Kan een kind ook teveel speelgoed hebben :shifty:
Het lijk alsof dat Melinda niet weet waar ze mee moet spelen …
Ik heb haar speelgoed met de helft verminderd , flink opgeruimd dus
Ze heeft zo,n trofast kast met 5 bakken 4 grote en 1 kleine bak…
4 bakken zaten vol nu nog maar 2
En klein btje speelgoed"( serviesje en lp speeltuin.) Op haar speeltafel.
Wat vinden jullie normale hoeveelheid speelgoed voor kinderen van 3 jaar en ouder
Oja daarbij heeft ze ook nog een keuken en winkeltje van de AH
Bekend fenomeen
Wat ik vaak doe is om de zoveel tijd een aantal spullen ‘opruimen’ en een tijdje op zolder leggen.
Na een aantal weken of maanden geef ik het weer terug en ruim iets anders op
Hier ook roulatie systeem :thumbup: en dan is ze weer echt blij met de dingen die ze terug ziet.
Hier 1 keer in de 1 a 2 maanden zet ik weer spullen op zolder of slaapkamer, en ruil ik met de spullen van beneden. En dan spelen ze opeens weer volop met het speelgoed.
Hier ook roulatie systeem, vinden het erg leuk om te spelen met iets wat ze een aantal weken niet gezien hebben.
Een paar autootjes en little people spoorbaan, blijven wel altijd beschikbaar, maar daar spelen ze ook bijna elke dag wel mee.
Lianne heeft niet super veel speelgoed.
Een trein van thomas , 3 poppen met kleertjes en een bedje.
Een aantal knuffels en een tekebord.
Boven heeft ze dan haar duplo en haar poppenhuis en mag daar sinds vorige week ook spelen.
Daarnaast wel genoeg teken/verf en knutselspul, puzzels
Hier heeft onze zoon 1 kastje met speelgoed waar hij zelf bij kan. Dan is er nog 1 plank in een kast waar puzzels, spellen en knutsel spullen staan.
En we hebben een grote zak met lego
Bij verjaardag of sinterklaas worden er eerst dingen opgeruimd.
Ik kan me voorstellen dat kinderen in deze tijd teveel speelgoed hebben. Sommige huishoudens lijken wel etalages van Bart Smit.
hier is ook te veel :oops: en ben steeds wel aan het opruimen nu ben ik druk bezig met het buitenspeelgoed op te ruimen.
moet dan ook eerlijk zeggen dat wij van die etalages van bart zijn of zo :oops:
hier veel ooms tantes opas omas die vaak aankomen met speelgoed, paar keer per jaar ga ik dan ook flink ruimen zodat er weer ruimte komt.
ook ruil ik vaak met speelgoed vanaf zolder, de appie winkel wordt hier na niet omgekeken hun grote keuken daarin tegen al 3 jaar elke dag!
verder nu druk loopautos kleine tractors en zo aan het verkopen omdat ze nu van de skelters steppen en zo zijn.
en ondanks zoveel speelgoed zijn de kinderen dol blij met bv een bellenblazer of vragen ze bv vouwblaadjes of stiften voor verjaardagen.
We zijn net een weekje op vakantie geweest en het viel me weer eens op hoe goed ze heeft gespeeld met het weinige speelgoed dat we mee hebben genomen en toevallig hadden we vandaag op te terugweg een gesprek hierover. We gaan vrijwel al het speelgoed op haar kamer in de grote inbouwkast zetten en 3 a 4 dingen beneden zetten (b.v. kist blokken, een poppenwagen met pop en 2 puzzels.) en dat wisselen we na 1 a 2 weken weer om. Wij hebben gemerkt dat ze beter speelt als er weinig keuze is. In plaats van alles overhoop halen en nergens echt mee spelen, is ze dan gericht bezig.
Deze vakantie heeft ze in het appartement ontzettend veel gespeeld met de knex (grote versie), kleurkrijtjes en kleurboekje en een paar puzzels.
En in de auto met o’n magnetisch tekenbord dat je steeds kan wissen, een autostuurtje met allerlei knopjes er omheen en een lichtgevend toverstafje.
Alles bij elkaar pas het in een plastic tasje. Ideaal!
L. zijn speelgoed staat al een tijdje helemaal op zijn kamer (ons huiskamer is nl. vrij klein) en voor hem wil ik juist weer wat naar beneden halen, zodat hij ook beneden makkelijke kan spelen zonder heen en weer te slepen.
Ik vind vaak dat kinderen te veel hebben, als ik om me heen kijk. Hier niet overdreven veel, maar het mag nog minder van mij: op zolder liggen twee treinbanen (een houten, en een Lego) en beneden vier Ikea-manden: Duplo, auto’s, puzzels/spellen, en Lego met overige meuk. Daarnaast natuurlijk boeken en knutselspul, maar dat is geen speelgoed, denk ik. Weetikniet eigenlijk.
Hoe dan ook, hier wordt er gespeeld met wat er is. Dat hij ergens op raakt uitgekeken herken ik niet echt. Echt niet zelfs. Nu heb ik wel de luxe van een kind met een enorme fantasie, dus hij heeft niet veel nodig om te spelen, dat vind ik fijn. Kan me wel voorstellen dat als er te veel leuks is, dat ze lastig kan kiezen. Dus de hoeveelheid wat verminderen kan al helpen!