Na mijn 1e zwangerschap kreeg ik ze, na de 2e zijn er nog een paar bij gekomen en in de kraamweek was er 1 ontstoken… :x
Nu afgelopen vrijdag had ik weer een onstoken ader, dus meteen na de huisarts…medicijnen gekregen en zalf. Inmiddels is ie bijna weg, gelukkig !
Maar, ik wil hier graag vanaf. Ze zijn lelijk, pijnlijk en vind het ook eng…ivm meer kans op trombose :?
De huisarts adviseerde ook om er wat aan te laten doen.
Het lijkt me doodeng en ik twijfel over waar ik het wil laten doen, ziekenhuis of een kliniek hiervoor. Bij ons in de buurt zit zo’n kliniek (Braamkliniek Assen).
Wie heeft dit ook laten doen, waar ? En viel het je mee of tegen ? Lees graag jullie verhalen hierover.
Lees graag mee met de reacties! Heb er ook steeds meer last van (maar nog niet zo erg als jij) het gaat steeds meer pijn doen, zeker als één van de kinderen er tegen aan botst of zo.
Ik heb ze wel (al jaaaaaaren terug) minstens 2x laten inspuiten maar dat heeft bij mij dus nauwelijks effect gehad en wil nu laten strippen (zo noemen ze dat toch?) Helaas is mijn dermatoloog ermee gestopt (zit voor een paar jaar in AFrika) en moet ik naar een andere en dat houd me ook wel een beetje tegen :wall: Ik weet het, dom-dom-dom!
Dus: kom maar op met de (positieve) reacties! :thumbup:
EDIT: Heb nu pas door dat dit toppic van jou is, Janet! :lol: Hoe is het met jou, Esmee en haar zusje? Kom je nog eens op ‘het andere’ forum om te vertellen over Emma? Greetz!
Ik lees mee…
Ik lees ook graag mee heb ook wat last van spataders na de zwangerschap van Olivier…
Maar we wachten sowieso tot we ‘uitgekinderd’ zijn… :mrgreen: …
@crien wrote:
Lees graag mee met de reacties! Heb er ook steeds meer last van (maar nog niet zo erg als jij) het gaat steeds meer pijn doen, zeker als één van de kinderen er tegen aan botst of zo.
Ik heb ze wel (al jaaaaaaren terug) minstens 2x laten inspuiten maar dat heeft bij mij dus nauwelijks effect gehad en wil nu laten strippen (zo noemen ze dat toch?) Helaas is mijn dermatoloog ermee gestopt (zit voor een paar jaar in AFrika) en moet ik naar een andere en dat houd me ook wel een beetje tegen :wall: Ik weet het, dom-dom-dom!
Dus: kom maar op met de (positieve) reacties! :thumbup:
EDIT: Heb nu pas door dat dit toppic van jou is, Janet! :lol: Hoe is het met jou, Esmee en haar zusje? Kom je nog eens op ‘het andere’ forum om te vertellen over Emma? Greetz!
:lol:
Met ons gaat alles goed, Emma is ook al weer ruim 1 maand :inlove: Ik zal binnenkort eens wat foto’s van Emma plaatsen, op het andere forum.Kom er idd niet veel, lees nooit, meer :oops:
Ben net weer wat actiever geworden op dit forum en vind 1 ook wel meer dan genoeg. Op mijn hyves kun je ook altijd kijken, daar staan heel veel :mrgreen:
Met jullie ook alles goed hoop ik ?
Alleen maar meelezers…niemand met een (positieve :mrgreen: ) ervaring…
Ik kreeg tijdens mij 1e zwangerschap ook spataders, tijdens de 2e zwangerschap werd het erger en moest toen een steunpanty dragen, wat een pokkeding was dat om ze aan te krijgen, nu heb ik inmiddels steunkousen gekregen een stuk handiger maar draag ze niet elke dag :oops: , vooral als het warm weer is doe ik ze niet aan, ik zal binnenkort wel terug gebeld worden wat er verder gaat gebeuren omdat ik eerst ontzwangerd moest zijn want dan pas gaan ze verder kijken hoe erg het nog is en wat er aan gedaan moet worden, waarschijnlijk moet ik naar een vaatarts.
Ik kan je dus ook eigenlijk niet vertellen wat zon behandeling inhoud en het resultaat ervan, dus ga ook maar meelezen hier :wink:<br /> Hoe merk je trouwens als zo
n spatader ontstoken is?? mijn spatader(s) doen wel pijn net zo`n pijnlijk gevoel als een blauwe plek zeg maar.
