Spa blauw?

Vanaf dat onze jongste 6 maanden was ben ik langzaamaan de BV gaan afbouwen en KV gaan geven.

Met 8 maanden is hij zelf met de BV gestopt en nu krijgt hij dus nog 3x per dag een flesje.



Ik maakte in het begin altijd met spa blauw een flesje drinken voor hem.

Maar vraag me af of ik niet intussen gewoon (gekookt en afgekoeld) kraanwater kan gaan gebruiken?!



Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat bij de oudste gedaan heb… :think:

Ik gebruik vanaf dag 1 gewoon koud leidingwater om een flesje te maken. Volgens de kraam net zo veilig als afgekookt water.

water moeten afkoken of gekocht water gebruiken is een achterhaald idee, je kutn gewoon kraanwater gebruiken.



Spa is heel slim, die zetten alsnog op hun flesjes ‘geschikt voor babyvoeding’ waardoor je toch stiekem opslaat dat gewoon kraanwater dan vast niet geschikt is. Commerciele ratten 8)

Ik haal het gewoon koud uit de kraan. Spa lauw ben ik niet zo weg van want daar zitten best wel wat minerale zouten in watniet zo goed is voor de niertjes. Mijn zus heeft toen ze baby was nierstenen gehad en mijn moeder moest juist water uit de kraan halen ipv uit een pak. Toen moest ze het nog wel koken natuurlijk maar dat is dan ook 35 jaar geleden

Hier gewoon water uit de kraan :thumbup:

Vanaf dag 1 dat ze flesvoeding kreeg, gewoon water uit de kraan.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kleine kinderen liever géén spa moet drinken. Idd vanwege te veel mineralen die erin zitten. :think:



Dus gewoon lekker kraanwater gebruiken :thumbup:

Ik maak flesje met warm kraanwater.

Goh…voel me echt een beetje blonT nu zeg maar :oops: :shifty:

Maar aangezien ik beide keren de eerste maanden BV heb gegeven en zelf overgestapt ben op FV, heb ik me er nooit echt in verdiept zeg maar…



Maar ga nu dus ook gewoon kraanwater gebruiken.



Dank jullie wel voor de reacties :thumbup:

Hier ook eerst water gekookt en laten afkoelen.



Nu gelijk uit de kraan in de fles.

ik gebruikte gewoon water uit de kraan en dan iets opwarmen in de magnetron,



niets koken ed.

Onze kraamzorg zei juist dat we warm water uit de kraan moesten halen, tot 5 weken hebben we dat gedaan en nadat we toen heeel raar aangekeken waren in het umcg zijn we maar koud water gaan opwarmen in de magnetron.

Hier kregen we te horen gewoon kraanwater te gebruiken. Of opwarmen in de magnetron of warm uit de kraan.



Meestal warmen wij op, maar als er iets in de oven stond dan gewoon uit de kraan!

Warm water uit de kraan is niet echt aan te bevelen. Koud water uit de kraan opwarmen is beter.

Dit omdat er bij het warme water bacterieën mee kunnen komen die heerlijk in warm water vertoeven :wink:

Mijn vriend werkt bij de waterleiding en zij adviseren dus beslist niet om rechtstreeks warm water voor babyflesjes te gebruiken.

Dank voor jullie reacties.



Ik doe het als volgt. Hij krijgt een flesje met 180 ml water.

Eerst 120 ml koud water uit de kraan en vervolgens 60 ml gekookt water erbij en dan is het meteen mooi op temperatuur :thumbup: