Spataders

Ohhh wat zijn die dingen vervelend zeg.

Heb ze bij de vorige zwangerschap gekregen en nu gaan ze jeuken en prikken en pijn doen.



Iemand enog idee hoe ik die jeuk enzo kan verminderen.



En heeft iemand ervaring met het verwijderen van die vervelende spataderen??

Hoi meissie,



Steunkousen helpen bij mij erg goed (neee ze zien er niet mooi uit helaas :mrgreen: ) ze zitten lekker en verminderen het kriebelende gevoel.

En het schijnt het proces van het krijgen van de spataderen te vertragen, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Ze worden vergoed door je verzekering, maar je moet ze dan wel in zo’n speciaalzaak kopen/laten aanmeten.



Het weghalen/wegspuiten van spataderen kan pas na je zwangerschap en volgens mij moet je dan ook nog wachten tot je echt ontzwangerd bent, dan kun je ook zien wat er van over is gebleven, na mijn eerste zwngerschap trokken ze een heel eind weg, ik hoop daar nu ook een beetje op.



Succes ermee en een fijne zwangerschap!



Groetjes, M-J

Wat wil je weten over het verwijderen er van?? Heb namelijk heel wat spataderen verwijderd zien worden :mrgreen: :wink: (uitaard geassisteerd en niet zelf gedaan :wink: )

hoi meissie,

ik heb ook volop spataderen,heb ze gekregen in mn eerste zwangerschap en ze zijn gebleven.

mn zoontje is nu 2 jaar en ik heb er nog steeds last van(ik heb het dan ook wel heel erg en aan 2 benen van boven tot beneden)

vooral als ik ongesteld ben heb ik erg last.

ik ben in mn zwangerschap doorverwezen naar een masseur die mn benen 1 uur in de week masseerde en dat was echt super…ik kon er dan weer ff tegen.

ook had ik van die super sexy steunkousen tot mn liezen,dat helpt echt goed,maar omdat ik in de zomer ook zwanger liep was het soms zo heet dat ik ze niet aankon.

en onderlaatst ben ik naar de dokter geweest want ik wil er echt vanaf maar volgens hem kan je beter wachten tot je gezin compleet is want bij elke zwangerscap komen ze weer terug :frowning:

nou sterkte,ik weet hoe irritant die dingen zijn!!

groetjes til