@Janet76 wrote:
@crien wrote:EDIT: Heb nu pas door dat dit toppic van jou is, Janet! :lol: Hoe is het met jou, Esmee en haar zusje? Kom je nog eens op ‘het andere’ forum om te vertellen over Emma? Greetz!
:lol:
Met ons gaat alles goed, Emma is ook al weer ruim 1 maand :inlove: Ik zal binnenkort eens wat foto’s van Emma plaatsen, op het andere forum.Kom er idd niet veel, lees nooit, meer :oops:
Ben net weer wat actiever geworden op dit forum en vind 1 ook wel meer dan genoeg. Op mijn hyves kun je ook altijd kijken, daar staan heel veel :mrgreen:
Met jullie ook alles goed hoop ik ?
Ja, alles goed. Best wel druk met 2 kiddies maar ook erg leuk. Ian begint nu naast staan ook stapjes te doen dus dat wordt ook weer lekker druk voor mama :mrgreen:
Kan me goed indenken dat je 1 forum genoeg vindt. Tis al druk genoeg! Ik kom op beiden nu af en toe. Hier kan ik toch iets meer kwijt of terugvinden over/voor Ian. Maar op het andere weer meer voor Mayra.
Lastig -lees: pijnlijk- hè die spataderen :roll:
@Janet76 wrote:
Na mijn 1e zwangerschap kreeg ik ze, na de 2e zijn er nog een paar bij gekomen en in de kraamweek was er 1 ontstoken… :x
Nu afgelopen vrijdag had ik weer een onstoken ader, dus meteen na de huisarts…medicijnen gekregen en zalf. Inmiddels is ie bijna weg, gelukkig !
Maar, ik wil hier graag vanaf. Ze zijn lelijk, pijnlijk en vind het ook eng…ivm meer kans op trombose :?
De huisarts adviseerde ook om er wat aan te laten doen.
Het lijkt me doodeng en ik twijfel over waar ik het wil laten doen, ziekenhuis of een kliniek hiervoor. Bij ons in de buurt zit zo’n kliniek (Braamkliniek Assen).
Wie heeft dit ook laten doen, waar ? En viel het je mee of tegen ? Lees graag jullie verhalen hierover.
Mijn vriendin heeft het laten doen,zonder zwangerschap had zij wel spataders :thumbdown: idd niet mooi.
Zij zijn bij haar ‘‘opgespoten’’ en dan moest ze even steunkousen aan maar mooi resultaat en ik heb haar niet gehoord over vreselijke pijnen enzo…
Zij was bij de fleboloog ofzoiets gewoon in het ziekenhuis.
Ik lees even mee!
Heb ook spataders door deze zwangerschap, 1 is echt heel dik, ziet er niet uit.
Draag al steunkousen hiervoor. Lekker warm :?
Ik denk dat ik na de zwangerschap hieraan geopereerd moet worden.
Anita hebben ze tegen jou ook gezegt dat je eerst moet ontzwanger voor ze gaan kijken of je geopereerd moet worden?
Ik moet wel zeggen dat mijn spataders minder zijn geworden na de bevalling ze liggen in ieder geval niet dik op de huid, wat tijdens mijn 2e zwangerschap wel het geval was.
me benen zijn wel lelijker geworden na de zwangerschappen vooral mijn linkerbeen je ziet echt heel duidelijk de aderen op de benen, niet echt een fraai gezicht :?
Een ontstoken ader wordt rood, dik en is warm…steekt en heeft wel het gevoel van een blauw plek, maar gewone spataderen kunnen ook zo voelen.
Mijn ha heeft niks over ontzwangeren gezegt en ik ben 2 april van dit jaar pas bevallen…
@~Niekje~ wrote:
me benen zijn wel lelijker geworden na de zwangerschappen vooral mijn linkerbeen je ziet echt heel duidelijk de aderen op de benen, niet echt een fraai gezicht :?
Bij mij is m’n rechterbeen erger dan mijn linker. Deze is ook dikker gebleven na de zwangerschappen. Merkt het goed nu ik mijn ‘oude’ zomerschoenen weer aan kan. Net of de rechter te krap is :eh:
Bedankt voor je antwoord Janet, wel handig als ik weet wat de symptomen zijn mocht ik er ooit last van krijgen.
