Spatadertjes

Ik heb sinds ik een jaar of achttien was wat kleine spatadertjes op mijn rechterbovenbeen. Toen weleens aan de huisarts laten zien maar het is niet ernstig. Drie zwangerschappen en bevallingen later zijn het er wel wat meer geworden. Weten jullie of er iets is waarmee ze weg gehaald kunnen worden danwel onzichtbaar gemaakt kunnen worden? En weten jullie ook wat dat kost en of de verzekering zo aardig is dat te vergoeden? Ga nu echt niet in een korte broek lopen ermee. :oops:

Ik lees met je mee, heb vanaf mn 14de er last van. Mijn benen lijken wel landkaarten :? , eerder rivieren :slight_smile:

ik heb ze sinds deze zwangerschap :evil:

leuk cadeautje van mijn ongeboren kindje…

Je kan ze weg laten spuiten. Ik weet niet precies hoe dat gaat maar mijn zus heeft dat laten doen. Dan zie je het niet mee.

Voor mij wordt dat waarschijnlijk na de zwangerschap. morgen ga ik naar de dokter o.a. voor mijn spataderen, kijken wat zij zegt…

Steunkousen schijnt wel te helpen dus ik denk dat ik die krijg voor zolang de zwangerschap nog duurt. (lekker met dit weer) Ik laat het mrogen wel weten :wink:

Een goede vriendin van mij heeft ze inderdaad ook weg laten spuiten, het is geen prettige aangelegenheid, maar ze is er wel vanaf :thumbup: Verder kun je dit pas laten doen als je helemaal klaar bent met kindjes krijgen. Het is namelijk te wijten aan slappe vaatwanden en die hou je nog steeds, dus als je na het wegspuiten weer zwanger zou worden dan schieten ze gewoon weer tevoorschijn :? Hetzelfde geldt voor aambeien :shifty:

Ik zou dus als je kinderschare compleet is gewoon weer naar de huisarts gaan en eens gaan informeren :thumbup:

Als ze wegblijven, vind ik het wel de moeite waard.

Denk ook dat ik uitgezwangerd ben, ga toch eens informeren :smiley:

Misschien heb je hier iets aan…

De Braamkliniek in Assen, ik ben hier voor mijn spataderen geweest. Echt een super kliniek, met hele vriendelijke medewerkers :thumbup:

http://www.braamkliniek.nl/

Succes!

@marloes vip wrote:

Janet, werd dit vergoed door de verzekering of moest je zelf (een deel) betalen? Dan heb ik het niet over eigen risico want dat is allang op.

Die kliniek is vlak bij ons. Zou ik op de fiets heen kunnen. :smiley: Dank voor de link.

kijk eens onderaan op de pagina… onze behandelingen worden vergoed door de volgende verzekeraars… daar staat die van jullie ook tussen :wink:

Ik zou gewoon eens informeren bij die kliniek en je verzekeraar, dat is het allersnelste.

Mijn nicht is trouwens ook na zw.schap 3 heen naar deze kliniek geweest. Geloof trouwens niet dat direct naar huis fietsen daarna echt heel fijn is :lol:

@marloes vip wrote:

Janet, werd dit vergoed door de verzekering of moest je zelf (een deel) betalen? Dan heb ik het niet over eigen risico want dat is allang op.

Die kliniek is vlak bij ons. Zou ik op de fiets heen kunnen. :smiley: Dank voor de link.

Van mij is het 2 jaar geleden helemaal vergoed.

Mamamarije heeft gelijk, zelf naar huis fietsen zal niet gaan. Ze doen verschillende behandeltechnieken, hangt af van de spataders. Bij mij waren het geen kleintjes dus spuiten was geen optie…bij mij is de Mullertechniek gedaan.

mij zusjes hebben het al laten doen terwijl ze nog helemaal geen kinderen hebben…

Het werd idd. vergoed door de verzekering. Als deze uk er is ga ik het ook laten doen 4 is wel genoeg :slight_smile:

Het schijnt met steunkousen minder erg te worden en er komen er minder bij…N :slight_smile: kan ik elke dag wel kijken wat er bij gekomen is :cry:

Je kunt het wel laten doen als je nog helemaal geen kinderen hebt, als je er al jong erg veel last van hebt snap ik dat wel. Maar de TS heeft het over adertjes en als je in een fase van je leven zit dat je bezig bent met kinderen krijgen enzo dan zullen ze altijd adviseren om te wachten tot je klaar bent, dat is hier tenminste wel zo en het is ook wel logisch :wink: Zal niet zeggen dat het nooit gebeurt natuurlijk, maar het advies is wel om te wachten.

