spataders

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb ze sinds kort,en loopt van me onderkant :oops: naar beneden tot zijkant kniehoogte.Vandaag naar huisarts geweest en krijg van die mooie steunkousen.

Maar helpt het ook echt om 't te verminderen.en gaan ze na de bevalling weg?Heb bij me vorige zwangerschappen nergens geen last van gehad.Dus baal als een stekker,want ze voelen niet echt prettig :?

Ik kan je er veeeel over vertellen.

Ik kan niet zonder mijn steunkouse, dan krijg ik veel pijn en kan ik niet rustig op mijn benen staan en lopen. Ik moet dan steeds mijn benen bewegen en in de nacht krijg ik veel kramp.



Wees blij dat je niet in de zomer loopt hoog zwanger te zijn, das geen pretje hoor met die sexy dingen aan. :wall:



Ik heb hele erge spataderen van in mijn jeweetwellen; schaamlippen tot mijn enkels.

Mijn steunkousen gaan van lies tot wreef (alleen tenen zijn vrij)!



Ik wil graag mijn steunkousen elke dag aan; dat voelt beter.

Waarschijnlijk zal na de bevalling het dikste er wel af gaan maar ik moet me er na een half jaar wel aan laten behandelen.



Bij mijn eerste zwangerschap had ik ze al, maar in deze zwangerschap zijn ze veeel.ergdr geworden. Lijkt wel de relief kaart van aardrijkskunde!



Als ik.niet zwanger ben zijn de spataderen ook pijnlijk in de menstruatietijd…



Nou zo ben je al.weer wat wijzer hè. Als je nog vragen hebt; let me know!

@Anita-1982 wrote:

Ik kan je er veeeel over vertellen.

Ik kan niet zonder mijn steunkouse, dan krijg ik veel pijn en kan ik niet rustig op mijn benen staan en lopen. Ik moet dan steeds mijn benen bewegen en in de nacht krijg ik veel kramp.



Wees blij dat je niet in de zomer loopt hoog zwanger te zijn, das geen pretje hoor met die sexy dingen aan. :wall:



Ik heb hele erge spataderen van in mijn jeweetwellen; schaamlippen tot mijn enkels.

Mijn steunkousen gaan van lies tot wreef (alleen tenen zijn vrij)!



Ik wil graag mijn steunkousen elke dag aan; dat voelt beter.

Waarschijnlijk zal na de bevalling het dikste er wel af gaan maar ik moet me er na een half jaar wel aan laten behandelen.



Bij mijn eerste zwangerschap had ik ze al, maar in deze zwangerschap zijn ze veeel.ergdr geworden. Lijkt wel de relief kaart van aardrijkskunde!



Als ik.niet zwanger ben zijn de spataderen ook pijnlijk in de menstruatietijd…



Nou zo ben je al.weer wat wijzer hè. Als je nog vragen hebt; let me know!




Aaah jakkie jij ook al Anita!!

Maar heb wel in de gaten dat steunkousen wel ideaal zijn ivm de pijn.

Baal er zo van,heb net de hele dag gewerkt en mijn onderkant is helemaal dik en opgezwollen.Moet zeggen wist niet eens dat je ze daar ook kon hebben :wink:

Gelukkig kan ik morgen me mooie sexy steunkousen ophalen :lol: Hopen dat dat wat gaat helpen.



Enne Anita succes met de laatste loodjes :-*

Ik ben vandaag geopereerd aan mijn spataderen, opgelopen tijdens de laatste zwangerschap.

Ze zijn echt niet weggegaan, eerder erger geworden. Dikke aders en kronkels.

Omdat ik er veel pijn aan had, ben ik naar een kliniek gegaan vandaag en deze heeft ze vandaag gelaserd en gestript.

Niet leuk, veel pijn maar ze zijn wel weg.



Succes ermee!

@Karin2 wrote:

Ik ben vandaag geopereerd aan mijn spataderen, opgelopen tijdens de laatste zwangerschap.

Ze zijn echt niet weggegaan, eerder erger geworden. Dikke aders en kronkels.

Omdat ik er veel pijn aan had, ben ik naar een kliniek gegaan vandaag en deze heeft ze vandaag gelaserd en gestript.

Niet leuk, veel pijn maar ze zijn wel weg.



Succes ermee!


Ai heftig, waar is die kliniek?

Ik ga naar een arts in ziekenhuis in Leidschendam.

Maar moet eerst ontzwangeren.

Ojee dus we moeten eerst ook nog ontzwangeren :frowning:

Die van mij worden met de dag vervelender,vooral het lange staan,lopen.



Dus je hebt helaas veel pijn gehad?

Laseren schijnt wel het beste te zijn he.

Het ligt echt aan de grootte van de spataderen en waar ze ontstaan, wat voor behandeling je krijgt.

Ik heb vorig jaar 4 behandelingen gehad en ben er nog lang niet vanaf, maar de grootste kabels zijn eruit gehaald iig. Maar ik durf echt geen rokjes ed meer aan :cry: Gelukkig doet alleen nog maar pijn als ik ongesteld ben, ben vooral blij dat ik verder niet meer zo’n pijn heb.

Heb je wel een duplex onderzoekje gehad Ank? Dan kunnen ze al wat meer zeggen over de mogelijke behandeling.

Bij mij hebben ze eerst een flebogram met embolisatie moeten doen, daarna 2 x muller en een keer met schuim laten inspuiten. Nu ben ik er een beetje klaar mee eigenlijk en heb ik niet zo’n zin om weer tig behandelingen te krijgen. Ze komen er ook gewoon weer bij jammer genoeg

:thumbdown:

Ben toevallig afgelopen donderdag naar de dermatoloog gehad en moet volgende week weer opnieuw kousen aan laten meten

Had al een panty want ik heb ook hele benen aan spataders zeg maar gewoon kabels en die gaat ze dus ook na het ontzwangeren weg halen

Ze gaat waarschijnlijk per been om de zoveel cm een sneetje maken en dan met een soort haaknaald de aders verwijderen

Ze had me aders doorgemeten en de kleppen in die aders lekken dus vandaar ook lipoedeem en pitting oedeem… Geweldig :roll:

Maar goed eerst dus maar zwanger zijn en bevallen enzo :inlove:

Oei word een beetje bang van jullie verhalen :?

Ben er alleen maar mee naar de huisarts geweest.Na de bevalling maar even kijken hoe en wat.

Poeizie, dat is de Muller behandeling idd. Voordeel daarvan is dat weg ook echt weg is. Met schuimen en wegspuiten is het altijd maar afwachten of het resultaat ok is.

Ik heb er wel goede ervaringen mee.



Ank, na je zs kun je het beste een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen. Of nu al en erna nog een keertje. Waarschijnlijk kun je dan ook beter aangemeten steunkousen krijgen!

De mullertechniek heeft mij afgelopen week dit opgeleverd:

Let op, dit is een dubbele foto van mijn rechterbeen.

Zwaar gekneusd, wat een pijn. Dit nooit weer…



(het lijkt zo wel een vorm van kunst maar wat je ziet zijn afdrukken van hechtingen en drukverband die onder de kous hebben gezeten na de operatie. Op de drukvlakken is het minder blauw geworden en de drukvlakken zijn nu afgetekend op mijn huid als kneuzing. Alles wat blauw is is dus een blauwe plek.

Ik moest het verband en kous 5 dagen aanhouden en dit is de eerste foto nadat het verband eraf mocht. Het niet er nu, 2 dagen later, nog erger uit.)

De voorkant van dit been is aan de voorkant gelaserd. Ook wel wat blauw maar lang niet zo gekneusd en pijnlijk.

Ik ben nu een week verder en slik nog steeds medicatie tegen de extreme pijn.



Volgens de kliniek ben ik een extreem geval. Ik hoop het maar. Ik heb dit iig nog nooit gezien/gehoord en ik ben er ook niet voor gewaarschuwd.

JEeeeetje dat ziet er heftig uit. :shock: :shock: Wowh.



Sterkte met de pijn. :hug: :-*

Dat zag er bij mij exact hetzelfde uit beide keren, maar dan van mijn lies tot mijn onderbeen. Volgens de dermatoloog is dat vrij normaal. Het is meestal met een week of 3 wel aardig weggetrokken en tot die tijd krijgt het alle kleuren van de regenboog. Onderhuidse verhardingen trekken ook vanzelf weg, maar dat duurt wat langer.

Sterkte!

Oh, ik lees nu pas dat je er zo’n pijn van hebt :hug: Dat herken ik dan weer niet als het verband er af is…

Oh, ik lees nu pas dat je er zo’n pijn van hebt :hug: Dat herken ik dan weer niet als het verband er af is…

@beebiebeer wrote:

Dat zag er bij mij exact hetzelfde uit beide keren, maar dan van mijn lies tot mijn onderbeen. Volgens de dermatoloog is dat vrij normaal. Het is meestal met een week of 3 wel aardig weggetrokken en tot die tijd krijgt het alle kleuren van de regenboog. Onderhuidse verhardingen trekken ook vanzelf weg, maar dat duurt wat langer.

Sterkte!




Ik ben toch wel blij met je berichtje, mijn kliniek reageert hier verder niet op en zegt dat mijn geval wel extreem is.

Ook heb ik knikkers wat jij onderhuidse verhardingen noemt en ik ben zo blij dat je zegt dat die ook wegtrekken. Ik ben gewoon erg bang voor trombose.

Ik blijf flink smeren met Arniflor en ik slik diclofenac, dat vond ik nog in mijn medicijnkastje.