speel jij mee met je kinderen?

het valt mij op dat er velen zijn die niet graag met hun kinderen spelen, . Dus even een poll.

Soms :mrgreen:

Ik vind het heerlijk om met kinderen t ravotten en te spelen (ben jaren leiding bij scouting geweest)



Nu is het door omstandigheden moeilijk voor mij om vaak op te staan of op de grond te gaan zitten… Dus als ik dan eenmaal zit…



:mrgreen: :mrgreen:

Ik ben niet zo’n goede meespeelmoeder.

Vond ik altijd heel sneu, vooral omdat ze geen broertje of zusje eerst had waar ze mee kon spelen, maar ik maak me er niet meer zo druk om.



Ik speel NIET mee als het om playmobil, barbies, poppen gaat. Dat kan ik niet, ik erger me, bovendien moet het volgens haar regels, en papa kan dat beter.



Ik speel WEL mee als het om spelletjes gaat. Daarnaast ben ik meer een schmink- en voorleesmoeder. Dat lukt me nog wel :mrgreen:

Jáááá… ik wel, leuk! Kleien, tekenen, verstoppertje spelen, stoeien, zingen, dansen… mams doet mee hoor :mrgreen: . Als het gaat om met de babypop frutten (luier aandoen, zogenaamd in bedje leggen, eten geven, etcetera) haak ik af, daar heb ik Tosca nog voor om bij te doen :wink: :mrgreen: , maar ik ben wel een meespeler ja. Hoewel ik het ook belangrijk vind dat ze alleen kunnen spelen en die ruimte dus ook geef. Zo lees ik standaard 's ochtends een uurtje een krantje of loop ik de post/administratie even door, bel ik met mensen en dan weet Saba (Tosca is nog te klein) dat ze zichzelf even moet vermaken en ook dat is geen probleem.

Ik ben ook een meespeelmoeder. Samen tekenen, rennen, stoeien, van de glijbaan, lezen, in de zandbak, nou ja noem maar op.

Ik vind het gezellig om samen dingetjes te doen. En nu Sven wat fantasie in zijn spelletjes weeft word het steeds leuker. Komt ie aanlopen met een zandvormpje met daarin een balletje en dat is dan ijs. Daar eten we dan samen smakelijk van :inlove:

Ik heb soms! Kijk als zij samen met mij mee helpt in de huishoudelijke dingen zie ik niet als mee spelen. Al doen we het wel samen. haha.



Maar met haar spel, het meeste buiten speel ik met haar. Boekjes lees ik met haar. Ik teken met haar.



Maar niet de hele dag door. Vaak vermaakt ze zichzelf ook prima!

Dan zit ze niet eens op mamma te wachten hahaha.



Het verloopt dus echt heel natuurlijk. Als zij met mij wilt spelen maak ik vaak wel tijd. Tenzij ik geen tijd heb maar dan komt ze mij helpen. En als zij in dr eigen wereldje bezig is dan kijk ik soms lekker toe, of lees ik zelf wat of eeh zit ik op kok ofzo :wink:

Niet de hele dag door. Ligt er ook aan of ik vrij ben of dat ik moet werken. Maar ik doe, bijna, elke dag wel een spelletje ofzo. Even samen met de lego, puzzelen etc. Yoni helpt me vaak met eten koken, cake bakken etc. Ook erg leuk. Als ze een vriendje te spelen heeft bemoei ik me er in principe niet mee, maar regelmatig word ik gevraagd of ik een spelletje mee wil doen. En als ik kan dan doe ik even mee. Vaak kunnen ze daarna weer een hele tijd samen wat doen.



Ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk vind. Samen knutselen vind ik ook leuk. Yoni wordt er zo langzamerhand te oud voor, daar komen andere dingen voor in de plaats. Maar ik kan mijn hart nog ophalen met Anyk :mrgreen:

Ja ik speel heel veel met mijn kinderen maar ik probeer hun ook te leren dat mama soms een beetje tijd voor haar zelf wil. Samara gaat dat nu een beetje doorkrijgen en dat gaat harstikke goed, dan komt ze meestal naast me zitten met een kleurboek en kleurtjes en dan kan ik even forummen :mrgreen: terwijl ze dan helemaal in haar eigen wereldje zit :inlove:



Duncan heeft er soms nog wel wat moeite mee haha, dan hebben we een spel gespeeld of lekker met elkaar zitten kletsen en dan ben ik even een boekje aan het lezen, soapie kijken of forummen en dan alsnog hele verhalen tegen me. Ik kijk hem dan aan met een soort van pruillip en dan zegt hij “Oja mam sorry, ik vertel het dalijk wel” :inlove: :inlove:

Trouwens… samen de huishouding doen (Sam stoft dan op haar manier af) vind ik ook een groot spel aangezien we altijd de grootste lol hebben. Waarschijnlijk bedoel je dit niet Liz?

'k Zat te twijfelen tussen “ja” en “soms” en heb uiteindelijk voor “soms” gekozen, omdat Isabel ook heel graag en veel zelf speelt. Maar ik speel graag met haar mee hoor!

@lydia wrote:

Ik ben niet zo’n goede meespeelmoeder.

Vond ik altijd heel sneu, vooral omdat ze geen broertje of zusje eerst had waar ze mee kon spelen, maar ik maak me er niet meer zo druk om.



Ik speel NIET mee als het om playmobil, barbies, poppen gaat. Dat kan ik niet, ik erger me, bovendien moet het volgens haar regels, en papa kan dat beter.



Ik speel WEL mee als het om spelletjes gaat. Daarnaast ben ik meer een schmink- en voorleesmoeder. Dat lukt me nog wel :mrgreen:




Wat herkenbaar!!! :shock:

Hier net zo!

Ik speel veel met mijn kinderen…Soms help ik ze op weg met een spel en ga er dan later bij weg…dan loopt het wel…



Ik vind het wel belangrijk dat ze ook leren zichzelf te vermaken…

Die balans heb ik aardig gevonden denk ik…



Ik laat Ruben ook weleens helpen met bijv de afwas ofzo…Of ik laat Ruben en Esmee hun speelgoed schoonmaken…vinden ze geweldig! Vooral Ruben die is heel blij als hij mag dweilen…of ramen wassen…

ik ook soms, omdat ie ook zo lekker alleen speelt.



ik ben dus wel een poppenmoeder

en tyg ook, dus dat komt goed uit :inlove:

ik heb hangt ervanaf gekozen.

Soms is ie zo druk in een spel bezig dat ik hem er niet in ga storen.

Soms, in ieder geval niet dagelijks, dus eigenlijk helemaal niet veel. Tijn speelt gewoon heel goed alleen, met autootjes , muziekmaken, boekjes lezen, puzzelen, buiten op het speeltoestel, op de trampoline. Noem maar op.



Hij heeft niet veel behoefte aan mij daarbij. Hoewel hij de PSZ wel heel gaaf vind. Iedere keer is het weer van “ga ik weer met de andere keentjes spelen”…



Maar ik moet ook zeggen dat op de dagen dat ik vrij ben, wo,vr,za,zo.

Ik vaak op pad ga, ergens op de koffie, of naar mijn moeder, of zus, of even winkelen. Ik zit eigenlijk nooit uren aan een stuk thuis, samen met Tijn. Dus hij wordt zowieso wel beziggehouden. En in het weekend vind Carlo het heel leuk om met hem bezig te zijn (zaterdagmiddag), en de zondag doen we met zijn 3-en leuke dingen.