Hoi allemaal,
Ookal ben ik pas één keer ongesteld geweest sinds mijn bevalling, toch zit ik nu alweer in spanning of het raak zou zijn.
Na wat wikken en wegen hebben we besloten om niet aan anticonceptie te beginnen, omdat er nu in de maanden na mijn bevalling extra hormonen in mijn lijf actief zijn. Gezien ons verleden willen we gebruik maken van deze kans en proberen nogmaals zwanger te worden.
Onze oudste zoon (Eryk) is geadopteerd omdat ik in de veronderstelling was geen kinderen te kunnen krijgen. Mees was echt totaal onverwacht, een wondertje.
Voor mijn gevoel hebben we op dit moment dus ook wat haast om zwanger te worden, omdat “the window of oppertunity” misschien niet al te groot is.
Volgens mij hebben we precies op het juiste moment geklust en ik heb 3 dagen na het klussen dan ook al een test gedaan puur vanwege de spanning. Natuurlijk negatief. Ik weet heel goed dat dat niet echt betrouwbaar is, maar op dat moment hielp het wel even tegen de spanning. Helaas is de spanning weer flink opgebouwd, hoe dichter ik bij NOD kom, hoe erger het wordt. Daarbij komt dat ik eigenlijk nog geen idee heb hoe mijn cyclus zal lopen, want afgelopen keer was het 2 maanden na de bevalling en dus de eerste keer. Als het nu raak zou zijn, komt de baby vlak voor de eerste verjaardag van Mees. Het lijkt me een hoop werk, maar o zo leuk 2 kids zo kort op elkaar.
Hier dus nagelsbijten, vingerspulken, ongelooflijk veel snoepen en wat niet meer.
Iemand ervaring met zo snel weer zwanger worden of misschien goeie tips?
Een hele zenuwachtige Anke
PS Misschien een hele stomme vraag, maar gebruik ik de term NOD (niet ongesteldheidsdatum?) juist als ik de datum bedoel dat het zou moeten beginnen?
geen tips en geen ervaring maar het lijkt me echt heel spannend zeg
Ik dacht al te zien dat er iets veranderd was aan je banner :mrgreen:
Wauw, jullie gaan er snel weer voor :thumbup: .
Ik heb zelf (helaas) geen ervaring met snel zwanger raken na de bevalling. Ik vroeg me alleen af hoe het dan zit met de hormonen die je nog hebt van de vorige zwangerschap en de grotere kans om nu weer zwanger te raken, heeft de arts dat zo gezegd? (gewoon belangstelling hoor).
In elk geval veel succes.
En NOD betekent inderdaad Niet Ongesteld Dag, zoals je zelf al vermoedde.
We gaan inderdaad heel vlot weer. Inderdaad, in overleg met de verloskundige (het hormoonverhaal).
Ze vond het ook wel heel snel en dat is natuurlijk niet al te best voor mijn lijf, maar ze begreep de keuze heel goed.
Anke
Anke als je niet voor 3 zwangerschappen/kids kort achter elkaar gaat doet je lijf wel wat het ‘moet’ doen hoor. Als je lijf niet klaar is wordt je niet zwanger denk ik altijd maar. Wij hadden een jaartje tussen de bevalling en de nieuwe zwangerschap ong inzitten en zelf heb ik heel sterk het vermoeden dat de hormonen ons goed geholpen hebben. Al kan ik daar weinig zinnigs over zeggen want bij ons is onze zoon op komst nu ook weer via IVF verwekt.
En als testen je helpen, gewoon doen hoor! Ben zelf ook nogal testerig en controlfreak en heb na de TP ook regelmatig getest. Mijn motto was dat ik er iig mee opschoot dat ik als het niet gelukt zou zijn mezelf ook op dat nieuws kon voorbereiden. :thumbup:
Hier heb ik mijn meiden ook erg vlot op elkaar.Bij ons was het elke keer de 3de maand na de bevalling raak.Dan zat ik met een positieve test in mijn handen.Maar dat van die hormonen weet ik allemaal niet.Maar zo leer ik weer eens wat.
Ik heb alleen geen tips wat betreft wat het helpt…
Maar ik duim wel voor jullie dat het raak mag zijn.