songfestival finale

tja, elk jaar blijf ik de hoop houden dat het toch niet o’n doorgestoken kaart is wat ik het jaar ervoor dacht maar helaas, kom steeds bedrogen uit :think:



ik denk ook dat we nu, nu we hier niet de finale mee gehaald hebben, dat ze maar gewoon moeten stoppen met meedoen em de eer aan onszelf houden.

al vrees ik dat we de volgende keer weer gewoon me zullen gaan doen :?

precies… ik heb dit keer niet gekeken. Maar wat hier gezegd wordt over ons kent ons, ben ik helemaal mee eens.



En toch vindt ik het stiekum toch jammer (ook al heb ik niet gekeken).

@#puk# wrote:

@Marieke_5000 wrote:


2. 2 Songfestivals, eentje voor west-europa en een voor oost-europa




Laten we dan meteen weer een muur bouwen! :thumbup:



:roll:




Dat is nu ook weer overdreven maar je kunt niet ontkennen dat het songfestival de laatste jaren een oost onderonsje aan het worden is.

Het is dat de grote 5 automatisch mee mogen doen omdat ze financieel zoveel bijdragen maar ik zou weleens willen zien of die landen als ze in de halve finale zouden moeten staan doorgaan naar de finale.

Ik heb weer niks gemist lees ik net…

snap echt niet waarom Nederland zo nodig mee moet doen het is toch al jaaaaren doorgestoken kaart :roll:

lekker boycotten

Het moet gewoon alleen met een vakjury worden gedaan i.p.v. die landen, want dat is inderdaad allemaal vriendjespolitiek, al jaren! En Nederland die altijd trouw België 12 punten gaf, maar België nooit aan ons terug :lol: :lol:



Maar ik heb dus weer niks gemist :wink:



Misschien moeten we volgend jaar dan maar Rochelle sturen, die heeft echt een geweldige stem :smiley:

Volgels mij doen we er slimmer aan gewoon niet meer mee te doen :slight_smile:

Ieder jaar weer komen we er niet doorheen. En stel, STEL, dat we volgend jaar mee mogen doen, dan moeten we het jaar daarop alsnog weer de halve finale doen. En vervolgens liggen we er dan weer voor jaren uit.



Quote van nu.nl “Geen enkel ander land presteerde slechter” (gaat dan over het 7jaar achtereenvolgens niet in de finale staan)



We staan (zeker met zo’n nummer als vorig jaar) voor schut!

Boycotten die hap…

Wie betaald die nederlandse deelname eigenlijk? :think:

Jammer dat we weer niet door zijn…



Begrijp het ook niet zo goed meer tegenwoordig… Dacht dat het om het beste Europese land ging? Vroeger was het veel beter, iedereen in de finale, de laatste 3 mochten het jaar erop niet meer meedoen…

@Noekie wrote:

Het moet gewoon alleen met een vakjury worden gedaan i.p.v. die landen, want dat is inderdaad allemaal vriendjespolitiek, al jaren! En Nederland die altijd trouw België 12 punten gaf, maar België nooit aan ons terug :lol: :lol:



Maar ik heb dus weer niks gemist :wink:



Misschien moeten we volgend jaar dan maar Rochelle sturen, die heeft echt een geweldige stem :smiley:




die wint echt niet hahaaha, dat is namelijk helemaal geen criterium bij t songfestival :thumbdown:

Nederland heeft zich nooit verdiept in de wereld van het songfestival. We sturen al een tijdje het soort Tros Muziekfeest op het plein muziek, zoals Sieneke en de 3j’s, de toppers, of we sturen we goede zangeressen (zoals Glennis Grace of Edsilia Rombley) met een enorm drakerig nummer. Er is (op Linda Wagenmakers na) nooit echt geinvesteerd in een act, een choreografie.

In Songfestival land dien je oftewel een gimmick te hebben (transsexuele deelnemer, hardrockband met horrorschmink, geweldige violist met superleuk nummer), oftewel een ijzersterk nummer, waarbij je het vrijwel meteen kunt meezingen(zoals de winnares van vorig jaar) oftewel een hele goede podiumact (choreografie, mooie uitstraling)

In Nederland is ook echt geen onderzoek gedaan naar welke muzieksmaak leeft in Europa.

Dan sla je dus al 7 jaar de plank mis.

En blijft de vraag: wil je dit nog wel? Want sluit het nog aan op onze eigen muzieksmaak? En is het echt nodig om zoveel geld uit te geven (in bodemloze put gooien zeggen sommigen) als we op allerlei andere dingen moeten bezuinigen (pyjamadagen in bejaardenhuizen?)



hee, leuke discussie(maar niet voor kindjeopkomst), ik ga bij een van mijn vrienden (songfestivalliefhebber en inderdaad…) op zijn forum even kijken hoe de discussie vordert

Dat neemt niet weg, Esther, dat de essentie van het Songfestival compleet weg is. Gaat het nou nog om het beste liedje of om de drakerigheid van de acts? Of is het simpelweg pure politiek. Eén ding is zeker: om het liedje gaat het al jaren niet meer. En daarom vraag ik me ondertussen werkelijk nog af wat Nederland er nog doet…

vanavond om 21 uur de finale op nl1

ik hoop dat engeland wint of spanje

mja ik kijk niet… nederland doet toch niet mee… misschien tijdens het zappen…



vind het de afgelopen jaren niet echt geweldig mee… vooral die “atracties” erbij

@chantalmvbrittany wrote:

vanavond om 21 uur de finale op nl1

ik hoop dat engeland wint of spanje


hmmm met een beetje geluk worden t die twee adhd smurfen uit ierland wahaha

die waren nog best wel geinig :mrgreen:



het maakt me echt geen zak uit wie er wint, maar zoals altijd zit ik te kijken…en ondertussen de forummen of een boek te lezen :angel:



Engeland wordt het niet Chantalmv…die waren echt slecht :shock:

die waren zeker slecht engeland

Azerbeidzjan wint Eurovisie Songfestival 2011

zondag 15 mei 2011 | 00:28 | Laatst bijgewerkt op: zondag 15 mei 2011 | 09:48



Tekstgrootte



Azerbaijan’s Ell/Nikki sing their song ‘Running Scared’ during the final of the Eurovision Song Contest 2011 in Duesseldorf, Germany, Saturday, May 14, 2011. (AP Photo/Frank Augstein)

DÜSSELDORF – Azerbeidzjan heeft zaterdagavond in Düsseldorf de 56ste editie van Eurovisiesongfestival gewonnen met het nummer Running scared van het duo Ell/Nikki. Azerbeidzjan wist 221 punten te verzamelen.



De tweede plaats ging naar Italië met het liedje Madness of love van zanger Raphael Gualazzi. Zweden was derde met Popular van Eric Saade.



Zangeres Mandy Huydts, oud-songestivaldeelneemster met de meidengroep Frizzle Sizzle in 1986, gaf de Nederlandse punten door. Nederland kende de meeste punten toe aan Denemarken, gevolgd door Zweden en Bosnië-Herzegovina.



De Nederlandse 3JS strandden donderdag in de tweede halve finale. De Volendamse band eindigde toen als laatste van de negentien landen. Het was de zevende keer op rij dat Nederland niet door de voorrondes kwam.



In totaal deden 43 landen mee aan het liedjesfestival.



http://www.bndestem.nl/algemeen/show/8696954/Azerbeidzjan-wint-Eurovisie-Songfestival-2011.ece

Heb het winnende liedje gezien

Hoef het niet weer te horen eigenlijk…

ik moest denkn aan een slap aftreksel van lady antebellum

die ik dus WEL weer erg goed vindt