Verleden week was er nog niks te zien en nu lijkt het wel of er iedere dag 1 bij komt…
Deze zwangerschap wordt ik geplaagd door spataderen :roll:
Ze zitten op mijn rechterscheenbeen…verder eigenlijk niet.
Iemand enig idee, hoe ik dit kan voorkomen, genezen, gaat het uberhaupt nog over???
Vandaag deden ze voor het eerst ook echt zeer. Waarschijnlijk gisteren te lang gestaan, zou dat kunnen?
bedankt alvast.
zelf (gelukkig) geen ervaring, maar een nicht van mij had het in haar 2e (en 3e) zw.schap heel erg.
Zij heeft zich er na de geboorte van de 3e (en een tijdje bijkomen) aan laten opereren. Het ging dus niet zelf weg.
je kan er erge last van hebben
je kan steunkousen aanvragen die zorgen dan voor minder vermoeide benen
maar ze gaan niet meer vanzelf weg helaas
ik heb zelf enorme spataders in mijn bovenbenen zitten
heb hiervoor nu een hele steunpanty gekregen… omdat ik nu nog bezig ben met studie etc wil ik ze nog niet laten verwijderen
maar de panty helpt me wel … heb minder pijnlijke benen savonds
Heb nog niet echt spataderen op mijn benen (helaas wel op een andere plek :silenced: ), maar de aders zijn wel heel duidelijk aanwezig.
Laatste bezoek bij de gyn even aangekaart en het enige wat hij adviseerde is regelmatig ff gaan liggen met de benen omhoog. En anders kom je idd op steunkousen uit.
Hier ook een linkeronderbeen wat net een landkaart lijkt zoveel spataderen heb ik dus.
Baal er stevig van en zeker omdat ze dus niet meer vanzelf weg gaan.
Inmiddels “kruipen” de spataderen dus ook omhoog richting een nog minder charmante plek :twisted: :twisted:
Na de bevalling maar eens mee naar de ha toe…kijken wat de mogelijkheden zijn om het weg te laten halen.
Want een leuke jurk/rok of driekwartbroek kan ik dus niet aan.
ik ben dus niet de enige…
van mijn moeder hoorde ik dat mijn oma aan vaders zijde het ook erg had :twisted:
Vandaag in de zon gezeten, misschien vallen ze minder op als mijn benen een kleurtje hebben?!
ik denk dat ik na de zwangerschap maar eens naar de ha ga…
Bij mij trok het toch wel voor een deel weg na de bevalling.