Spannende tijden

De organisatie waar ik werk heeft moeilijke tijden en dus moest er worden gesaneerd. Dit loopt al sinds november. Vanaf 1 september heb ik geen baan meer. Ik sta er heel positief tegenover. Er is nl. een goed sociaal plan en ik kan het wel een jaar uitzingen daarmee en zelfs langer als ik extra zuinig doen. Ik wilde al gaan studeren, en daar kan ik nu eens lekker de tijd voor nemen. Bovendien kan ik eens goed tijd besteden aan mijn gezin. Mijn dochtertje is nog een jaar thuis voordat ze naar school gaat en mijn man is herstellende van een burn-out. Rust is dus fijn voor ons allemaal.

Het is eng, want de banenmarkt is niet best, maar ik kijk er ook naar uit. Ik heb ontzettend veel zin in mijn studie. Mijn doel is mijn P halen en uiterlijk in het najaar 2014 (of eerder natuurlijk) weer een leuke baan vinden en daarnaast heb ik nog een paar kleine extra doelen: Noortje zindelijk, leren tennissen, eindelijk die start 2 run lessen eens van les 1 t/m de laatste les uitlopen…

Bedoel je met je P een propedeuse? In dat geval vraag ik me af wat je daarmee wilt, want een propedeuse is eigenlijk niets waard in de arbeidsmarkt. Tenzij je gewoon bepaalde kennis wilt opdoen voor jezelf, dan is het natuurlijk prima om een jaartje iets te gaan doen. Maar is het dan niet slimmer om een cursus van een aantal maanden of een jaar te gaan doen, die je helemaal kunt afronden?

Wat voor studie wil je gaan doen?

Hoi Noekie, Klopt! Maar ik ga natuurlijk wel door voor de volledige 4 jaar, alleen voor het eerste jaar heb ik nu uitgebreid de tijd. Het is een deeltijd studie. Vanaf het 2de jaar moet ik er ook een baan bij hebben ivm de te maken opdrachten, maar het eerste jaar kan ik nog rondbreiden zonder baan. Alleen een propedeuse zou zonde zijn van de energie!