soort blaasjes op vingers

Dochterlief zit onder de uitslag, of van een reactie op standaardvoeding, of nog terugkomend van 5e ziekte of ik dacht, misschien wel van t kruipen? Zit namelijk op enkels, knietjes, beetje onderbenen en handen. Maar op een paar plaatsen heeft ze op haar vingers ook een soort bultjes, lijken wel een soort blaasjes…iemand enig idee wat dat nu weer kan zijn? Kan dat ook een allergie reactie zijn ofzo?

Kan zeker allergisch zijn. Heeft ze iets nieuws gegeten?

Bij mond,hand en voet ziekte of zo iets krijgen ze ook blaasjes en dan ook op een gegeven moment in het mondje…en het is besmettelijk voor andere kinderen. Daar dacht ik meteen aan eigenlijk…



groetjes

@dyfaine wrote:

Bij mond,hand en voet ziekte of zo iets krijgen ze ook blaasjes en dan ook op een gegeven moment in het mondje…en het is besmettelijk voor andere kinderen. Daar dacht ik meteen aan eigenlijk…



groetjes




Ik ook, het heerst ook enorm.



Mijn jongste heeft het ook gehad. Die kreeg overigens geen blaasjes in zijn mond, maar had het alleen op benen, voeten en handen.

Hey Wieniex,



Wat vervelend zeg! Helemaal als je niet weet waar het vandaan komt.



Zoals ik in het maartmama-topic al schreef; misschien is het zinvol om een dermatoloog te raadplegen!



Ik hoop dat je er snel achter bent wat het is en dat je meisje er snel vanaf is!

Oh, ja… die handmond- en voetziekte heerst hier op het kdv ook. Heb t zelf nooit gezien, maar zou ook kunnen natuurlijk!

Moest ook meteen aan HVM ziekte denken…

Sam heeft ook hvm ziekte gehad. Kleine blaasjes op plekken waar je geen blaartjes van kruipen ofzo zou verwachten. Tússen zijn vingertjes bijvoorbeeld. Is onschuldig in principe behalve als kindjes stoppen met eten/drinken omdt het in de mond zeer doet.

Hm…en hoe komen ze eraan of beter gezegd eraf?



Ze heeft idd ook blaasjes tussen haar vingers, maar ook 1 of 2 op haar teentjes. Verder heeft ze nergens last van eigenlijk (ook niet van die blaasjes). Het zijn meer een soort blaartjes dan blaasjes, weet niet hoe ik t moet noemen. Blijft nog steeds de vraag of t dan dat is of een allergie reactie, maar ze heeft niks nieuws gehad. We zoeken gewoon verder.

Misschien even naar de ha???