Spannend....

onze kleine man heeft drie of vier weken geleden zijn speen stuk gebeten. We hebben toen een andere aangeschaft en hem uitgelegd dat hij, als deze stuk is voortaan zonder moet slapen en deze speen weg moet gooien. Dit hebben wij veel herhaald en roept hij zelf ook steeds.



Toen ik vanmorgen keek zag ik een flinke scheur in zijn speentje. Dus hebben we hem die laten weggooien. Stijn zegt nu steeds dat zijn speen stuk is en hij een grote vent is en zonder gaat slapen.



Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan met zijn middagslaapje straks en ook vanavond met slapen. Horrorverhalen van kinderen die drie nachten lang brullend om hun speen wakker worden komen bij mij naar boven borrelen. Dat hou ik nooit zo lang vol, volgens mij sta ik morgen dan bij de drogist om vijf euro te besteden aan een nieuw exemplaar.



Duimen jullie mee dat het goed gaat? :pray:

Hier is het heel erg meegevallen. Hieke was net 3 jaar geworden en gaf mij op een avond haar speen. “Is niet meer voor mij, ik ben een grote meid” :shock: De eerste avond duurde het wat langer voor ze in slaap viel, maar sliep wel. De tweede avond wilde ze haar speen weer. En die kreeg ze niet. Brullen!!! Echt ze heeft een uur lang gehuild en geschreeuwd om haar speen, maar ze kreeg hem niet. (Dankzij papa, ik was al lang om :shifty: ) En de 3e avond ging het probleemloos. En nu is ze helemaal zonder. :dance:



Succes!

Ik duim met je mee dat het goed blijft gaan :thumbup:



Stiekem hoop ik dat Annemieke haar speen ook een keer stuk maakt, ze is er al 1 “kwijt” (die ligt achter ons bed, maar dat weet ze niet :silenced: ). En soms heb ik wel eens de neiging om de andere per ongeluk stuk te maken :angel: , maar doe het toch maar niet :oops: .

Er zal toch een dag komen dat ze dat ding niet meer nodig heeft…

Hartstikke goed :thumbup:

Nu hier ooit nog eens :wink:

En gaat het nog steeds goed??

Dank je voor je reactie. Toen hij net naar bed ging was het even jammeren om zijn speentje. Ik heb hem net als anders toegedekt, kus gegeven en dag gezegd. Toen tien min. zitten kijken naar een centrifugerende wasmachine. Nadat die klaar was en ik met de mand naar beneden liep hoorde ik hem wat jammeren. Nu is het stil. Voor ons is het zo´n klein iets maar voor hem heel veel. Hij wordt trouwens volgende maand drie.

Nou meneer is gisteren om half acht op bed gegaan, viel als een blok in slaap om vanmorgen om negen uur heel voorzichtig zijn oogjes weer open te doen. Ik kan dus zeggen dat het goed is gegaan. :clap:

Het gaat prima. We zijn de nacht van zaterdag op zondag bij familie wezen logeren en meneer heeft tot na achten geslapen. (en maandagmorgen tot na tienen). Kan dus wel zeggen dat het geslaagd is.