Soms voel ik me alleen met een niet lopende dreumes 18 mnd

Zoals de titel al aangeeft, mn dreumes loopt niet.

Ik was daar altijd erg nuchter in maar begin het steeds minder leuk te vinden :oops:

Afgelopen week CB gevraagd en die zeggen tot 24 maand hoef je je geen zorgen te maken.

Stimuleren kon niet :think:

De loopkarren opruimen zodat ze de veiligheid niet makkelijk zou pakken bij het lopen.

Ik loop sinds woensdag nu regelmatig met haar een stukje over straat.

Dan heeft ze 1 vinger los vast, ze loopt en rent dan aan mn hand :inlove:

Maar vroeg me af wanneer liepen jullie kindjes?

Voel me namelijk best alleen, al weet ik erg goed dat er meer zijn die met 18 maand niet lopen.

Dus brand maar los en tips om wel te lopen zijn ook welkom!

De mijne is 16 mndn en ik vind het ook lang duren. Ik begrijp wat je bedoelt. De kinderen van de buren die liepen heel snel en zij heeft ze nooit gestimuleerd zei ze… :think:

komt goed, dochter nummer drie was in verhouding met mop en haar andere zussen ook laat, heb ook wel eens gedacht, nou meis kom eens op, en ineens kon ze goed los lopen, net als met praten etc. eigenlijk was jay in alles vrij laat, sommigen kindjes nemen hun tijd ervoor, heb trouwens nooit gestimuleerd of ed. ik ben van mening dat als er geen medische problemen zijn alles vanzelf goed komt.

Onze meid kon rond haar eerste verjaardag rond de tafel lopen, langs de rand van de box, later achter de loopauto en aan je hand meelopen.

Toen ze 16 maanden was, liep ze los.

Het bizare is, Lianne kon al vrij vroeg staan en liep met 10 maanden al goed langs de tafel en bank.

Dat je het niet kunt stimuleren klopt dus wel :angel:

Wacht wel af dan… niet gefrustreerd raklen vooral!! :thumbup:

die van mijn vriendin was 23 mnd eer ze losliep…

die van mijn sz 21 mnd…

je bent dus niet alleen hoor :hug:

heel herkenbaar verhaal. Onze uk liep al vanaf 8 maand rond, met een jaar leip ik met haar aan de hand buiten, maar zodra ik haar losliet ging ze direct zitten.

Ze is pas met 18 maanden los gaan lopen. Ze is nog steeds erg voorzichtig, drempels gaat ze zittend over en elk hobbeltje en bultje moet ze een handje.

Tja… ze heeft gewoon nu drempel en hobbelvrees. Ovrigens valt ze weinig, maar dat komt ook omdat ze goed kon lopen al… maar het gewoon niet durfde.

@konijn wrote:

heel herkenbaar verhaal. Onze uk liep al vanaf 8 maand rond, met een jaar leip ik met haar aan de hand buiten, maar zodra ik haar losliet ging ze direct zitten.

Ze is pas met 18 maanden los gaan lopen. Ze is nog steeds erg voorzichtig, drempels gaat ze zittend over en elk hobbeltje en bultje moet ze een handje.

Tja… ze heeft gewoon nu drempel en hobbelvrees. Ovrigens valt ze weinig, maar dat komt ook omdat ze goed kon lopen al… maar het gewoon niet durfde.

Ja klopt helemaal, ze laat zich direct op de knieen vallen zodra ze doorheeft dat ze los staat.

Laatst stapte ze 3 stappen los… ik dacht YES… maar dat was dus een toevalstreffer :angel:

Heb zelf een motorische achterstand en ben daarom misschien nog iets bezorgder :oops:

Eh hier 19 maanden en ook nog niet los lopen hoor. Zelfs niet aan het handje… Ik probeer me er niet druk om te maken, Niels is bijna continue ziek dus mijn prioriteiten liggen ergens anders. :wink:

Als ze overal langs loopt en ook aan je hand lijkt mij dat er met haar motoriek weinig mis is, het is denk ik een kwestie van durven.

