speelgoed weggeven

is dat normaal? dat ze allemaal speelgoed aan elkaar weggeven



nu heeft Luna speelgoed genoeg daar niet van maar als het aan haar ligt geeft ze er bergen van weg (heb al gezegt alles wat je weggeeft is weg en krijg je niet meer terug ik ga niks nieuws halen voor jou)

Nou normaal weet ik niet maar hier willen mijn kinderen het ook nog wel eens doen.



Hier mag het niet. Ik vraag het altijd terug of stop ze voordat ze het willen geven.



Vind het absoluut niet nodig en zie de meerwaarde er niet van. Spullen blijven thuis en worden niet weggegeven.



:slight_smile:

ja ik snap er ook vrij weinig van… vind het ook niet nodig



1 vriendinnetje van Luna doet het ook van alles weggeven



kan het mij ook totaal niet herinneren van vroeger ofzo dat iedereen maar van alles aan elkaar weggaf

hier gebeurd het ook wel en ik heb er niet zo’n moeite mee.

Vooral van die kleine frutsels, een mooi doosje, armbandje etc. Ik heb in het begin idd wel duidelijk gemaakt dat ze het dan niet een dag later in tranen terug kan vragen, maar dat gaat nu prima.

Hier mag niets weggegeven worden zonder toestemming van ons als ouders. Mijn oudste heeft een vriendinnetje die er een handje van heeft om dingen wel heel dwingend te ‘willen en wensen’, waardoor mijn oudste zich vaak liet (ver)leidden om het haar te geven. Kleine dingetjes heb ik vaak geen moeite mee, maar vaak wordt er geaasd op de disney-collectie van bijv. Toy Story of Belle en het beest die ze hebben opgebouwd en dat wil ik gewoon niet hebben.



Ander vriendinnetje van haar heeft zo haar, uit Disneyland, meegebrachte Micky Mouse knuffel en rugzak ‘weggegeven’ omdat ze zich ertoe gedwongen voelde en laatst waren ze in de klas dozen playmobil aan het ‘ruilen’. De juf heeft dat goed opgelost door het in te nemen en aan de ouders te vragen of dat echt wel de bedoeling was (en dat was idd niet zo)

pff… dat gaat wel erg ver ja



ik heb geen idee hoe het hier precies gaat wel merk ik dat als Luna iets weg wil geven dat kinderen verder willen uitzoeken van oh dat en dat wil ik ook wel hebben

nu was Luna gelukkig wel zo bijdehand om te zeggen dat ze haar barbie niet weg wilde geven :thumbup:

Weg geven is hier niet aan de orde. Daarvoor is de verzameldrang hier te groot bij J.

Wat hij en vriendjes wel veel deden is spullen uitlenen.

Jo kwam steeds terug met speelgoed of frutsels van anderen. Het ging (bijna) altijd heel en snel weer terug (hooguit 1 dag of weekeind) Ooit 1 x kwam hij thuis met een rond balletje,die als hij hem op de grond gooide open sprong tot een draakje.

Op de ochtend dat hij terug moest gooide hij hem nog een keer op de grond en het ding verdween spoorloos! Ergens in,rond,achter,onder de grote wandkast. WEG!

Heb het de moeder verteld,maar die vond het niet erg. Pas later, toen ik door kreeg WAT dat balletje was zag ik dat het (wtf) een Bakugan was van 9 euro per stuk!

Ai…bij een opruim moment veel later kwam het balletje te voorschijn en is netjes terug gegaan.



1 x ook een auto. Jo is ontzettend netjes en zuinig. Eli niet. Eli greep er naar en het ding brak…

Heb het gelijmd, terug gegevens aan de oma van die jongen en aangeboden een nieuwe te regelen of te betalen. Hoefde niet,maar sindsdien is het ook een beetje klaar met lenen (gelukkig).

Jo leende ook wel eens wat uit,maar deed daar toch stukken moeilijker over dan zelf iets lenen. Jo is zelfs gehecht aan het allerkleinste prul wat hij heeft…



Nu gebeurt het helemaal niet meer. Eli tot op heden ook niet. Vond het altijd wel lief. Samen spelen en spullen aan elkaar toevertrouwen voor 1 nachtje.

:lol: :lol: ja verschrikkelijk he die balletjes zo duur… hier heeft Luna er ook een paar (gehad? heb geen idee waar die dingen zijn… en zo duur…)