Soort van messteek gevoel, en pijn richting schaambotje??

Hoi Hoi



Ik heb even een vraagje, ik ben inmiddels zwanger van de 2de…

Nu 28 wk en 2 dg



Heb al een tijdje last van harde buiken waardoor ik rustig aan moet doen van de vk…



Maar nu heb ik de laatste paar dagen, waaronder gisteravond en vannacht wel erger steeds meer last van, soort van messteken onderin alsof iemand met een mes of naald van ondere loopt te porre… en zo’n beurs en lam gevoel richting mn schaambotje, vanuit mn liesen, alleen al als ik loop of mn benen op moet tillen? en gewoon een raar gevoel in mn onderbuik sinds gisteravond, een zwaar gevoel ofzo?



En met slapen, ik weet niet of dat normaal is… ik kan me amper omdraaien in bed vanwege last van mn stuitje/onderrug… als ik dan alle moeite heb gedaan om me van de ene zij naar de andere zij te draaien krijg ik al een harde buik, hij duurt niet lang maar hij komt wel…



Herkent iemand dit?



Liefs Chantal

hoi Chantal,



Ik heb hier ook last van,

miss helpt het als je gaat slapen met een kussen tussen je benen verders weet ik ook niet zo goed wat je er tegen kunt doen.

Ik zit maar te hopen dat het snel weer over is als de beeb is geboren.



Maar ik weet wel dat er heel veel meiden het zelfde hebben dus miss hebben zei nog wel een tip voor je ik lees in ieder geval nog even mee.

Ik herken het helemaal.

Ben met 28 weken zelfs per ambu naar het VU vervoerd omdat ze dachten ik ‘bezig’ was.

Gelukkig niet, maar ik reeg daarna wel die steken en beurs gevoel.



Die steken zijn volgens mij het duwen van je kleintje.

Dat beurse gevoel heeft te maken met de druk op je bekkenbodem.

Ik kon liggend ook bij benen niet meer optrekken. Je reche buiksperen doen dat normaal maar die lopen inmiddels niet meer recht en dan ga je dus andere spieren gebruiken en voelen. Je bekkenbodemspieren. Vandaar dat het zeer doet.

ip van mijn VK was je knieen eerst iets naar buiten te kantelen en dan je benene op te trekken. Je gebruikt dan je schuine buikspieren en die functioneren waarschijnlijk nog prima.



En zoals je ziet aan mijn ticker hoeft dit alles niet te beteken dat je kindje vroeg geboren word. :shifty:



Oh, die steken en beurse gevoel heb ik nog steeds, dus vrees dat je daar voorlopig aan wennen moet

Heel herkenbaar van toen ik zwanger was, had het wel iets later, rond de 31/32ste week, bij mij waren het indalings weeën.

Hoi,

Hier heb ik ook last van gehad tijdens mijn zwangerschap. Met de verloskundige besproken en zij gaf aan dat het banden waren…

Tot ik er een jaar na de bevalling nog steeds last van had. Ben toch maar naar de fysio gegaan ondanks -wat ik althans zelf vond- lichte problemen (ik kon immers nog lopen :wink: ).

Met oefeningen voor mijn bekken gaat het nu wel beter.