ook de ervaring dat de houten pannetjes en theepot snel stukgingen en dan had ik echt niet het goedkoopste gekocht (denk aan 30€ voor een theepot met kopjes waar binnen een jaar een tuit en handvat van was afgebroken).

Plastic vind ik gewoon helemaal niks, vervuilend, als je er echt water in doet staat t veel minder stevig.




pannetjes ed zijn hier niet van hout.

Die zijn idd ‘echt’. Idem voor de garde, de afwasborstel (das namelijk gewoon eentje van de supermarkt :lol: ) etc.

Dacht dat het om het fruit ed ging. Dat is hier van hout en deels van stof (dat van de ikea :thumbup: ).