Juul liep met 19 maanden los, wat was ik blij!!! Ik was toen 8 maanden zwanger van Imme. Ik zat er toen zo ontzettend op de wachten. Hij liep wel heel goed aan een hand en toen hij eenmaal los liep, liep hij ook goed en stevig.

Imme loopt nu af en toe wat stapjes los, dus zij is wat sneller.

Een kind is nou eenmaal iets langzamer en onzekerder dan de andere, dat kun je niet forceren… Misschien dat je wel eens kunt proberen om haar het steeltje van een houten lepel kunt geven ipv je vinger. als je voelt dat ze stevig staat of loopt, voorzichtig de lepel los laten. Kans zit er in dat ze zo weg loopt. Mijn neefje deed dat in iedere geval wel.

Succes!!

mmm die lepel ga ik proberen vanmiddag :thumbup:

De kleine man liep pas op de dag dat ie 1 jr 6 mnd was. Soms hielp het om hem iets in z’n handjes te geven (een blokje in de ene hand, een autootje in de andere hand). Hij had dan het idee dat hij iets vast had en er niet zo’n erg in dat het geen vinger was.

Vanaf 8 Ã 9 maanden schuifelde hij langs tafels enzo.

Komt echt goed hoor (en ik kon toen ook niet wachten want was hoogzwanger… hem tillen met m’n gigabuik was niet echt je-van-het).

Nou… met een lepel in dr hand staat mw dus los :shock: :dance:

Wat goed!!! :clap:

Imme is vanavond los gaan lopen… Ik ben helemaal blij…

Hopelijk loopt ze ook zo snel mogelijk los. :-*

ze is gewoon echt bang, de lepel wilde ze eerst ook niet pakken.

na veel pushen wilde ze die wel en stond dus ook los :dance:

Hoop echt dat dit zijn vruchten afwerpt :clap:

Onze jongste is 17,5 maand en pas sinds afgelopen week zet hij zijn voeten stevig op de grond als je hem neer wilt zetten op de grond.

Tot afgelopen week liet hij zich direct door zijn beentjes heen zakken om lekker te gaan kruipen :thumbup: Hij trekt zich wel op tot staan aan van alles en nog wat, maar stappen langs bank oid? Nee hoor.

Maar nu zet hij dus zijn voetjes stevig op de grond en zowaar… hij zet aan 2 handen nu ook een paar pasjes.

Zoals ik al verwachtte… voor hij 18 jaar is zal hij wel lopen :mrgreen:

Onze oudste heeft ook nooit langs of aan dingen gestapt en liep ineens… de middelste heeft heel minimaal aan de hand en soms achter een stoel gestapt en ineens kon ook hij lopen.

Voor onze kids is dit dus blijkbaar DE manier (en dat was ook die van mij, ik was ook een late loper).

Dus je bent echt niet de enige met een niet lopende dreumes.

Mijn dreumes is nu 19,5 maand en sinds gisteren loopt hij pas door de kamer…

Jana loopt nu ongeveer een maand los, ze wou ook niet terwijl ze al vroeg genoeg langs de tafel liep en van tafel naar bank, maar owee als ze aan een hand liep en je liet los, dan was t huilen krijsen en brullen en meteen zitten.

Dus vaak met haar aan t handje gelopen, en opeens liet ze zlef los en liep ze vooruit !!

Herkenbaar :wink:

Marit kroop pas met 16 maand en liep pas met 21 maand. Ze was een echte konteschuiver :inlove: …Ik was allang blij dat ze kon lopen op het moment toen ik echt hoogzwanger was :mrgreen:

Komt echt goed hoor, het zijn meestal de mensen om je heen die het erger vinden dan jezelf :shifty:

ja klopt, ik ben ook redelijk nuchter ingesteld :angel:

Maar begin nu soms toch wel te denken: toehoe nou :lol:

Ach zei altijd: voor ze 18 is loopt ze vast… die voeren we maar weer in :wink: