speelgoed vierjarige

Zegt m’n dochter van 4 gisteren dat ze het speelgoed niet meer leuk vindt… :shifty: Ze verveelt zich er een beetje mee en het is te baby-achtig. Nou hebben we hier ook nog een keutel van 2 rondlopen dus dat klopt ook wel. Maar ik ging eens goed rondkijken en toen bedacht ik me dat ze wel eens gelijk kon hebben. Maar ik kon ook zo gauw niks bedenken wat nou leuk is voor een vierjarige. Ze knutselt en tekent zat, puzzelen vindt ze ook leuk, maar echt speelgoed heb ik al een tijd niet meer gekocht voor haar. :oops:

Help!! Wie heeft er leuke suggesties?

Leuke spelletjes zoals memory.

Spelen met een bal,keukentje,verkleedkleren :think:

Ik heb een knul en auto’s en autokleden blijven leuk maar daar heb je ws niet zo veel aan.



Voor lasse hebben we lego voor zijn verjaardag gegeven - de duplo speelt hij ook nog wel meer hoor maar is meer voor Nena.



Playmobiel is hier helemaal hot.

En is allerlei leuke thema’s te krijgen.



Een winkeltje oid?



En spelletjes of zo laptopje met spelletjes, mini loco ed.



Een barbie?

Hier zijn verkleedkleren favoriet op het moment.

Echt met speelgoed spelen doet Laura niet zo veel meer de laatste tijd, maar ik heb wel het Little Pet Shop huis weer van zolder gehaald vorige week, en we hebben laatst een keer een zwembadje gemaakt voor haar Barbies - dus misschien is een poppenhuis wel erg leuk nu?



Ook speelt ze soms wel eens op haar keyboard of wil meedansen met de K3 dvd.



En verder wacht ik tot het mooi weer wordt, want we hebben eigenlijk meer een ‘buitenkind’. Laura is druk aan het oefenen nu met hoepelen en touwtje springen, en ze wil zo’n diabolo, en het fietsen zonder zijwieltjes moeten we ook weer gaan oefenen.

hier de absolute favoriet: een zelf-bouw-knikkerbaan:





of zoiets:







wordt hier echt uren en uren mee gespeeld, dagelijks!





verder zijn spelletjes hier idd in, en de trein doet het nog steeds goed.

Verkleden, poppen, knutselen, little pony en het huis van sneeuwwitje. Daarnaast schrijft Anne erg graag en is ze daar dus veel mee bezig, op papier, op haar krijtbord, overal waar maar kan. Spelletjes spelen met ons vind ze ook super. Keukentje werkt ook nog steeds en natuurlijk haar barbie poppen :inlove: . Een kappop of opmaakpop is ook erg leuk.

playmobil :thumbup:

Poppen, playmobiel, keukentje, bal/springtouw/buiten speelgoed (stoepkrijt!), strijkkralen, barbies :think: .

Mijn dochter is een jaartje ouder en speelt heel graag met haar poppen (ze heeft een commode, bedje en kinderstoel die je ook kan veranderen in stoeltje met tafeltje, vooral daar wordt veel mee gespeeld, in combinatie met keukentje/winkeltje. We hebben een playstand (soort rek met gordijntjes) waar ze huisjes, winkels, poppenkast mee speelt.



Verder de regenboog van Grimms met houten dieren van de boerderij en kapla, ze bouwt zich suf en speelt dan met die bouwwerken en de dieren/kabouters.

Poppenhuis staat te verstoffen helaas, playmobil ook…

Mijn jongens hebben ook veel met de knikkerbaan gespeeld (zo een als op de foto) maar zij doet er niet zoveel mee.



En kapla dus, echt een must!

wij hebben vandaag heerlijk jeu de boules gespeeld in de woonkamer :mrgreen:

gewoon rollen met de ballen ipv gooien, en een lol dat de jeugd had.

