speelgoed in auto

Volgende week gaan wij naar een verjaardag in de Randstad. Van ons uit is dat ongeveer 2 uur rijden. Onze kleine man die slaapt dan naar alle waarschijnlijkheid niet in de auto.

Hij heeft nu een paar speeltjes in de auto, maar na een paar minuten gooit hij die op de grond. Nu wil ik hem een speelgoedje geven dat ik ergens in of aan de auto vast kan maken.

Hoe doen jullie dat met speelgoed in de auto?

Ik heb wat speelgoed aan van dat dunne elastiek vastgemaakt en dat aan de handgreep in de auto vastgemaakt.

Dat elastiek kun je bij de zeeman kopen en vast nog ergens anders hoor.

Hier misschien dan een slechte mama, maar ik heb voor geen van de kinderen ooit echt speelgoed meegenomen voor ritten van 2 uur.

We draaien wel kindermuziek of luisterverhalen en thats it.

De keren dat ze zelf iets meegraaien hebben ze pech als het het valt. Ik kan er niet bij en stoppen ervoor doe ik niet.

Moet zeggen dat het ook nog nooit tot problemen heeft geleid :think:

Ik heb de laatste keer (rit van ruim 1,5 uur) speelgoedgidsen van de Intert*ys en Top * Toys meegenomen. J.esse heeft uitgebreid zitten kijken!

Boekjes, tijdschriften, poppetjes, alles wat maar geen geluid maakt 8)

bij lange ritten kreeg (krijgt) hij zijn konijn en speen… weg gooien is pech!!

speelgoed heeft ie nooit gehad voor onderweg, ja voor de vakatnie van die raamstickers, maar dat was hij zo zat.

@Cell wrote:

Hier misschien dan een slechte mama, maar ik heb voor geen van de kinderen ooit echt speelgoed meegenomen voor ritten van 2 uur.

De keren dat ze zelf iets meegraaien hebben ze pech als het het valt. Ik kan er niet bij en stoppen ervoor doe ik niet.

Dan ben ik ook een slechte mama :oops: :wink: De kinderen vermaken zich ook prima zonder speelgoed in de auto, van kleins af aan al. (Al nemen we op lange ritten tegenwoordig de 2 nintendo ds-sen wel eens voor ze mee). En op nog langere ritten (2 uur of meer) de dvd speler.

Ik neem alleen speelgoed mee dat niet hard is. Want bij een aarijding is het een gevaarlijk projectiel. Misschien kun je wat zachte dingen aan een koord doen en dan om de hoofdsteun vastmaken ofzo. Ik hou dan altijd voorin wat reserve knuffels voor als ze vallen (of gegooid worden). Ik geef het speelgoed niet gelijk als we weggaan maar pas als ze zich niet meer vermaken. Ik heb auto-slapers dus meestal valt het allemaal wel mee.

@Fleur wrote:

@Cell wrote:

Dan ben ik ook een slechte mama :oops: :wink: De kinderen vermaken zich ook prima zonder speelgoed in de auto, van kleins af aan al. (Al nemen we op lange ritten tegenwoordig de 2 nintendo ds-sen wel eens voor ze mee). En op nog langere ritten (2 uur of meer) de dvd speler.

Ja weet je, er zit ook wel een idee achter hoor. We rijden nogal veel en we wilden gewoon niet aanwennen dat het idee van autorijden “vervelend” zou moeten zijn. Het hoort er gewoon bij en waar je thuis lekker speelt, zit je in de auto gewoon vastgegespt en rijdt je saai van a naar b.

We praten altijd wel met de kinderen en als baby ook al wel eigelijk. We stoppen altijd na 1 uur rijden ergens en dan mogen ze even wat eten of drinken.

Knuffels mee in de auto mag, maar alles wat hard is of echt dwars de auto door kan schieten is een vette no-go hier.

Ben heel eerlijk gezegd ook erg blij dat we het zo hebben gedaan want ze zijn dus makkelijk met autorijden en weten gewoon dat het nu eenmaal niet anders is :oops: Als ik dan van vrienden wel hoor wat ze allemaal mee moeten sjouwen om de kinderen te vermaken dan denk ik… jeeee, vinden ze autorijden dan zo’n ramp :shifty: :oops:

Hiermee geloof ik echt dat het maar is wat je ze aanwent

@Fleur wrote:

Persoonlijk vind ik een Nintendo DS en een dvd-speler ‘erger’ dan speelgoed… :mrgreen:

Jinthe zit nog in de maxi-cosi, daar kan je veel dingen heel handig aan het hengsel vast maken. Als ze straks een ander autostoeltje krijgt, bedenk ik er ook wel wat op dat ze in ieder geval één speeltje mee kan nemen. Knuffel en speen maak ik aan de ‘gordels’ en/of kleding vast.

@Nienke123 wrote:

@Fleur wrote:

Persoonlijk vind ik een Nintendo DS en een dvd-speler ‘erger’ dan speelgoed… :mrgreen:

Jinthe zit nog in de maxi-cosi, daar kan je veel dingen heel handig aan het hengsel vast maken. Als ze straks een ander autostoeltje krijgt, bedenk ik er ook wel wat op dat ze in ieder geval één speeltje mee kan nemen. Knuffel en speen maak ik aan de ‘gordels’ en/of kleding vast.

Maar mijn kindjes zijn wel 7 en bijna 5 :wink: Tot een half jaar geleden gebeurde dat ook nog niet.

@Fleur wrote:

Maar mijn kindjes zijn wel 7 en bijna 5 :wink: Tot een half jaar geleden gebeurde dat ook nog niet.

Ook dan vind ik speelgoed minder erg. :wink:

@Danielle_M wrote:

Ik neem alleen speelgoed mee dat niet hard is. Want bij een aarijding is het een gevaarlijk projectiel. Misschien kun je wat zachte dingen aan een koord doen en dan om de hoofdsteun vastmaken ofzo.

:thumbup: wou ik ook al zeggen behalve van het koort, want dat vind ik dan weer eng :shifty: :mrgreen:

Tot ongeveer 1,5 niet zo veel, knisperboekje, knuffeltje, Daarna heb ik een klein kartonnen doosje (echt een klein kinderschoenen doosje oid) een gat in gemaakt zodat je ene flapje hebt en daar zitten “verrassingen” in. Dit doen we dus alleen bij autoritten die langer duren.

De verrassingen zijn gewoon eigen dingen, geen nieuw speelgoed, maar meestal: vingerpoppetjes, van die miniboekjes(dikkie dik of gouden boekjes), en nu bij ouder worden de raamstickers, handpop dickie dick, stift en kaart voor autobingo. Naast zijn stoel heb ik zo’n armleuning die naar beneden kan en daar leg ik een dik kussen over en daar het doosje op, ik heb ook wel eens iets van duplo er in gedaan, bv. het schaap en een poppetje. Daar verzint hij dan hele verhalen mee.

Ik moet eerlijk zijn dat ik geloof ik wat laks ben in het projectiel verhaal :oops: Daar moet ik ook eens wat meer over nadenken, hij heeft nl. de laatste vakantie (leeftijd 3,5) een tekenbord en een fototoestel en een verrekijker meegenomen, kon hij af en toe eens uit het raam kijken. maar ja als je moet remmen…brrr moet ik even niet aan denken maar ja de nintento ds kan ook door de autovliegen…

aan de ene kant zie ik het verschil niet met de verrekijker (zacht afgewerkt) aan de andere kant is dat ook struisvogelpolitiek.

Natas

hier ligt altijd wel iets in de auto (popje, auto,knisperboekje) ze nemen het meestal mee en soms heb ik een klein tasje bij met wat autootjes

niet met het idee van auto rijden is vervelend, ikzelf lees ook weleens in de auto…

@maria74 wrote:

@Danielle_M wrote:
Ik neem alleen speelgoed mee dat niet hard is. Want bij een aarijding is het een gevaarlijk projectiel. Misschien kun je wat zachte dingen aan een koord doen en dan om de hoofdsteun vastmaken ofzo.

:thumbup: wou ik ook al zeggen behalve van het koort, want dat vind ik dan weer eng :shifty: :mrgreen:

Ja het moet wel op zo’n manier dat het koord niet om de nek kan ofzo. Ik heb geen koord. Alleen de losse zachte speeltjes. En voor de oudste neem ik dan bijvoorbeeld donald duck’s mee ipv harde boeken.

De kids vermaken zich altijd wel maar als het echt een lange rit is (langer dan 2 uur) dan is wat te lezen of spelen wel leuk voor ze.

Hier mogen de meiden allebei speelgoed in hun eigen tasje doen.

Onze beide ouders wonen zo ongeveer 2a2,5 uur hier vandaan, dus ze zijn het

vanaf jong af aan gewend om zo lang te rijden.

Luisterboek, ‘ik zie, ik zie’ spelletjes, leuke muziek, maar zelf uit het raam kijken doen ze ook.

Hier gelukkig makkelijke kinderen met auto ritten :inlove:

hier een speelgoedton wat meegaat, met duplo en boekjes en geowon speelgoed! we moeten vaak zeker dik twee uur rijdne voodat we bij familie zijn en auto rijden is verplicht stilzitte en dat is een mega straf hier!

wij maken niet zo vaak lange autoritten, dus kan geen handige tips geven. Maar ik lees dat er sommige geen hard speelgoed meegeven. Ik denk dat als je een auto ongeluk krijgt (wat niet te hopen is, natuurlijk), hoogstens een extra blauwe plek oploopt van het harde speelgoed. Ik denk dat die blauwe plek lang iet zo erg is als de schrik die je er van hebt.

Maar dat is mijn mening, ik heb het nog nooit meegemaakt dus ik weet niet of mijn gedachtengang juist is.

Moosje, afhankelijk van de snelheid en de remkracht die moet worden toegepast bij een ongeval kan speelgoed een projectiel worden. Als het door de auto vliegt en op iemand komt kan dit wel degelijk meer zjn dan een blauwe plek… stel je voor dat een metalen kraanauto met 50 km per uur door je auto vliegt…

Er zijn allerlei wetenschappelijke testen gedaan, volgens mij kun je op de anwb site hierover wel dingen vinden. Daarom wordt het mensen ook afgeraden om dingen op de hoedenplank te leggen.

natas