Hoi meiden,
Wie heeft er leuke ideeën voor leuk, leerzaam speelgoed, waarbij ze echt moeten nadenken…(zoals bijv. een puzzel)
Sem is de laatste tijd geregeld erg druk, maakt veel rommel maar speelt niet echt veel. Terwijl hij altijd heel goed zichzelf heeft kunnen vermaken. Hij speelde altijd graag met duplo, nopjespuzzels en auto’s. Heb wel wat little people en voornamelijk de garage speelt hij sinds kort wat vaker mee.
Ik heb het idee dat het komt doordat hij zich verveeld, het speelgoed wat er staat is niet uitdagend genoeg, zou dat kunnen?
Om een voorbeeld te geven… hij heeft 8 van die puzzels met nopjes (een paar zonder) en als ik die allemaal bij elkaar leg en de stukjes in 1 bak, dan weet hij precies welk stukje bij welke puzzel moet. Hij speelt er dan ook niet meer mee, waarschijnlijk omdat hij het niet leuk meer vind.
Ik heb 1,5 week geleden een doos met 4 “echte” puzzeltjes gekocht vanaf 3 jaar, best moeilijk want stukjes zijn verschillend van grootte en vorm. En ook die deed hij de derde keer helemaal zelf leggen.
Vrijdag nog 1 gekocht met 4-6-9 en 12 stukjes en ook die legt hij zelf :shock: Ik sta echt versteld, nooit verwacht dat hij dat al zou kunnen :shifty:
Sinds die puzzels er zijn heb ik weer een heel ander ventje, hij kan een uur achter elkaar alleen maar aan het puzzelen zijn en is dan helemaal trots als hij ze weer allemaal heeft gemaakt, om vervolgens weer opnieuw te beginnen.
Dus ik denk dat ik wat meer speelgoed ga regelen waarmee hij wat meer word uitgedaagd, maar wat :think:
Dus wie heeft er leuke ideeën waar hij wat aan zou hebben misschien? :-*
Groetjes Natascha.
mischien is Loco wat voor hem :think:
Ik dacht dat dat pas voor kindjes op de basisschool was :think:
Maar ga effe kijken, bedankt voor de tip!
Meer ideeën zijn uiteraard welkom :mrgreen:
Zie net dat de bambino loco idd al is voor kindjes van 3-5 jaar, dus ga eens effe op MP neuzen.
Natascha,
hier hebben we die fase ook gehad dat hij weinig interesse had in ander speelgoed en het liefste wilde puzzelen oid, ik heb wat houten puzzels gekocht met max. 36 stukjes.
Ook grote stoffen dobbelstenen zodat hij leerde tellen en het gooien vond hij leuk. Toen hij de dobbelsteen snapte heb ik puzzeltjes gekocht met dobbelsteen (in spelvorm erg leuk!)
Daarnaast memory en domino en voor de rest heeft hij weken met niets anders gespeelt, ook de oude vormendozen waren toen weer in. Ook wat spelletjes op de pc vond hij toen het einde.
Daarna was de ontwikkelingsfase weer voorbij en ging hij weer spelen met het speelgoed wat voor zijn leeftijd is bedoelt en liet hij de puzzels links liggen alhoewel hij het erg leuk blijft vinden. 's avonds na het eten is het hier dan ook altijd spelletjes en puzzeltijd.
Natas
ja ik heb laatste op de psz een boekje gezien met Loco vanaf 2,5 jaar.
Je hebt echt hele leuken die je kunt bestellen.
Ik kan morgen nog wel even voor je kijken naar de site waar je ze kunt bestellen.
Bambino loco is inderdaad erg leuk. Of een kralenplank met grote kralen?
Dat laatste vind hij niks denk ik, ik heb al 2x iets gehad met spiraal en houten kralen eraan, maar met beide deed hij amper wat. :think:
-Vloerpuzzels
-Kralen rijgen
-Knippen en plakken
-Aankleedpop van hout met verschillende kledingstukken die je vast moet/kan rijgen.
-Lotto/ memory
-Marouchka pop (zo’n houten pop met daarin nog 10 kleintjes)
Ik herken het overigens wel, met name van onze oudste dochter, die had ook echt uitdaging nodig. Succes ermee!
Het spel nijntje leert tellen
Jakkiebak Kippekak
Hamertje Tik
Jumbolino
Castle Logix
Grote dobbelstenen
lettertjes is hier favoriet. Maar dat kunnen ze alleen nog niet alleen
Maar hij slurpt het hier op!
“kijk! dat is de MMM van Mama”.
@Pé wrote:
lettertjes is hier favoriet. Maar dat kunnen ze alleen nog niet alleen
Maar hij slurpt het hier op!
“kijk! dat is de MMM van Mama”.
je hebt van Jumbo iets dat heet ‘Ik leer letters’ en dat vind Femke echt fantastisch :thumbup:
En de boeken Mijn eerste van Dale en mijn tweede van Dale. Die zijn hier huizenhoog favoriet bij beide meiden. Aniek herkent al behoorlijk veel letters ervoor en weet de plaatjes in het boek ook goed te raden.