Emma is gek geworden :mrgreen: …ze denkt dat ze ouder is dan ze is geloof ik. Eerst begon ze sinds afgelopen week met zelf rollen van rug naar buik en dan op haar buik vooruit met kontje in de lucht. (kost haar enorm veel kracht, maar uiteindelijk komt ze wel steeds een beetje verder vooruit)Maar sinds gister heeft ze steeds ook zit neigingen. Als ze tegen mijn benen aan ligt, op bijv 45 graden probeert ze zelf omhoog te komen en zodra ze mijn duimen heeft doet ze net zo lang haar best tot ze rechtop zit. Ik hoef niet te trekken, ze doet het echt zelf. :shock: :inlove: En oh wee als ik loslaat en haar weer terug leg, dan gaat ze gewoon toch even proberen omhoog te komen zonder mama haha :mrgreen:
Aan de ene kant denk ik, das toch nog slecht voor haar rugje, maar aan de andere kant, ze doet het zelf dus zal ze er wel aan toe zijn. als ik haar rechtop draag zit ze ook al tijden met een rechte rug en hoofdje houdt ze al heel lang goed omhoog.
Wie heeft er nog meer zo’n vroege vogel? En zou het niet slecht zijn voor haar rugje? Wanneer gaan kindjes gemiddeld dit soort dingen doen?
Ik liep zelf met 9 maanden en voor het half jaar trok ik me al zowat uit de reiswieg waardoor ik (volgens het cb toendertijd veeeeel te vroeg) al snel in de wandelwagen zat. Ben benieuwd of ze mij achterna gaat (en oh jee wat zal het dan een handenbindertje worden hihi :inlove: )
Ben gewoon even benieuwd of ik nou zo’n raar kind heb
Ilse wil ook al steeds vaker even zitten dus volgens mij is dit wel normaal voor deze leeftijd. Ik heb ook foto’s van Thijs in zithouding met 3 maanden.
Maar knap van je meisje hoor, dat omrollen.
Jart wil ook steeds meer zitten hoor.
Ik ben bang dat ik van de week de wagen ook moet gaan ombouwen omdat hij steeds omhoog komt met zijn hoofd.
Hij wil echt al kijken.
Kus Moon
Dus de maartbeebjes zijn allemaal zo actief! Knap van ze zeg!!!
Ik denk ook dat de wagen niet lang meer zo blijft. Jammer, maar ik vind t ook wel weer leuk om t nieuwe zitje te gaan gebruiken!!!
Ja hier is de bak al weer een tijdje weg
Thomas vind het geweldig zitten
Joas wilde vooral stáán. Benen strekken en hupsakee, zitten gaat nu pas een beetje.
En is het ook normaal rond deze tijd dat ze zelf tot die zithouding komt? Met een heel klein beetje steun aan mijn handen trekt ze zichzelf helemaal omhoog, ik hoef niks te doen (doe ik ook niet, want lijkt me nog slecht nu)
Ze rolt alleen maar, de hele dag door, zodra ze ligt is het hupsakee en oh wee als t niet meteen lukt!! :inlove: En nee, 1 plek in de box is niet genoeg, ze MOET op haar buik de hele box door haha. Ze begint sinds gister nu zelfs in de bak te rollen, alleen zit de zijkant engiszins in de weg haha!
Wauw Wienix, jij hebt echt een actieve en wilskrachtige meid :inlove:
Lijkt hier trouwens wel een maartmeeting :mrgreen:
Het wordt nog erger…ze probeert nu ook terug te draaien. Komt vooruit op een soort tijgerende manier en gaat dus buikwaarts de box door, of t bed over, en doorzetten zal ze!! Nu is ze zover dat ze soms liggend d’r voetjes kan pakken, ook kreunen en steunen tot het lukt. Schjeelt wel want dan ligt ze tenminste even rustiger!!
En zitten, ach mama, dan doe ik dat toch zonder je handen als hulp?? Werkt zich bijna zelf omhoog uit schuine stand en zelfs in de bak moet gerold en hoofd geheft worden!!
En mama, die heeft lol want t is dolkomisch!!! :inlove:
Djenno begon ook al met optrekken tot zit rond de drie maanden. Zolang ze het zelf doen kan het geen kwaad neem ik aan zolang je maar niks forceerd. Hij kan nu inmiddels wel zitten met ondersteuning maar echt zelfstandig los zitten kan hij nog niet al wil hij dit wel enorm graag.
Ook wil hij sinds een paar weken ineens staan. Kan hij natuurlijk ook nog niet maar hij wil het zo graag. Hij trekt zich dan helemaal op tot hij met die spekbeentjes rechtop staat te wiebelen. Zo’n leuk gezicht!! :mrgreen: :mrgreen: