Dames, ik heb jullie creatieve breinen even nodig
Wij verwachten over pakbeet 13 weekjes ons eerste kindje. Een zoon.
Nu is het zo dat wij een eigen winkel hebben, waar we allebei in staan. Dus de klanten leven érg met ons mee, en er wordt ook zéér regelmatig gevraagd hoe het met me gaat en wanneer we ons kindje verwachten etc.
Nu wordt door vriend zijn peettante een banier gemaakt die we in de winkel op kunnen hangen als ik ben bevallen.
En nou lijkt het ons een leuk idee om iets op de toonbank te leggen, waar klanten dan iets in kunnen zetten.
De slager bij ons op de hoek was vorig jaar ook (voor de 2e keer) vader geworden, en die had een simpel blok met notitie-blaadjes neergezet. Maar dat vind ik dus niet handig. Krijg je allemaal van die losse blaadjes, die overal slingeren én vooral kwijtraken…
Oké nu begrijpen 'm vast al… Wie heeft er een leuk idee wát ik zou kunnen doen ipv het blok met losse blaadjes??
Alle ideeën zijn welkom.
een gebonden fotoboek van bijv. hema of v&d.
Die heb je in kleiner en groter formaat, kan je zelf natuurlijk bepalen welke maat, weet niet hoe groot jullie klantenkring is natuurlijk :lol:
Leuk in de kleur van het kamertje van de kleine.
Of misschien hebben jullie een bepaald thema op de kamer van de kleine en daar een leuk boek/map van?
Volgens mij kan je trouwens bij koterkado of bullby ook een schrift met harde kaft laten maken met naam/geb.datum erop enzo. Misschien ook wel gaaf? (eh dan zou ik het denk ik zonder geb.datum doen en nu vast met de naam van de kleine erop, dan heb je het al in huis voor de geboorte en kan het er direct neergelegd worden).
Een mooi schrift met harde kaft kopen (of een dummy- met witte vellen erin zegmaar)?
Of mooie velletjes papier en een inschuif-fotoalbum in de juiste maat erbij?
Of een gewoon fotoalbum?
Je hebt ook van die kraambezoek-boeken, maar dat lijkt me voor in de winkel weer niet de juiste keuze, met al die voorgedrukte vragen…
je hebt sowieso een boek bij Bullby (even voor je gekeken) maar weet niet of dat dik genoeg is voor jullie, 50 blz.
Staat daar op de site als tekenboekje.
Met ons trouwen hebben wij ook een gastenboek gebruikt wat we zelf leuk vonden (en niet die standaard dingen). Wij hebben een boekje met harde kaft en handgeschepte bladeren gekocht, gewoon iets wat wij mooi vonden. Zoiets is misschien ook leuk, kunnen de klanten een wens voor de kleine achterlaten…
ja zoiets zou ik ook doen… Wij de wereldwinkel liggen vaak wat mooiere boekjes, plak je er een paar mooie foto’s van de baby in tegen die tijd, vinden de klanten vast leuk om te zien.
Bij E.xpo heb je ook leuke/mooie albums.
Je kunt bijvoorbeeld ook een baby-fotoalbum met lege bladzijden neerlegen.
Die bladzijden kan je zelf verdelen in 4 vakken ( zodat er ruimte is voor 4 personen om eenbericht achter te laten). Dat kan doormiddel van simpel (gekleurd) potlood en lineaal maar ook door lint of iets dergelijks.
Nog een goede tip: kijk eens in een scrapbookshop.
Ik zou een gastenboek neerleggen en dan de kaft van dat boek laten bedrukken met het geboortekaartje of dat er opplakken.
moleskine brengt heule mooie notitieboeken uit, in allerlei vormen en uitvoeringen…
kijk even op de punt nl versie van moleskine (ik gebruik bijv zelf folio ruled als dagboek/plakboek voor de kinderen)
Volgens mij heb je ook van die kraamboeken, waar mensen een boodschap in kunnen schrijven (is alleen voor de boodschap, je hoeft ze natuurlijk niet allemaal op kraambezoek te vragen)
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik heb gister bij de Hema een turquoise notitieboek gekocht.
Daarop plak ik een afdruk van de afbeelding én naam van het geboortekaartje. Ik ga het geheel kaften met plakplastic, dus dan wordt het ook niet vies.
Ik kan jullie nog geen foto laten zien hoe het is geworden, want er leest iemand mee die nog even moet wachten tot 'ie er is Sorry Kymm