Speelgoed idee, paar daagjes camping?

Wie heeft er een idee voor speelgoed dat mee kan als wij een paar daagjes bij mijn ouders gaan logeren? Ik ga in hun voortent, meissie ook, de jongens gaan in een tentje. We gaan met eenauto, wel ruimte in de achterbak, maar vol is vol. Er gaat een tentje meer(erg plat), slaapzakken in een tasje, kleding, bench voor de hondjes, er moet nog eten mee. DUs ik zoek platte, kleine speelgoed-dingen, maar mijn inspiratie is op vandaag.



Help??

mijn ervaring is dat er op een camping juist heel weinig met speelgoed gespeeld wordt, alleen bij vies weer misschien.



zou iets van een spelletje meenemen, bal of tennisachtig iets (weet niet hoe oud je kinderen zijn), walki talki’s, misschien emmertjes of zo. en ze verder gewoon laten rondstruinen op de camping en zo.



Hier wordt het speelgoedvoorraadje meestal de eerste week amper aangeraakt.

Ik neem op vakantie altijd kleurboeken en spelletjesboeken mee.

En ik laat ze zelf ook het e.e.a uitzoeken, ieder een eigen tasje en daar moeten ze het mee doen.

Ook hier de ervaring dat er nauwelijks met het meegenomen speelgoed gespeeld wordt als het lekker weer is. De kinderen vermaken zich eindeloos met andere dingen op een camping. Wat spelletjes voor als het regenachtig weer is en wat te kleuren, dat is alles wat ze nodig hebben.

op de camping zijn onze kids vaak een stuk langer wakker als thuis, maar omdat het na een bepaalde tijd toch wel afgelopen is met het struinen wat mij betreft… spelen wij in de avond vrij veel spelletjes.



Verder MOET er een bal mee :thumbup: en gaat vaak een handvol autootjes, kleurboek/spul en dat is het wel.

We hebben nu 6 zomervakanties met kinderen erop zitten en nog nooit eentje horen klagen over het gebrek aan speelgoed.

een bal sowieso, schep, emmertje, auto, mijn knul is dol op zijn graafmachine. voorleesboek ook sowieso, anders kan hij niet slapen zegt hij zelf :lol: en boeken horen er voor mij ook bij. een simpel (kaart)spelletje voor een rustig moment?

hier ook de ervaring dat speelgoed overbodig is…



als het regent gaan de kaplaarsjes aan :mrgreen:

of in het donker met de zaklampjes spelen…



wel wat boekjes en knutselspullen



bijna elke camping heeft wel iets voor kinderen,

en vakantie is al spannend genoeg !!!

Zelfs een voorleesboek hoeft niet echt, je kent vastwel een paar sprookjes uit je hoofd of je bedenkt een verhaal :slight_smile:



Wij nemen altijd kleurspullen mee, mn dochter een pop en wat kleertjes daarvoor, inklapbaar poppestoeltje. Bakjes ed om pop eten te geven gebruikt ze dan gewoon uit de keuken. Voor de jongens gingen er vroeger een paar autootjes en wat diertjes mee. Nu vaak een vergrootglas, zakmes, insectengidsje. En een spelletje idd :slight_smile:

Hier gaat mee: kwartet of ander klein spelletje, knutselspullen (papier, viltstiften, schaartje, lijm) en voorleesboeken (nu helemaal makkelijk, die staan gewoon op mijn e-reader). En verder nog haar opblaaskrokodil voor in het water.



Ik heb ook vakanties gehad dat ik complete tassen vol speelgoed meenam, maar dat ging meestal onaangeraakt weer mee terug, dus dat doen we niet meer.

Dank jullie wel.



Meestal gaat er per kind een box mee. Daar mogen ze in stoppen wat ze willen, vol is vol, de deksel moet dicht kunnen. Maar die gaan onze caravan in, dus ruimte zat :mrgreen:





Meijs; waar heb je die voorleesboeken vandaan? Zijn er ook gewone kinderleesboeken? Mijn kids zitten in m4 en m5/e5