speelgoed "deurtje"van F.P. Is dit wel wat?

hallo,

Een tijdje terug zag ik in de winkel laugh en learn home van F.P. staan. Het is een deurtje met allerlei ontdekkingen eraan. zo ziet het eruit

Ik zit er aan te denken om dit voor ons zoontje zijn eerste verjaardag te kopen, maar ik twijfel of het wel iets is. Zou hij er wel echt iets aan hebben. Ik vraag ook aan iedereen little pe…ple spullen. Maar hij is in december jarig, dus sinterklaas en kerst komen ook nog. :smiley: Wat denken jullie als jullie dit deurtje zien, zou een kind dit leuk vinden of zou het weggegooid geld zijn?

Dit staat als speelgoedbeschrijving op hun site over dit speelgoed:

Welkom thuis! Dit is het huis van Fisher-Price vol met verrassingen - een geweldige manier om spelenderwijs te leren voor babies! Van A-B-C’s tot 1-2-3’s, tot fascinerende alledaagse ervaringen, het Spelenderwijs Leren Huis zal de baby stimuleren om mee te zingen en te ontdekken. Beide kanten van het huis zitten vol met verschillende activiteiten, muziek, zinnetjes en geluiden.

Nodig: 3 “C� alkaline batterijen (niet inbegrepen).

Leert:

Letters

Nummers

Tellen

Vormen

Tegengestelden

Kleuren

En veel meer!

2 interactieve speelmodes:

1. Het is tijd om te leren!

Leer het alfabet door middel van de radio en andere activiteiten.

Laat ballen door de regenpijp vallen om te leren tellen en om leuke muziekjes te horen!

Draai aan de huisnummers en beweeg de wijzers van de klok

Veel tegengestelden om te leren - zoals op en neer, aan en uit, open en dicht, dag en nacht!

Sorteer vormen en leer kleuren

2.Het is tijd voor muziek!

Zing mee met 21 leuke liedjes, zoals:

Welkom thuis liedje

Hansje Pantsje Kevertje

Hondje in het raam

En liedjes voor het tellen, voor de kleuren en veel meer!

Laat ballen door de regenpijp vallen om leuke muziekjes te horen!

Geniet van de leuke liedjes op de verschillende radio stations.

25+ leuke geluidjes en zinnetjes die activiteiten stimuleren.

2 manieren om te leren:

2. Vroege leerervaringen

Bevordert het begrijpen van voorwerpen, cijfers, letters, kleuren en vormen.

Helpt de baby om een verband te zien tussen woorden met bijbehorende plaatjes.

Uitbreiden van de vocabulaire van de baby.

Stimuleert het denken en moedigt oplossend te denken aan met diverse actie-reactie activiteiten.

3. Dagelijkse ervaringen

Leert de baby bekende dingen in en rond het huis.

Leert concepten door middel van leuke muziek, geluidjes en activiteiten.

Stimuleert de nieuwsgierigheid en moedigt de baby aan om te ontdekken.

Werkt aan het zelfvertrouwen wanneer de baby nieuwe vaardigheden leert.

Not applicable

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Telkens denk ik, nee dit doe ik niet, ik koop wel little pe…ple zodat hij dit kan sparen, maar ik moet toch steeds weer aan dit deurtje denken, het ziet er zo lief uit. :smiley: Ik denk dan, dan kan hij onder de eettafel straks een tent maken en dan dit deurtje ervoor enzo. Ziet er gewoon schattig uit. Een loopwagentje krijgt hij overigens al van zijn opa en oma, anders was dit natuurlijk ook een mooi verjaardagskado.

ik hoor graag jullie mening! :smiley:

Ik heb hem ook gezien en ik vond hem super :thumbup: Jammer dat onze kleine man er te groot voor is, maar ik had hem zeker gevraagd voor zijn 1e verjaardag :mrgreen:

@Pientje, je onderschrift: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik denk dat er hier ook eentje ligt, misschien wel 2 :mrgreen:

Sorry, dit was even off-topic.

Groetjes,

Heleen

Mijn zoontje heeft hem gekregen van zijn vader en het is zijn FAVO speelgoed, echt heel leuk om ook samen mee te spelen!

Een super aanrader dus…

Hij doet het deurtje open en dicht en zegt dit na, doet het licht aan en uit en zegt dit na. Zo leuk!!!

Groetjes.

Ziet er leuk uit zeg. Tot welke leeftijd zou dit geschikt zijn… :think: ?

bedankt voor de reacties. Misschien dat we het toch maar wel doen. Volgens mij vinden kinderen dit zelfs nog wel leuk als ze 6 jaar zijn ofz om buiten een tent mee te bouwen of zoiets. Wij hebben op zolder een klein deurtje en als kinderen hier komen, ook 10-jarigen, die vinden allemaal dat deurtje geweldig, daarom dacht ik dat dit speelgoed ook wel erg leuk zou zijn.