Crien mijn benen zijn gelukkig niet dikker gebleven, en hou ook geen vocht vast tijdens mijn 2e zwangerschap had ik dit heel erg had echt olifantenpootjes
Kan gelukkig al mijn broeken en laarsen weer aan
De Braamkliniek is wel een hele goede :thumbup:
Vervelend dat je er zo’n pijn aan hebt. Ben je misschien ook alweer aan de pil ? Want dit verergert in de eerste maanden de pijn. Dat wordt wel minder.
Zowel mijn arts als podoloog adviseerden mij om het eerste jaar na de bevallng niets aan de spataderen te laten doen. En ik moet zeggen dat het bij mij flink minder is geworden !!!
Misschien het overwegen waard om nog even te wachten ? Je bent net bevallen en je lichaam moet nog herstellen. De druk op je benen en aderen wordt ook anders.
@Karin2 wrote:
De Braamkliniek is wel een hele goede :thumbup:
Vervelend dat je er zo’n pijn aan hebt. Ben je misschien ook alweer aan de pil ? Want dit verergert in de eerste maanden de pijn. Dat wordt wel minder.
Zowel mijn arts als podoloog adviseerden mij om het eerste jaar na de bevallng niets aan de spataderen te laten doen. En ik moet zeggen dat het bij mij flink minder is geworden !!!
Misschien het overwegen waard om nog even te wachten ? Je bent net bevallen en je lichaam moet nog herstellen. De druk op je benen en aderen wordt ook anders.
Ik ben niet aan de pil en dat ga ik ook niet meer doen, dit omdat je dan meer kans hebt op trombose…de kans daarop is met al die spataderen al meer, dus daarom ga ik de pil ook niet weer gebruiken.
Ik wil er zo snel iets aan laten doen, omdat ik steeds onstoken aderen heb en dus bang ben om zo ook trombose te krijgen. Vind al die spataderen maar eng :shifty:
Heb nu een afspraak gemaakt bij de Braamkliniek, voor 2 juni, voor een 1e concult. Ze gaan dan nog niks doen, alleen een echo maken en kijken wat voor behandeling het beste is. Ik zal daar ook vragen of het misschien beter is om te wachten. Misschien dat straks idd de druk minder wordt en ik dan ook minder last heb van ontstoken aderen.
Geen eigen ervaring hier, maar wel een moeder die het heeft laten doen. Strippen dus bij de fleboloog. Een tijdlang steunkousen moeten dragen, de pijn was goed uit te houden, maar ja hoe ieders pijngrens is? De steunkousen moeten iig ook helpen tegen de pijn. De beste tijd om het te laten doen; duidelijk najaar!! De steunkousen zijn warm, strak etc en niet altijd mooi natuurlijk (duh spataderen zijn ook minder natuurlijk) dus als je in het najaar opereert, dan een tijd kousen is het in het voorjaar allemaal weer ‘zomerklaar’ :mrgreen:
Haar ervaring is iig goed! Dat spuiten had voor haar niet genoeg effect dus dit was haar laatste optie. En tot op heden operatie is ong 2 jaar geleden, heeft ze nog niet weer last gehad. :dance: Ze kan weer genieten van het fietsen, geen pijn en ongemak meer.
Bedankt voor de reactie’s, andere reactie’s zijn nog altijd welkom hoor.
Ben gister voor een 1e afspraak geweest en ik hoef niet te wachten, dus heb al een afspraak gemaakt voor de operatie. Onder plaatselijke verdoving, in de Braamkliniek in Assen.
Ik moet wel 2 x heen, 1 dag 1 been en de andere dag het andere been :? anders krijg je teveel verdoving in 1 keer.
Zo dat is al snel zeg!
Zie je er tegen op?
Ik hoop dat het allemaal meevalt :hug:
Hou je ons op de hoogte?
@~Niekje~ wrote:
Zo dat is al snel zeg!
Zie je er tegen op?
Ik hoop dat het allemaal meevalt :hug:
Hou je ons op de hoogte?
Ja ik kijk er wel erg tegenop hoor :shifty:
14 en 15 juli is het zover, hopen dat het dan niet te warm is, want ik moet een week lang steunkousen dragen en mag dan niet douchen :?
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, na de operatie zal ik hier vertellen hoe het gegaan is.
Heel veel succes en spoedige beterschap ermee :thumbup: