Spanje - Duitsland...

Spanje… :smiley:

Ik ben voor onze buren natuurlijk!

DUITSLAND DUS!!!

Ik word eerlijk gezegt ook wel een moe van die mensen die steeds maar tegen Duitsland zijn…

Die mensen zijn hartstikke aardig.

Ach, zal het echt om de oorlog zijn??

Schei toch eens uit, dat is zooooooooo lang geleden.

En net of als de andere landen zo lief waren…

@Greetje14 wrote:

DUITSLAND DUS!!!

Ik word eerlijk gezegt ook wel een moe van die mensen die steeds maar tegen Duitsland zijn…

Helemaal mee eens! :thumbup:

Buiten dat… wonen mijn pa EN mijn ma en dr man in duitsland! Dus logisch dat ik dan voor Duitsland ben :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

DUITSLAND DUS!!!

Ehm, wel 's een Duitse toerist ontmoet? :doh: Reden genoeg… :mrgreen:

Ik zag op tv dat de Duitsers zelf dit jaar voor het eerst aan het vlaggen zijn. De schaamte voor hun vlag lijkt daarmee na 63 jaar ten einde gekomen.

De Spanjaarden daarentegen zijn niet zo vlaggerig, reden: ze zijn niet voor Spanje! Een Bask houdt niet van een Catalaan, en niet van de rest van de Spanjaarden, en vice versa in alle mogelijke combinaties.

Ik ben net als Ruud, voor ANDALUSIE! :smiley:

@Mint wrote:

Wel eens een Nederlandse toerist ontmoet? Toeristen zijn vaker strontvervelend, omdat ze in een ander land zijn, en zich dus denken te kunnen misdragen (het gros, niet allemaal natuurlijk :wink: )

Ik heb nu al een paar jaar toegekeken hoe een groep Nederlanders een mooi Duits volksfeest, wat normaal volledig vredig verloopt, compleet verknalden door er met elkaar op de vuist te gaan na zich volgegoten te hebben. Hetzelfde geldt trouwens voor grotere groepen Italianen, Amerikanen en Australiërs op datzelfde feest, het zijn niet alleen de Nederlanders geweest, maar de Nederlandse toerist kan dus net zo een bron van ergernis zijn als een Duitse toerist dat kan zijn… En evengoed vind ik de Nederlanders best lief :mrgreen:

Buiten dat, het gaat om voetbal, en niet om een oorlog van ruim 65 jaar terug of de Duitse toerist, toch?

Maargoed, iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk :slight_smile:

Viva Espana

@Niek! wrote:

@Mint wrote:

Wel eens een Nederlandse toerist ontmoet?

Oeh ook vreselijk! :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

DUITSLAND DUS!!!

Goed gezegt. Vind ik ook.

Duitsland!! :dance:

Maar als Spanje wint is het ook goed…

Kijk als menesen maar zeggen ik ben tegen Duitsland om die stomme oorlog. Wat denk je ervan die tachtig jarige oorlog van Spanje. Kun je het ook zeggen.

Dus dat zou geen reden moeten zijn.

@Madre wrote:

ESPAÑA!!!

Yep idem hier, mijn man is net in spaanse outfit + geel-rood gezicht vertrokken om met heel de familie in een cafe de wedstrijd te gaan bekijken op groot scherm :eh:

(hij is afkomstig van spanje)

als ze vanavond winnen denk ik niet dat ik hem terugzie voor morgenvroeg :shock:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Bellenblaasje wrote:

als ze vanavond winnen denk ik niet dat ik hem terugzie voor morgenvroeg :shock:

waarom doen ze de finale ook op zondag ipv zaterdag???

Ik kijk nu een detective ivm het feit dat het voor vriendlief niet bestaat (sinds NL eruit is).

Nog 0-0 neem ik aan? Vorige keer toeterden de Spanjaarden in de straat, net als de Turken, dus ik hou mijn oren gespitst. En kom af en toe hier lezen.

0-0 ja, en de Spanjaarden spelen een stuk sterker dan de Duitsers momenteel…

Spanje scoort!

Spanje scoort inderdaad,

Ik had Rusland als winnaar van alles samen met Kroatie in de finale.

ik weet het waarom nou die landen, geen idee.

Ik had geen vertrouwen in Nederland.

Nu heb ik zoiets van laat de beste maar winnen ookal is dat cliche ik weet het, mijn gevoel zegt helemaal nu na dit doelpunt dat spanje gaat winnen met 2-1

Fijne wedstrijd meiden

@Mint wrote:

@Bellenblaasje wrote:

waarom doen ze de finale ook op zondag ipv zaterdag???

quote]

Dat begreep ik al die tijd al niet waarom een finale op zondag. Als het dan moet waarom dan niet s,middags uitzenden. Stel dat jou land wind de baas zal blij zijn. je kan het beter doen op zaterdagavond.
Mint wrote:
[

Ik kijk nu een detective ivm het feit dat het voor vriendlief niet bestaat (sinds NL eruit is).
quote]

:hug: :wink:

Ik vind Spanje tot nu toe de terrechte 1-0 maker. Ze zijn wel sterkter. Phoe wat is die Torres snel zeg. Ze maken mooie passen hoe je het ook schrijft. . Maar ik denk dat het wel een mooie wedstrijd word.

@Niek! wrote:

Spanje scoort!

:thumbup: :dance:

Ik wilde niet kijken, maar kan niet slapen, dus kijk toch half mee … hup Spanje :dance:

Even een paar flauwe mopjes … ben een beetje melig (ze zijn erg flauw).

Zat een man een wedstrijd te kijken tussen Spanje en Duitsland, samen met zijn Duitse herder. Elke keer als Spanje scoorde, begon de hond te janken. Zegt een toeschouwer. ‘Wat is er met die hond?’ Zegt de baas: dat is omdat Spanje scoort. Wat doet hij dan als Duitsland scoort? Weet ik niet.

Wat is het verschil tussen het Duitse elftal en de smurfen … de smurfen hebben maar één klungel.

Duitsland houden ze een inzamelingsactie. Voor een goed doel…