@lowietje wrote:

wij hebben vandaag heerlijk jeu de boules gespeeld in de woonkamer :mrgreen:

gewoon rollen met de ballen ipv gooien, en een lol dat de jeugd had.




wij hebben voor lasse een keer vijf dierenkegels gekregen met bal - toevallig was hij daar vandaag weer eens mee in de weer en Nena vind het nu ook geweldig.

Bedankt voor jullie tips!

We hebben vorige week een poppenhuis gekocht en daar speelt ze wel heel leuk mee. Al heb ik het idee dat dat het enthousiasme al minder is dan de eerste dagen… :?

Poppen hebben we, incl badje en bedje…Tja, doet ze wel eens wat mee, maar dan moet ik het vaak wel aanwakkeren.

Verkleedkist hebben we al 1,5 jaar. Het nieuwe is er wel af.

Kapla, vindt mama zelf ook erg leuk. Zó simpel, maar heel leuk.

En die knikkerbaan is super zeg!

Meiske is druk met schrijven en opdrachtjes enzo. Geweldig vindt ze die boeken met kleine opdrachtjes waarbij je dan moet omcirkelen, tellen, stickers plakken enz. Heeft ze alleen mij altijd voor nodig.

Heb ook al zitten denken aan wat meer spelletjes. Maar daar kan ze niet zelfstandig mee spelen. Is niet altijd handig. Maar zal eens rondkijken.

En verder was ik blij dat ik dit weekend de achterdeur open kon gooien! Hopla, naar buiten. Fietsen, zandbak, stoepkrijt, alles was weer leuk na z’'n lange winter. Heb inmiddels ook een skippybal gescoord. Weet ze nog niet, maar zal 'm binnenkort eens oppompen.



Tips blijven welkom hoor!

qua spelletjes… mini loco. Vinden de heren hier ook helemaal geweldig naast de spelletjes die we gezamelijk doen. Soms zit ik er dan naast met iets anders, soms kijk ik echt mee en andere keren spelen ze het helemaal zelf en komen alleen melden dat ze ‘briljant’ zijn, want de juiste oplossing :mrgreen: (briljant zeggen ze dan niet overigens hoor haha zij zeggen goed he).



We hebben hier inmiddels een aardige collectie spelletjes. Naast de ‘standaard’ dingen als memory, domino etc hebben we ook de Kinderen van Katan, ladders en glijbanen van Diego, huisje boompje beestje, plopdobbel… zij spelen het liefst de hele dag spelletjes met papa en mama, maar papa en mama vinden het ook leuk, maar niet de hele dag :lol:



Natuurlijk ook puzzelen en hier is alles waar gebouwd mee kan worden een hit. Duplo, lego, gewone blokken…

Zag bij het Kruidvat Sesamstraat Bingo. Leek me ook wel wat. En Jakkiebak Kippekak, leuke verhalen van gehoord. Moet toch eens gaan shoppen.

Moeilijkere knutselpakketjes… zo hebben ze bij action voor een euro viltvriendjes om zelf te maken. Moet ze naaien met een plastic naald, maar alles is voorgestanst… vinden ze hier geweldig.

Of wuppies maken, schilderij lijstjes beplakken en er zelf een mooie tekening in maken, koekjes bakken, cake bakken, helpen met koken.



Verder heb ik hier computernerds, dus ze vinden een DS ook geweldig en doen er leuke maar evengoed ook leerzame spellen op.



Verder vind Aniek Littlest pet shop echt ge-wel-dig en een schoolbord met krijt blijft leuk.



Springtouwen en elastieken is ook cool en verkleden blijft leuk omdat ze dan ook mag make-uppen en we regelmatig de verkleedkleding uitbreiden en wisselen. Zo heeft ze laatst een zeemeerminpak erbij gekregen en elfenvleugeltjes.



Playmobiel is hier ook populair, maar omdat ze daarmee ivm mies niet beneden mogen is dat nu toch minder aan het worden.



Verder is onze dame ook gek van zingen, dus ze heeft al een poos een eigen soundmachine met wat kindercd’tjes en een karaoke microfoon.

Er word wat afgekweelt.



:mrgreen: