Sparta moederfiets: stuur klapt ineens naar beneden :-(

Afgelopen vrijdag in weer en wind op de fiets gereden.

Kom ik aan bij het ziekenhuis om bloed te prikken met de oudste klapt terwijl ik bijna wil afstappen het stuur van mijn moederfiets in een keer naar beneden Was direct uit balans dus daar ging de fiets met 2 kids erop T.ygo gillen, Y.uri gillen en ik met al mijn kracht proberen om te zorgen dat zij niet met hun arm of hand tussen de fiets en grond kwamen :cry: . Maar wat ik ook probeerde, ik kreeg de fiets niet meer omhoog. Ik zwaaien en roepen om hulp. Gelukkig was er een hele lieve man die gelijk kwam aangerend en de fiets omhoog heeft gekregen. Goddank kwamen beide kids met de schrik vrij. Zelf heb ik overal spierpijn en beide schenen zijn blauw :?

Zaterdag meteen die rotfiets weg gebracht. Ze gaan hem helemaal nalopen, dit had nooit mogen gebeuren, levensgevaarlijk.

En wat mij ook opviel.Tis goed dat ze die gordels hebben in de stoeltjes maar ik kreeg ze dus niet los he. Ze hangen er in dat alles zo strak staat dat je het niet los krijgt…Je moet dus eigenlijk een mes of schaar op zak hebben om ze los te kunnen snijden net als bij een autogordel. Ga dat ook maar eens aankaarten bij bobike.Ze vallen er wel niet uit nu dat is top maar stel je beland in het water, daar moet je dus niet aan denken. Je krijgt ze echt niet los. :thumbdown:

Zijn er meer mensen die dit een keer is overkomen met een sparta moederfiets. Die van mij is nu zo’n 5 jaar oud, overigens 2 jaar redelijk actief gebruikt. Lees 2 keer in de week.

Ben benieuwd wat de fietsenmaker ontdekt en ga er dan toch melding van maken bij Sparta. Net als bij Bobike, hoe zij denken dat je de gordel snel los moet krijgen in noodsituaties. :think:

wat een nare ervaring :hug:

Jeetje wat naar zeg!

Gelukkig is het goed gekomen maar jeetje wat een schrik!

Kan me voorstellen dat je rot geschrokken bent, zulke dingen zie je nooit aankomen en ja kan lelijk vallen dan… :hug:

Ik heb ook een sparta amazone, 8 jaar oud… intensief gebruikt (lees dagelijks en dus niet 2x per week) veel buiten gestaan ook.

Maaaarrr… alles… alles vraagt om onderhoud. Je moet zeker bij gebruik van een artikel regelmatig bouten, moeren, inbusbevestigingen en dergelijke aandraaien.

Mijn man doet dit elk half jaar voor mij en dan pompt hij ook meteen mijn banden weer knoerthard op voor zo min mogelijk rolweerstand.

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ja… ik heb ook nog nooit mijn standaard kats afgebroken gehad, want ook die kijkt hij dan even na op speling en roest. Terwijl mijn vriendin al 3 standaards heeft versleten…

De enige manier waarop ik kan bedenken dat je stuur naar beneden klapt is dat de bevestiging (een inbus) gewoon door gebruik los is gaan zitten…

En de gordels van bobike vind ik idd ondingen, ik doe ze nooit heel strak, liever dat ze van de schouders zouden kunnen schuiven zeg maar…

ik heb geen sparta, zou ook niet zo snel weten wat het zo kunnen zijn (behalve wat cell zegt)

maar de gordels van de bobike. zijn tegenwoordig zou dat je het met 2 handen moet openen, de oude ging wel met 1 hand…

Mijn man draait de schroefjes ook regelmatig aan. En de banden oppompen scheelt ook een heleboel kracht met fietsen inderdaad :mrgreen:

Mogelijk is er dan toch een boutje dol geweest oid…

Dat van de bandjes losser doen is wel een idee, :thumbup:

De fietsenmaker zei dat ook al was er weinig naar gekeken dat het dan toch niet mag gebeuren. Hij heeft het gezien en vond het heel vreemd.

Nou ja zullen zien. Wilde vooral mijn verhaal delen zodat anderen zich hier ook bewust van zijn. Dat het kan gebeuren zeg maar. Want je gunt dit niemand :wink:

smurf, het is fijn dat je het deelde, de vlg keer let iedereen extra op of alles goed vast zit… :wink:

Ik heb hetzelfde probleem met mijn stuur mee gemaakt. (Alleen wij vielen niet. (gelukkig) )

Ook een sparta. Ik heb de fiets nog niet zo lang, dus bij de aflevering hadden ze hem niet goed aangedraaid denk ik.

Ik vind het wel een melding waard bij Sparta, lijkt me. Sterkte hoor. Je schrikt je rot joh…

ojee wat een schrik zeg :shock: dat verwacht je toch niet

gelukkig zijn de kindjes met de schrik vrij gekomen en jij alleen een paar blauwe schenen…

je had erger kunnen hebben natuurlijk

bah wat naar zeg :hug:

wel eng idee dat je de sluiting van de stoeltjes niet los kreeg

idd je zal maar in het water terrecht komen

hmmz idd wel iets om over na te denken :think: