sonja bakker slecht voor vruchtbaarheid??

help meiden,

Ben nu voor de 5e week met sonja bakker (dieet) bezig en hoorde dat het slecht voor je vruchtbaarheid is om op dieet te gaan wanneer je zwanger wilt worden??? Weet iemand hoe dit zit? Ik eet d.m.v. dit dieet juist erg gevarieerd en krijg alle voedingsstoffen binnen.

Verder biedt het me afleiding van het zwanger worden, hier heb ik controle op en het geeft me een goed gevoel.

Wat vinden jullie? Zou het echt slecht zijn???

Liefs

Ineke

Dieet is ‘slecht’ in de zin dat je door het afbreken van vetweefsel dus meer afvalstoffen in je lijf krijgt. Door gevarieerd en gezond te eten en daarbij dus veeeeel te drinken is het niet slecht voor je. Het enige waar je dus rekening mee moet houden is niet te gaan ‘crashen’ qua dieet want daar valt niet tegenop te drinken (lees;spoelen van je nieren om afvalstoffen te verwijderen) dus mocht je bv willen SB-en…begin van je cyclus het vrouwendieet volgen en vanaf je eisprong het mannendieet?

Hai,

Ja, drinken doe ik inderdaad wel heel veel en verder gevarieeerd en gezond. Veel meer groente en fruit dan ik deed en veel minder kant en klare pastasauzen etc. kan dus weinig verkeer daan zijn lijkt me hoor. Zal Sonja zelf es vragen maar dat kost je 1,50 wanneer je een vraag stelt, maar wel voor unicef.

Ik voel me er goed bij en we zullen volgende week weer es kijken hoe het met de eitjes gaat!

Duim voor links!!

Zal je colum nog even lezen, ben aan het werk dus kan niet te lang…

Liefs

Ineke

Als je niet te hard afvalt kan het geen kwaad.

Ik was voor mijn eerste zwangerschap ook aan het afvallen, door gezond te eten en niet meer snoepen (een soort Sonja dus) en toen was ik opeens zwanger.

Ik ben toen wel normaal blijven eten en niet meer gaan afvallen trouwens

Ik hoop voor jou ook zo’n succesverhaal!!

Ik ben ook aan het SB’en. En heb ook ge-SB’t toen ik nog zwanger was. Ik volg wel het mannendieet en toen ik zwanger was kon ik wel merken dat ik sneller trek had, toen heb ik iets vaker een (verantwoord) tussendoortje genomen. Volgens mij is er inderdaad niets verkeerds aan dat dieet, je eet inderdaad heel gevarieerd en veel zuivel, groente en fruit. Het enige wat je misschien wat minder eet dan wordt geadviseerd is brood. Maar ik las ergens dat je eigenlijk 5 boterhammen moet eten… nou dat deed ik ook al nooit voordat ik aan het lijnen was :?

Het lijkt me dus juist een hele gezonde levensstijl die m.i. alleen maar positief zou kunnen werken op het weer zwanger worden :slight_smile:

Mijn vriend en ik zijn ondertussen net gestart met week 8. Ik ben in 7 weken 5 kilo kwijt en mijn vriend al 7 ! Het gaat de goede kant op dus.

Nu maar hopen dat we gauw weer zwanger worden en alle kilo’s er weer bij aan komen :lol: :mrgreen:

haalo zelf heb ik sb een de vraag gesteld en haar andwoord was dat je gewoon het vrouwen menu mag nemen maar je moet wel een stuk fruit EXTRA en 1 glas melk EXTRA. want ip is sonja bakkeren gewoon gezond eten en als je toch trek hebt kun je een verandwoord tussendoortje nemen ik zelf neem liga continu, een appel, een plak ontbijtkoek met extra granen nou ja noem maar op. ik doe momenteel het nieuwe boek. veel succes verder.

Ik hoorde dat je sonja bakker ook kan mailen en vragen kan stellen. Geen idee waar, maar ze zal wel een eigen website hebben. Misschien kan je het haar vragen.

Bedankt voor de antwoorden. Ja, een vraag aan sonja bakker kost 1,50…en de berichten zijn zo tegenstrijdig over haar. Ik heb er vertrouwen in dat het gewoon goed zit hoor en heb ik trek eet ik inderdaad een gezond iets extra!

Suc6 in ieder geval meiden en inderdaad laten die kilo’s maar gauw terugkomen, zal ik voor het eerst in mijn leven blij zijn met mijn buik!

Gr.

Ineke

Ik was aan het SB, al zo’n 5 weken en toen bleek ik zwanger te zijn.

Bedankt! Dat stelt me gerust! Fijne zwangerschap.