Soort uitslag gezicht lichtrode vlekjes en rode puntjes?

Sinds woensdag heb ik ineens een raar gezicht :eh: :shifty:

Dinsdagavond gewerkt en een bleke huid zoals meestal tegenwoordig.

Dinsdagochtend kwam ik uit bed en heel mijn gezicht is vlekkerig rood, lijkt net alsof er hier en daar pukkeltjes zitten (rodere rondjes) maar die zijn niet voelbaar, dus gewoon allemaal rode vlekken en vlekjes. Ook heb ik hier en daar, vooral rondom mijn ogen maar ook wat op mijn voorhoofd o.a. kleine puntbloedingen.

Soms is het even minder fel in mijn gezicht maar andere momenten valt het echt mega duidelijk op.

Ik voel me ook niet zo fit, maar bloeddruk bij VK was gister prima, zij wist het ook niet, op haar aanraden vandaag maar even een afspraak bij de huisarts gemaakt. Maar wie weet herkend iemand van de zwangeren hier het ook?

Via google kwam ik wel een paar foto’s van volwassen tegen met uitslag van rode hond in het gezicht en dat leek er wel op :? (ben gewoon ingeënt vroeger)

Ik gebruik geen make-up en heb laatste dagen ook niks nieuws gebruikt. Doet verder ook geen pijn o.i.d.

Groetjes Amaya.

Moet je veel overgeven? Ik krijg dat dus als ik veel moet overgeven tijdens deze zwangerschap (druk op me gezicht).

Ik heb dat ook gehad tijdens beide zwangerschappen. Kon geen kwaad zei de ha. Ik had ze overal, armen, benen, borsten, gezicht etc.

ik had ze idd ook op verschillende plekken maar t zijn idd gesprongen adertjes vaak als je veel of hevig overgeeft!!! trekken gelukkgi vanzelf weer weg!

Bedankt voor jullie reacties :-*

Maar het zijn niet allemaal gesprongen adertjes, er zaten echt vlekjes/vlekken bij. het word nu ietsje lichter gelukkig.

Was gister bij de HA geweest en hij dacht niet direct aan rode hond omdat die kans natuurlijk heeeel klein is, maar wel aan een virus-infectie.

Had ook lichte verhoging. Gelukkig zit ik nu het meest gunstig in de termijn van zwangerschap want de meeste schadelijke kinderziekten zijn het gevaarlijkst in de eerste 3-4 maanden en sommige in de laatste termijn weer, ik zit er net tussenin.

Sinds gisteren een buikgriep erbij, maar alleen laatste 2 ochtenden overgegeven dus daar kan het niet van zijn want toen zat mijn gezicht al onder :wink:

Ik ben de laatste dagen wel weer misselijker op nuchtere maag maar tot gister dus al een paar weken niet overgegeven. (gelukkig) :mrgreen:

Groetjes Amaya.

sterkte!