Op de F.P. site staat dat dit deurtje is voor kindjes van 6 tot 36 maanden. Het kost wel veel hoor, ik geloof 99 euro.

Ik vindty het een leuk ding en heb ook van een vriendin gehoord dat haar zoontje hem erg leuk vind. Ik vindt het zelf alleen een te groot ding. Het kan niet echt opgeborgen worden. Ik woon ruim maar wil zo’n groot ding niet in de kamer. Dat zou mijn bezwaar zijjn. Maar leuk vinden kinderen hem volgens mij wel.

Ik heb vandaag in de winkel even gekeken, bij prenatal stond een showmodel, maar ik moet zeggen dat ik het deurtje erg gammel vind. Het ziet er waanzinnig leuk uit, maar ik denk dat kinderen het zo omgooien. Ik denk dat wij het niet doen dus!

Ons moppie heeft de leerstoel van FP gekregen op haar eerste verjaardag. Ik zat tussen de stoel en dat deurtje te twijfelen. Ik vond dat deurtje inderdaad ook gammel…heb daarom voor de stoel gekozen.

Nou ze is helemaal gek van dat stoeltje. Elke dag is ze er een poos mee bezig. Wellicht is dat een leuk cadeau?

hoi Manuela,

Ja ik zal eens kijken in de winkel of dat iets is. Is het niet echt voor meisjes dat stoeltje? Ik bedoel met dat lampje enzo? Ik ga eens kijken in de winkel. :smiley:

Ik vind het stoeltje niet echt voor meisjes. Als ons meisje vriendjes op visite heeft dan duwen die haar er haast af :wink:

@pinkeltje wrote:

hoi Manuela,

Ja ik zal eens kijken in de winkel of dat iets is. Is het niet echt voor meisjes dat stoeltje? Ik bedoel met dat lampje enzo? Ik ga eens kijken in de winkel. :smiley:

Bedoel je onderstaand stoeltje voor meisjes?? :shock: :shock: Ik verbaas me dat er voor die kleintjes echt in meisjes en jongensspeelgoed gedacht wordt… hij wordt toch pas 1 jaar?? oooooooooooooooh wat moet je dan wel niet van ons denken, onze man heeft een keukentje, een mixer, een kassa, ovenhandschoenen, pollepels en vindt het gewellllllllllllldig :oops: :oops: Is toch helemaal niet belangrijk of speelgoed voor jongens of voor meisjes is, het is toch veel belangrijker dat ze het leuk vinden :wink:

Oh ja en nog een buggy met 2 popjes erin :inlove: :inlove: die duwt hij stoer door heel de straat en ALLE jongetjes willen er ook mee lopen :mrgreen: Kust het poje, zegt dat ze moet gaan slapen en loopt weer verder :inlove:

haha je hebt ook gelijk pientje. Het maakt ook helemaal niet uit. Ons mannetje mag ook best wel met poppen spelen hoor. Toevallig hebi k wat little people poppetjes, allemaal meisjes en hij vind ze erg leuk.

Je moet het huisjes zelf in elkaar zetten, een gemakkelijke klus.

Ik vind het huisjes alles behalve gammel hoor!!!

Maarja, dat stoeltje is ook leuk.

Suc6 met het kopen van de kadootjes.

Lil.

Grappig stoeltje. Ik zie er niet echt iets meisjesachtigs in. Dat zou ik meer hebben als hij helemaal rose was.

Zit even een beetje door de topics te lezen en al is deze al even gelden wilde ik toch onze reactie geven.

Ons zoontje heeft 'm van ons voor z’n verjaardag gekregen (15 sept). Ik had ook mijn twijfels, mijn man niet. En ach, hij wordt maar 1 x 1 (en 1 x 2 etc… :smiley: ). Dus wij dat ding in elkaar gezet, er gaan een heleboel schroeven in, die je overigens later niet terug ziet dus niet gevaarlijk ofzo. Op de verjaardag ons zoontje erbij gezet en hij vond het vanaf het begin prachtig. Het deurtje is niet gammel, maar op een gladde vloer kan het huisje wel schuiven (verhuizen zeg maar :smiley: ) dus nu hebben we een stukje antislipmat eronder en dat gaat helemaal prima.

Ik blijf het best lastig vinden om speelgoed te kiezen, er is zooooo veel keuze! En al die speelgoedjes die hij op z’n verjaardag kreeg… ik heb een aantal dingen in de kast gezet en af en toe wissel ik met speeltjes. Anders is het voor hem ook teveel.

Vond hem ook helemaal geweldig op het plaatje, totdat ik hem in het echt zag staan bij de Prenatal, vond hem wel leuk hoor, maar zeker geen 100 euro waard. En ik ben echt niet onwijs op de centen maar je kan voor 100 euro een hoop moois kopen. Vandaag trouwens de Babywalker gekocht voor 40 euro dan leert ze er ook nog bij lopen, dat vind ik persoonlijk het geld wat meer waard.