Soms vraag ik me af waarom doe ik dit....

Ik weet het soms echt niet meer, zou kv dan niet veel makkelijker zijn. Dan ga ik enorm twijfelen of ik het wel goed doe. Zal ik niet eens proberen of hij meer tevreden is met kv, daarentegen hebben we de krampjes nu een beetje onder controle. Waarom huilt hij dan nog steeds zo veel.

Hier nu 5 weken aan het voeden met de borst. Joris is vanaf dag 10 al erg huilerig. Er zitten dagen bij dat hij de helft van de dag alleen maar huilt. Het enige dat hem troosten kan is de borst, maar een uur aan de borst, dan half uur beetje dutten op schoot om weer wakker te worden om te drinken gaat me echt opbreken. De meeste nachten gaat het best goed en gaat hij tussen 12 en 1 slapen om tussen 3 en 5 wakker te worden, en na de voeding slaapt hij tot de volgende ochtend. Overdag wil hij dus niet bijna niet slapen. Na de voeding even spelen, wachten tot hij gaat gapen en wat slaperig wordt en ingebakerd in bed leggen. Na 20 minuten huilen wat overgaat in krijsen halen we hem er toch maar weer uit, om het ritueel maar weer opnieuw te proberen.

Hij komt elke week rond de 150 gram aan dus hij zou genoeg voeding moeten krijgen. Advies cb is niet langer dan 30 min laten drinken, min 3 uur tussen de voedingen. Maar dat haalt hij dus bij lange na niet altijd. Meestal zit er of in de ochtend en soms in de middag wel een slaapje bij van 3 a 4 uur. Na een aantal dagen, heeft hij ook weer een dag dat hij echt bij moet slapen en de hele dag slaapt

Hey Juudje

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :inlove:

Ik herken veel in je verhaal van mn eigen zoon Loek :**:

Die was ook altijd erg wakker en als hij dan wakker was was hij dodelijk vermoeiend voor mij, want

ik dacht dat niet hielp en kreeg m niet stil behalve als hij aan de borst lag of in mn armen :wink:

Loek is helaas overleden, maar we mochten al heel snel n geweldige dochter in de wereld ontvangen.

Ik heb t dus ook gelijk anders gedaan en alle goed bedoelde adviezen tezijde geschoven.

Ik ben met Fieke allereerst naar n osteopaat gegaan om alles na te laten kijken en daar bleek dat

er n werveltje in haar nek scheef zat door de stortbevalling en dat hebben ze verholpen.

Verder heb ik alle tijden ook aan de kant geschoven. Als Fieke wilde mocht ze aan de borst en dat

verschilde van 6 tot 12 keer per dag en toen ik dat deed kreeg ik ook meer rust en zij ook.

Ik heb Fieke ook de eerste 2 a 2,5 maand niet overdag in haar bedje aleen gelegd en alleen als

ik ook boven was en dat bracht ook heel veel rust voor haar. Loek die sliep altijd alleen op zn kamertje en

dan ieder slaapje en Fieke hebben we vanaf dag 1 op onze kamer te slapen gelegd en dat was

perfect voor haar maar ook voor mij, want ik kon rusten en zij ook en ik hoefde niet heel veel te lopen en

maar 1 stap te zetten om haar te pakker en dat was heerlijk. Ze heeft daar 8,5 maand gelegen en toen was

zij t beu en is ze naar haar eigen kamer gegaan en ik heb nu n dochter die heel makkelijk en lang slaapt.

Ik weet dus ook zeker dat ik bij ons derde kindje alles laat varen en dan hebben we (hoop ik) rust

in de tent :wink:

Hier hebben we maandag ook een afspraak met de osteopaath, hopelijk ontdekt hij iets waardoor hij wat rustiger wordt.

het is net alsof je mijn verhaal opschrijft, hier met miron idem, gaat de hele dag door, daarnaast heb ik natuurlijk nog drie meiden rondlopen die hun aandacht willen hebben, dus zo af en toe heb ik ook wel eens het gevoel van , blegh alweer aan die tiet, manlief zegt geef toch die fles, maar ze doet het zoooo goed op de bv. en ik geniet er ook van, maar zo af en toe… dus ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, ik denk maar zo het gaat vanzelf weer over en bv. heeft zoveel voordelen. ik voed echt op verzoek en miron is 24 uur per dag bij mij in de buurt, ze slaapt bij mij in bed en overdag is ze beneden. gisteren was ze zo zoet, maar vandaag is het weer bal, de hele dag door huilen en alleen maar stil als ze aan de borst ligt of in mijn armen, ga zo ook lekker mijn bedje in met haar, dan kan ze ook lekker slapen.

ik ben benieuwd of er wat uitkomt bij de osteopaat, ik heb er zelf hele goeie ervaringen mee.

Gisteravond vond mijn man dat we Joris maar naar mijn sm moesten brengen en dan samen naar de bioscoop. Ik had 's morgens al een keer 120 ml gekolft die hebben we om 7 uur gegeven, die had hij zo goed als op (terwijl hij een uur daarvoor ook al de borst had gehad).

Ik was gewoon benieuwd hoeveel hij daarvan nog op zou krijgen. Om half 10 Joris bij mijn sm gebracht, tot die tijd beetje zoet gehouden met wiegen en dergelijke. In de auto was hij in slaap gevallen. Bij mijn sm heeft hij weer 120 ml gedronken rond half 11 (Ik was vergeten flesje in te pakken, wel melk meegenomen maar geen fles). Doorgeslapen tot 4 uur toen heeft hij dus 2 overvolle borsten gedronken, en vanochtend nog geen 10 min aan de borst. Ingebakerd en hij ligt weer te slapen.

Het lijkt echt alsof ik vanaf een uur of 3 's middags niet genoeg melk voor hem heb. Na de borst blijft hij huilen om meer.

Als je denk dat je vanaf 3 uur in de middag niet genoeg melk meer.

Drink je dan wel genoeg ? Of ben je dan heel erg moe ?

Dan zijn ook factoren die meespelen natuurlijk.

Heb je al een keer geprobeerd een middagslaapje met hem mee te doen ?

Veder wil ik je wel succes wensen! :hug: :hug: