Speelgoed-dip

We zitten hier thuis een beetje in een speelgoed-dip, denk ik.

Voor Nikkie hebben we genoeg leuk en uitdagend speelgoed, maar voor Bo weet ik echt niet wat leuk is. Als ik een blik in een speelgoedzaak werp dan zie ik voor meisjes van haar leeftijd vooral véél roze, véél poppen etc. En Bo is dus geen roze-poppen-meisje.

Spelletjes hebben we wel voldoende en die vindt ze ook leuk om te doen. Maar speelgoed…ze kan zich momenteel niet echt met iets vermaken of laten uitdagen. We gaan elke 3 weken naar de speel-o-theek, dus daar komt vaak wel iets leuks mee, maar 't zijn vaak geen dingen die ik zelf voor haar kan of wil aanschaffen.

Welk speelgoed is bij jullie 4-jarige dè hit?

Merijn is momenteel erg druk met verkleden. Hij is piraat of indiaan of cowboy. Heb van de week een wigwam gekocht voor 4 euro bij de kringloopwinkel. Dus het feest is compleet.

Verder speelt hij erg veel met cars autootjes en playmobil en hij is erg druk met (op zijn manier dan) schrijven en tekenen.

Hij heeft momenteel heel veel fantasie en dat uit hij dus met verkleden of met de playmobil. Of met de cars autootjes die hij laat racen op een little people racebaan.

my little pony, Is dat niet iets? Of wat heb je tegenwoordig, little pet shop?

Is geen echte roze pop :mrgreen:

Hier is knutselen en knippen (nog steeds) de hit…

Bedankt voor jullie reakties. Little pet shop, ik zal eens even gaan googlen, het zegt me niets.

Knutselen en knippen vind Bo ook nog steeds erg leuk, dus dat gebeurt hier vaak genoeg. Het gaat me dus echt om speelgoed.

Playmobil heb ik ook al aan gedacht, maar ik weet niet of dat nu al handig is met Nikkie er bij. Er zitten bij Playmobil toch vaak kleine onderdeeltjes en Nikkie stopt nog veel in haar mond.

Nog andere tips?

Xander is van 26 juli 2007, dus precies zou oud. Hier gaat het prima.

Maar Xander is dan ook niet zo van dingen in zijn mond stoppen.

Kun je het niet zolang een beetje weghouden van NIkkie? Dus dat Bo er mee speelt op haar kamertje of i.d.

Die orale fase houdt binnenkort waarschijnlijk wel op. Van Playmobil hebben ze beide heel wat jaartjes plezier nog.

Laura speelt vooral veel met haar keukentje.

En verder kan ze uren zitten knutselen, vooral plakken en knippen (we worden hier gek van de papiersnippers door het hele huis).

Sinds kort hebben we ook haar Dora computer weer uit de kast gehaald, en die vindt ze ook ineens weer leuk (een jaar niet naar omgekeken).

En verkleden als prinses, en dan dansen op K3 muziek, is ook een succes.

Maar echt speelgoed a la lego of playmobil of zo is aan Laura niet zo besteed geloof ik. Haar little pet shop huis staat te verstoffen op zolder, naast de little people kermis en de megabloks. Binnenkort gaat ook de houten treinbaan naar zolder, vrees ik.

Van sinterklaas wil ze graag hinkeltwister hebben, hopelijk hebben we daar meer plezier van.

Strijkkralen is hier dé hit, uren speelplezier heeft ze ervan :thumbup:

En op dit moment zijn ook computerspelletjes favoriet.