Hoi hoi
Ik ben op zoek naar een soort van checklist, wat je allemaal moet regelen tijdens je zwangerschap, dus:
week zoveel: aanmelden kraamzorg,
week zoveel: geboortekaartjes uitzoeken, etc. etc.
Wie oh wie kan me helpen?
koop een willekeurig zwangerschaps tijdschrift en het staat er gegarandeerd in!! van maand tot maand
Anders misschien ff googlen: wat regelen in zwangerschap
Bij babyzaken zijn vaak uitzet/checklijsten te vinden, ze staan in zwangerschapstijdschriften, bij de Hema staan ze op de stelling boven de babyspulletjes, op internet zijn ze te vinden. Daar staat alles voor het grootste gedeelte wel op.
De kraamzorg moet je zo vroeg mogelijk regelen, voor week 12 ongeveer. Geboortekaartjes kun je zo rond week 32 mee beginnen uit te zoeken, spulletjes zoals de babykamer en een kinderwagen moet je niet te laat kopen ivm 12 weken levertijd, de eerste afspraak bij de vk kun je maken zodra je zwanger bent.
je bedoelt een soort ‘draaiboek’ zegmaar? Ik heb er ook naar gezocht, maar ook alleen maar de ‘gewone’ uitzetlijsten etc. kunnen vinden. Ik zoek ook zoiets, waarin staat wat hubby na de bevalling allemaal moet regelen (van drukkerij bellen tot aangeven bij burgelijke stand etc)
Ik lees dus even mee :mrgreen:
Ik zoek eigenlijk iets wat per week staat aangegeven, waar je aan moet denken. Dus bijv. week 34: geboortekaartje uitzoeken. Ik denk dat Linda ook zoiets dergelijks zoekt…
jeetje moet dat zo schreeuwerig??? misschien bedoel je het niet zo hoor, maar zo komt een knal rode dik gedrukte tekst wel over en ik denk niet dat je dan meer reacties zult krijgen.
Wij jij zoekt is er niet omdat het ook niet bestaat.
De link van Kimmie lijkt met al duidelijk genoeg.
Er zijn namelijk geen regels wanneer je wat, in welke week moet regelen je bent daar helemaal vrij in.
Wil jij je geboortekaartjes regelen als je 20 wkn bent prima, doe je het pas met 32 wkn ook prima!
Je zul je hier namelijk de vraag gaan stellen “wanneer hebben jullie de kaartje geregeld” zul je zeer waarschijnlijk 20 verschillende antwoorden krijgen.
Kraamzorg moet je geregeld hebben voor je 4e maand in welke week je dat precies doet moet jij weten.
Zoek je op google b.v “wat wanneer regelen voor bevalling” dan krijg je ook heel wat richtlijnen, gewoon zelf dus ook een beetje slim zoeken
http://www.peuteren.nl/zwanger/overzicht_wanneer_regel_je_wat_zwangerschap.php dat is waarschijnlijk wat je bedoelt (even gegoogld) maar het is dus geen officieel lijstje maar ook van iemand persoonlijk.
Iemand anders zou het bijvoorbeeld weer heel anders doen.
@dragon wrote:
jeetje moet dat zo schreeuwerig??? misschien bedoel je het niet zo hoor, maar zo komt een knal rode dik gedrukte tekst wel over en ik denk niet dat je dan meer reacties zult krijgen.
Jeetje, moet jij je hier meteen zo druk over maken??? Zo was het helemaal niet bedoelt, maar puur om te laten zien dat ik een reactie geef op mijn eigen topic.
Als je even had gekeken dat had je kunnen zien dat ik al moeder ben, en dat ik dus weet waar ik het over heb omdat ik 3 jaar geleden wel zo’n lijst voorbij heb zien komen. Maar eh laat maar… :roll: Als het allemaal weer zo moet :snooty:
nou ik weet het niet maar volgens mij ben ik niet de gene die op der tenen is getrapt??? maar goed zal er geen discusieforum van maken.
Hoop dat je wat aan mijn link hebt gehad…
Nou Dragon, ik moet haar wel gelijk geven. Ik vind je reactie een beetje overdreven. Zo erg schreeuwerig was het nu ook weer niet. :roll:
En Emely om je vraag te beantwoorden, ik heb ook geen idee waar je die zou kunnen vinden… :think:
@Emely wrote:
Ik zoek eigenlijk iets wat per week staat aangegeven, waar je aan moet denken. Dus bijv. week 34: geboortekaartje uitzoeken. Ik denk dat Linda ook zoiets dergelijks zoekt…
Jeetje bedoelde het goed hoor! EN als je al moeder ben weet je toch wanneer je wat kan regelen, beetje last van je hormonen ofzo ? :wall: :wall:
Zou is bij friso kijken daar had ik toen zo kalender van
ik vond het ook wel wat schreeuwerig,
maar weet je…het is mooi weer en bijna Pasen. Laten we het gezellig houden met elkaar :mrgreen:
Hoihoi
Er staat geloof ik het het boek zwangerschap voor dummies wel zón lijst. Maar ik heb gemerkt dat veel vrouwen het toch op gevoel doen en aangezien mijn meisje er met 32 weken al was zal ik dit keer de kaartjes nog eerder regelen
JE hebt ook een website voor vader (google) misschien dat daar een lijstje voor vaders na de bevalling opstaat.
groetjes
marlies