Sorry weer vraag over MP

Hee meiden,

We hebben onze Nikon lens te koop staan.

Het gaat om een dure lens van 1400 euro.

er was gister iemand die hem graag wilde hebben.

hij wilde hem zelfs gister al ophalen!

Toen we hem belde na een hoop over en weer gemail.

Zei hij het volgende:

Ik heb net bij de bank de laatste 150 opgehaald

( het was zondag… dus neem aan gepint ?)

Ik kan elke dag maar 250 euro opnemen en heb

nu de 1400 euro in huis.

( zondas heeft hij pas gereageerd op de lens en dus had hij niet een paar dagen van te voren elke dag en beetje kunnen opnemen voor hier)

Wij hebben gevraagd of die het via internet bankieren

over wilde maken ipv contant.

Dit vond hij vreemd. Toen zei ik op mijn beurt,

er is genoeg nep geld in omloop en we hebben liever dat u het overmaakt.

Eerlijk oversteken dus…

Nou hij zou morgen terug bellen of hij wat anders kon verzinen…

Hmm… vreemd dus…

Nu een nieuwe bieder die 1,5 uur moet rijden om de lens te komen halen.

Deze meneer zal via de laptop het geld over maken en ik kan daarna kijken of het idd over gemaakt is.

( onze laptop trouwens)

dit is toch een stuk veiliger ?

Wat zal ik doen ? Ik heb de 1e bieder gemaild dat er iemand is die de lens graag wil komen halen en per internet zal betalen. Niets contant dus.

Toen mailde de 1e bieder terug dat hij het bedrag niet op zijn bank kon terug storten :liar: :think: Dat kan toch wel gewoon of ligt het nou aan mij??

Je hebt bij de banken gewoon van die geld automaten.

Zo leeg ik de spaarpotten van de kinderen ook en daar kunnen ook briefjes in :wink: :wink: :wink:

Anders koop je toch zo`n stift waarmee je kan controleren of het geld echt is?? :think: :think: :think: Kost geloof ik niet veel.

Tja weet niet wat wijsheid is :think: :think:

Onzin dat hij het geld niet terug kan storten, dan kan bij iedere bank!!

Ik zou gewoon voor nummer 2 gaan als die wel op jullie voorwaarden in wil gaan

Ja die meneer wil er zelf 1,5 uur voor rijden

en het hier over maken.

aangeven aan de 1e bieder dat je dit erg vreemd vindt dat het om erg veel geld gaat, dat hij het tot morgen over kan maken en dat je anders met de andere bieder verder gaat! Kei hard! Maar ik vind rechtvaardig!

Succes

Ik ga hem mailen dat hij het geld wel terug kan storten…

en dat het gewoon over gemaakt moet worden.

Zo niet dan is het einde verhaal idd

ik zou ook idd zulke bedragen via paypal of internetoverboeking doen… en niet cash, inderdaad door valse valuta en wellicht wel duistere zaken(als inbraak vlak na de koop etc)… nee ik denk dat je de juiste keus maakt, hoewel ik nog wel graag meer gegevens van de koper zou willen, just in case(bijvoorbeeld legitimatie oid, om maar te verifieren wie hij is, niet dat hij valse gegevens heeft ofzo(voor het geval dat. je weet maar nooit enzo, ik ben daar nogal huiverig voor geworden)

Ik heb de meneer gemaild en terug gehad dat hij er vanaf ziet.

Omdat hij het contant in huis heeft en niet wil internet bankieren :?

Morgen komt meneer 2 hem ophalen en die maakt het hier via

de laptop over en dan kijk ik het gelijk na :mrgreen:

Je kunt anders ook aanbieden om samen naar de bank te gaan, daar het geld te laten controleren en DAN pas de koop te sluiten.

Er zijn denk ik nog wel zat mensen die misschien NET internetten, maar nog niet toe zijn aan bankverkeer via het internet.

Ik geef toe dat het een raar verhaal is ivm storten etc maar als iemand aangeeft gewoon te willen betalen, is daar natuurlijk opzich niets mis mee. Vind het ook wel een beetje sneu, misschien baalt die man nu wel ontzettend :frowning:

Ja maar het is toch vreemd dat hij elke dag een beetje opnam om aan dat geld te komen terwijl de advertentie er pas 2 dagen stond…

Ik vertrouw die man niet…

Hij wil niet mee werken eraan…

Ja prima… maar dan doe ik er ook niet aan mee.

Hier bij ons aan de bank kon je vroeger ook maar 250 euro per keer afhalen met je bankkaart (aan de muur hé). In de bank zelf haal je meteenhele bedrag eraf. :wink:

Maar gaat idd om een groot bedrag, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. :wink:

Ik kan ook niet z’on groot bedrag in 1x van de bank pinnen hoor.

Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je er niet z’on lekker gevoel bij hebt. Wees idd maar voorzichtig hoor!

G heeft een aktetas op internet geplaatst, een heel duur ding, nu voor 350 euro. Die man zegt dat hij het bedrag heeft overgemaakt. Blablabla, stuurt ook een bevestiging mee per email, maar dat kan hij overal van kopieren. Verder…als iemand het geld overmaakt naar jouw bank kan hij het nog storneren toch? Wij gaan even uitzoeken hoelang dit nog mogelijk is om te doen, want dan ben je je geld ook kwijt EN je product… :think:

Nou daarom ga ik het morgen gelijk overboeken op de spaar rekening :mrgreen:

ik vind het een onsamenhangend verhaal van die man

en als ik zijn naam in tik bij google zie ik dit

OpgelichtopInternet - Dalhoumi rek.nr …

:thumbdown: :?

Oeps…zo zie je maar he… :evil: :thumbdown:

@jewel wrote:

Ik kan ook niet z’on groot bedrag in 1x van de bank pinnen hoor.

Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je er niet z’on lekker gevoel bij hebt. Wees idd maar voorzichtig hoor!

G heeft een aktetas op internet geplaatst, een heel duur ding, nu voor 350 euro. Die man zegt dat hij het bedrag heeft overgemaakt. Blablabla, stuurt ook een bevestiging mee per email, maar dat kan hij overal van kopieren. Verder…als iemand het geld overmaakt naar jouw bank kan hij het nog storneren toch? Wij gaan even uitzoeken hoelang dit nog mogelijk is om te doen, want dan ben je je geld ook kwijt EN je product… :think:

Nee hoor, dat kan niet, je kan het alleen storneren als het een automatische incasso betreft.

Oh ok, dank je wel hoor. Dat scheelt weer zoekwerk :wink:

@Faith wrote:

Nou daarom ga ik het morgen gelijk overboeken op de spaar rekening :mrgreen:

ik vind het een onsamenhangend verhaal van die man

en als ik zijn naam in tik bij google zie ik dit

OpgelichtopInternet - Dalhoumi rek.nr …

:thumbdown: :?

en zo zie je maar weer: ga altijd op je eigen gevoel af!!!

De meneer is trouwens woensdag geweest

en heeft het netjes via de pc hier over gemaakt.

Ik heb het daarna gelijk na gekeken en op de spaar rekening gezet.

Dus helemaal goed gekomen :mrgreen: