spaans-nederlands voorleesboek

van mijn moeder heb ik gehoord over een voorleesboek in meerdere talen?

maar ze weet niet meer hoe die heet :frowning:



weet iemand een spaans - nederlands voorleesboek? (dus verhaaltjes die in het spaans en in het nederlands zijn geschreven) mag ook evt engels in zitten maar gaat vooral om het spaans wat wij Luna willen gaan leren :wink:



en evt andere tips om Luna spaans te gaan leren zijn ook welkom :wink:

niemand die z’n kind meerdere talen leert?

Wij spreken Spaans en Nederlands thuis (mijn vriend is Spaanstalig), maar dat is al zo vanaf Laura’s geboorte, dus dat gaat eigenlijk vanzelf, Laura is er gewoon mee opgegroeid op een hele natuurlijke manier, en spreekt nu beide talen.

We stimuleren het Spaans wel door voorlezen en televisie kijken in die taal, maar de basis is toch dat ze het van jongs af aan dagelijks hoort spreken thuis.

Een andere situatie dus dan wat jij vertelt, dat je nu ineens wil beginnen met het Spaans. Echt tips kan ik je dus niet geven.



Ik ben nooit Spaans-Nederlandse voorleesboeken tegengekomen (ook nooit naar gezocht trouwens), maar waarom niet gewoon alleen een Spaans voorleesboek gebruiken? Eventueel beginnen met al bekende verhalen (sprookjes of zo, of de Spaanse vertaling van boeken die je ook in het Nederlands hebt). En dan kun je zelf wel toelichting/vertaling erbij geven toch?

Maar als Luna nog helemaal geen Spaans spreekt, dan is dat misschien eigenlijk al te hoog gegrepen en moet je misschien eerst starten met wat losse woordjes?



Hoe je het verder aan wil pakken, hangt er denk ik ook vanaf hoe goed je eigen Spaans is, en wat je ermee wil bereiken.

Luna’s vader spreekt spaans maar gewoon te weinig in haar bijzijn omdat ik het niet spreek

dus Luna hoort het alleen als hij met z’n moeder belt en als zijn moeder hier is zingt ze spaanse liedjes voor haar

maar ik heb altijd gezegd ik vind het nederlands belangrijker omdat het spaans hier in huis zo heel weinig is ze hoort het ook niet dagelijks

maar ik zal idd eens gaan zoeken naar spaanstalige voorlees boeken dan :thumbup:

op tv kijkt ze eigenlijk alleen nederlands en af en toe ziet ze wat engelse programma’s maar dat is ook weinig

waar haal je spaanse boeken? ik dacht die heeft bol vast wel maar niet dus :frowning:

bol.com verkoopt wel Spaanse boeken hoor. Alleen moet je even specifiek zoeken op de titel van het boek, dan kom je wel wat tegen.



Verder zou je eens gewoon in de bieb kunnen kijken, ik zie dat je in Rotterdam woont, daar moet toch zeker wel wat te vinden zijn?



Zelf nemen we de boeken en dvd’s altijd van vakantie mee terug, misschien kun je familie in het buitenland vragen om wat voor je op te sturen?

ja dat is idd ook een id



en de bieb gaan we elke maand heen dus zal daar ook rondkijken



en we hebben besloten om ook zelf verhaaltjes te gaan maken (ik schrijven en hij de plaatjes maken :D) die manlief dan zelf gaat vertalen gewoon simpele verhaaltjes zodat ze op die manier ook een hoop gaat leren en hopelijk nr 2 ook :mrgreen: