speelgoed laptopje - leuk of niet?

Het lijkt me leuk om voor Laura zo’n peuter laptopje te kopen, ze doet namelijk graag mama na in alles (en mama brengt veel te veel tijd achter de computer door :oops: ), en ik hoop dat het leuk vermaak is voor in het vliegtuig straks op vakantie.

Maar, zijn die laptops eigenlijk wel echt leuk? Of zien ze er alleen aan de buitenkant leuk uit? Zo op het oog zie ik bij de meeste van die speelgoed computers een hele mooie gekleurde buitenkant, en dan in het midden een zwart-wit ienimini schermpje waar je een spelletje op kunt doen of zo.

Ben een beetje bang dat kinderen er gauw op uitgekeken zijn… of valt dat mee?

Zit er nog veel verschil tussen de duurdere en goedkopere?

Ik hoor graag jullie goede en slechte ervaringen, en tips over welke laptop geschikt is voor een (bijna) 3-jarige.

Arwen heeft zo’n kleintje, van Clementoni. Maar ze is er eigenlijk nog te klein voor (is vanaf 3 jaar), en vindt alleen de muziekjes leuk nu. Maar ze speelt er zelden mee. Het ding was toen in de aanbieding voor 10 euro bij Intertoys, dus dat is geen geld, maar ik denk dat ze wat ouder moet zijn om het echt leuk te vinden en er goed mee te kunnen spelen.

Esmee is van dezelfde leeftijd, maar vindt het wel heel leuk. Ook vooral de muziekjes, de rest komt nog wel denk ik. Ze is wel veel met haar computer bezig hoor, steeds meer ook.

Ik vind het echt een aanrader, leerzaam ook, Esmee zegt sommige letters na. Ik vind hem erg leuk !

Of er verschil in zit weet ik niet, ik denk weinig.

Wij hebben hem van Vtech.

Wessel heeft die van Winnie de Pooh (Kruidvataanbieding ooit)… En aangezien we vaak (ver) in de auto zitten, is het een superhandig ding…

Er zitten allemaal verschillende kaarten bij met verschillende spelletjes enopdrachtjes…

Maar wat ook een mooie laptop is (volgens wessel zelf) is het opklapbare schoolbordje met aan de binnenkant een magneetbord met blokjes EN een magneet-tekenbord… En dat is ook een “konketjoeter”… Dussssssss

Wij hebben voor Aniek de Vsmile Pocket en daar kan ze nu ook al goed mee, eerder hadden we Dora’s laptop en daar kon ze al eerder wel wat op prutsen, nu is Peter daar drukker mee dan Niek omdat zij nu de vsmile heeft ontdekt. Maar ja die word ook bijna 4.

Dora’s laptop vind ik persoonlijk wel leuk, ze leren tellen, kleuren onderscheiden, engelse woordjes en leren al een beetje navigeren met knoppen en dergelijke.

Ik zou hem zo weer kopen hoor. :thumbup:

Anna Sofie heeft er eentje van de aldi, was toen ergens rond de kerstvakantie.

Ze vond m op zich leuk maar ze kon de blauwe e niet vinden…

En ze vroeg zich ook af of ze er kleurplaten mee kon printen.

Toen ze doorhad dat het een speelgoedding was ipv een echte laptop vond ze m nog steeds leuk hoor, ze heeft er veel mee gespeeld. Muziek maken, spelletjes. Echt educatief vind ik die dingen niet overigens, maar niet alles hoeft leerzaam te zijn he :mrgreen:

Bedankt voor de reacties, klinkt positief.

Ik ga eens kijken of er ergens een leuke aanbieding is (kost het me niet meteen een kapitaal als het tegenvalt).

Mijn zoontje vond het twee weken leuk, had toen alles door en gezien en nu kijkt hij er niet meer naar om, zoals zoveel dingen met batterijen. Dus hier een negatieve reactie.

Merijn heeft er ook een, maar kijkt er eigenlijk zelden naar om.

Sara heeft de diego laptop en die is hier een enorm succes. Ze leert in een rap tempo letters lezen (ze kende er al een rijtje maar nu veel meer) en kan al heel goed overweg met de muis die er bij zit etc.

Was in de aanbieding bij bart smit en ik vind het een echte aanrader :thumbup:

alissa vind de dora labtop erg leuk :thumbup: de andere vind ze minder

Wij hebben een nijntje laptop en er word niet naar omgekeken.

We hebben hier ook een Nijntje laptop, maar die word niet veel gebruikt.

Esmee heeft een Dora-laptop, daar spelen ze wel allebei regelmatig mee.

Jesper heeft de Thomas laptop. Ik vind het echt een uitvinding. Hij kent al veel letters en cijfers, ik vind het een supereducatief ding.

Hallo, mijn dochter van bijna 3 heeft die van Dora, ze vindt hem echt super en hij is ook nog leerzaam.

Ennneh. …als mama achter de computer zit… gaat zij ook achter de laptop hihi!

Gr. Tessa

Tigo heeft nu zo’n jaar of 2 de dora laptop. Hij is nu bijna 6 en vind hem nog steeds leuk. Hij past nu ook wat beter bij zijn leeftijd omdat hij het rekenen en spellen ed door begint te krijgen. Dora gaat altijd mee in de auto en hij vermaakt zich er opperbest mee :smiley:

Ok, nou dat lijkt me een overweldigende meerderheid van stemmen voor de Dora laptop :wink:

Ik weet wat ik moet gaan zoeken, dank!

Als dat dezelfde dora laptop als tigo is is hij voor jou dochtertje denk ik wel nog iets te moeilijk… Het zijn veel letter, tel en rekenspelletjes

Dan is Nijntje denk ik wat geschikter voor nu…

Als dat dezelfde dora laptop als tigo is is hij voor jou dochtertje denk ik wel nog iets te moeilijk... Het zijn veel letter, tel en rekenspelletjes

Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind het lastig om iets te vinden dat niet te moeilijk is, maar waar ze ook niet over een maand al op uitgekeken is.
Zijn er eigenlijk verschillende Dora laptops?
Moet er nog even induiken...

Ik heb geen idee of er verschillende dora’s zijn. Maar die van tigo is alweer 2 jaar oud dus het zou heel goed kunnen dat hij ondertussen alweer vernieuwd of anders is…

Tigo heeft deze:

Product Informatie

10 unieke activiteiten leren o.a.: rekenen, taal, logica en muziek maken

Ga op expeditie met jouw favoriete avonturier!

Dora spreekt, zingt, danst en helpt tijdens alle spellen en opdrachten

LCD-scherm met leuke animaties

Vele vrolijke melodietjes, leuke zinnetjes en grappige geluidseffecten

Met originele Dora-stem

ABC-toetsenbord en muis

Volume- en contrastregelaar

Automatische uitschakeling

leeftijd vanaf 4 jaar