@marloes vip wrote:

Ja dat is ook zo, maar ik neem aan dat ze niet als ik de eerste keer naar binnen wandel meteen de spuit danwel het mes in mijn been zetten. :smiley:

Janet, de Mullertechniek zie ik er niet bij staan. Of ben ik nou zo kippig? Heb je er veel last van gehad?

Vraag me ook af of het lang duurt eer je aan de beurt bent en hoe lang het herstel is. Zal wel van de behandelmethode afhangen, maar om nou de halve vakantie met mijn been omhoog te moeten zitten lijkt me ook niet alles.

De verzekering maar even gebeld, hoef geen verwijsbrief te hebben en het wordt 100% vergoedt. :smiley:

liefs van Marloes.

Ik had wel een verwijsbrief nodig, maar dat is voor spuiten misschien dan niet nodig. Ik heb even op de site gekeken en zie idd de muller techniek er nu niet meer bijstaan. Valt onder operatief denk ik. Ik kreeg plaatselijke verdoving en er werden allemaal kleine sneetjes gemaakt over de lengte van de ader…en met een tang of iets werd de ader eruit getrokken… :shifty: :sick: klinkt erg eng, maar achteraf kon ik zeggen dat het best nog wel meeviel. Herstel ed hangt idd af van de behandeling. Ik heb het toen wel in de zomervakantie laten doen, omdat mijn man dan thuis was…maar zat wel met warm weer in de steunkous en mocht een aantal dagen niet douchen…dus of dat nou zo ideaal was. Als ik nog eens zou moeten zou ik het in de winter doen denk ik.

Mullertechniek met plaatje…dus niet kijken als je daar niet tegen kan… :wink:

@marloes vip wrote:

Dank je wel. Klinkt vervelend, met een haaknaald je ader naar buiten halen en dan weghalen. Maar heb je er nu geen last meer van?

Heb er geen last meer van en de napijn viel opzich ook best mee ik heb niet veel pijn gehad. De operatie viel achteraf ook wel mee, keek er heel erg tegenop. De verdovingsprikjes waren wel erg pijnlijk.

Maar als jij hele kleintjes hebt dan zal spuiten voldoende zijn, denk ik hoor, en dan is een operatie dus niet eens nodig.

voor mij worden het voorlopig steunkousen :angel:

na de zwangerschap kijken hoe het er dan uitziet en dan evt weg laten halen (denk ik wel…)

succes marloes

@marloes vip wrote:

Ik hoop het. Woensdag om tien uur kan ik terecht in de Braamkliniek. Ik ben erg benieuwd. Zat net eens goed te kijken naar mijn been en zie er ook eentje op mijn onderbeen die ik eerder niet zag. :?

Wat goed dat je meteen gebeld hebt, succes woensdag!
Dank je. Ik ben erg benieuwd. Toch wel handig, zo'n forum, gelijk doorgezet en gebeld. Anders had ik maanden lopen twijfelen.

Misschien dat ik ook eens over de streep ga :)

Ik hou je in de gaten :D

@marloes vip wrote:

Ik heb sinds ik een jaar of achttien was wat kleine spatadertjes op mijn rechterbovenbeen. Toen weleens aan de huisarts laten zien maar het is niet ernstig. Drie zwangerschappen en bevallingen later zijn het er wel wat meer geworden. Weten jullie of er iets is waarmee ze weg gehaald kunnen worden danwel onzichtbaar gemaakt kunnen worden? En weten jullie ook wat dat kost en of de verzekering zo aardig is dat te vergoeden? Ga nu echt niet in een korte broek lopen ermee. :oops:

Heb je er ook pijn aan/van dan ?

Er zijn namelijk veel vrouwen die het "cosmetisch"doen :think:

@marloes vip wrote:

Een doet wel eens zeer met staan, gebeurde eerst af en toe maar nu toch wel wat vaker. En ik wil niet wachten tot het echt van die dikke ontsierende dingen zijn. Ben benieuwd morgen.

Ja als ze zeer doen kan ik het wel begrijpen!

succes morgen :thumbup:

Groetjes Melanie.

@marloes vip wrote:

Afspraak is verzet :? .

He :? wat jammer nou je had je er zo op verheugd toch :?

waneer moet je nu dan ?

Dat is irritant, moet je nu lang wachten voor je nieuwe afspraak?