Sokkenmonster

Ooit is er een topic over geweest, maar ik kan hem niet meer terug vinden.

In ieder geval…

Het sokkenmonster slaat hier weer met regelmaat toe. Hij leek een tijdje weg geweest, maar door de kou is hij vast naar binnen gevlucht :think:

Meestal hield ik maar 1 sok over, waarvan zijn tweelingbroertje een paar wassen later weer eens tevoorschijn kwam, maar nu is het hopeloos…

Het zijn ook altijd oneven aantallen en er valt echt totaal niks van te maken. Een roze meisjessok, een grote zwarte mannensok en een babysokje waren dit keer de pineut. De overgebleven sokken liggen zielig te wachten tot hun levenspartner ontsnapt uit het hol van het sokkenmonster…

Sneu.

oplossing; van dezelfde kleur etc 3 of 4 paar kopen. Werkt voor mannen, vrouwen, kinder EN babysokken :stuck_out_tongue:

Mijn eenzamesokken doos zit zo vol dat die sokken het gezelliger hebben dan de sokken die bij hun partner zijn.

Sneu.

@blue_fairy wrote:

oplossing; van dezelfde kleur etc 3 of 4 paar kopen. Werkt voor mannen, vrouwen, kinder EN babysokken :stuck_out_tongue:

Hmm… gaat helaas niet op met mijn was vandaag… Ik hield nu van ieder eentje over. Kan de zwarte sok van mijn man moeilijk combineren met een zwarte babysok. Ik heb het vermoeden dat hij dat door gaat krijgen :angel:

@Becca wrote:

Hmm… gaat helaas niet op met mijn was vandaag… Ik hield nu van ieder eentje over. Kan de zwarte sok van mijn man moeilijk combineren met een zwarte babysok. Ik heb het vermoeden dat hij dat door gaat krijgen :angel:

Zou je denken?

Tis wel een man hé :wink: :mrgreen:

hahahaha mip! Kan altijd een poging wagen :mrgreen:

Hmmm ja dat sokkenmonster komt hier ook erg vaak langs… zeker de laatste week :think: .

Ik heb vorige week net nieuwe sokken voor Mischa gekocht, en er is er ook nu alweer spoorloos. Hier gebeurt het ook echt elke keer, heel irritant, haha.

@joseetje wrote:

Mijn eenzamesokken doos zit zo vol dat die sokken het gezelliger hebben dan de sokken die bij hun partner zijn.

Sneu.

hier ook :wink:

alleen dan een mandje ipv een doos hopeloos aan het wachten op hun partner.

Hier ook 3 verschillende baby sokjes die hun partner missen… vind het er zo sneu uit zien

ons sokken monster is wel bekent het is zwart wit en loopt op 4 voetjes/pootjes

maar neemt niet weg dat ik de bewaar plaats niet ken

@marloes vip wrote:

Das heel simpel op te lossen dames, men fietsen naar de zeeman, kopen voor elk huislid een wasnetje, deponeren daar de bevuilde exemplaren in en na het wassen zijn jullie kousen nooit meer eenzaam.

zo opgelost, wat mij betreft kan er een

Dat werkt hier ook als een tierelier! :thumbup:

Geloof dat het oude sokkentopic nog van Mo was. :frowning:

Ik verbaas me er ook over de laatste tijd - van allerlei kleuren meerdere malen zowel nena als lasse - en ik vraag me af waar ze allemaal blijven. Kan soms met moeite een paar van een bepaalde kleur en maat bij elkaar krijgen. Het is een heel gepuzzel de hele tijd.

Maar ja als je dan goed door je huis gaat zoeken kom ik ze wel overal tegen - lasse loopt altijd op blote voeten en doet zijn sokken bij thuiskomst gelijk uit n(heeft ie van zijn vader) Dus onder de bank, tussen schoenen onder de kapstok, maar laatst ook in de duplobak :shock: Dus als ik echt mijn huis uit zou kammen kom ik er denk aardig wat tegen.

Hier hadden we vanavond een echte speeddate voor de sokken van Noud…Alle eenzame sokken geprobeerd te matchen met een bijpassende sok uit het “al langer eenzame” plastic tasje. Degene die uit het tasje kwamen en nu nog geen match hebben, zijn helaas afgevallen en doorgesluisd naar de laatste fase, de vuilnisbak :mrgreen:

Misschien ligt mijn mannesok bij jou en jouw babysok bij mij? Ik vind sokken wassen nog wel leuk (nahja, de wasmachine dan haha) maar uitzoeken :wall: Ver-schrik-ke-lijk! Helaas geen tips dus!

Aaah goed idee! groei kinderen groei! :mrgreen:

@marloes vip wrote:

Das heel simpel op te lossen dames, men fietsen naar de zeeman, kopen voor elk huislid een wasnetje, deponeren daar de bevuilde exemplaren in en na het wassen zijn jullie kousen nooit meer eenzaam.

Ik vind dit wel een goed tip ja. zeker met aankomende babysokjes weer in het vooruitzicht.

nu maar hopen dat pubers snappen wat zo’n wasnetje is…Want ja, 1 in de was stoppen lukt nog wel, maar die andere die onder hun bed ligt is toch echt te veel gevraagd! :roll: :mrgreen:

@becca:

Ik denk dat ik het mysterie voor je heb opgelost hoor.

Dat sokkenmonster spuugt al die sokken die jij kwijt bent in mijn wasmachine, want ik tover ook regelmatig maar 1 sok van een paar uit :wink:

Ik denk dat we dan maar eens moeten gaan daten Franka! Nemen we al onze overgebleven sokken mee en kijken of we een match kunnen krijgen.

Soort datingbureau voor alleenstaande sokken :mrgreen:

Vanochtend onderschepte ik een heel ander soort sokkenmonster. Eentje met piekhaar en iets meer dan 80cm hoog. Hij gooide alle sokken over het hekje heen de trap af. Gelukkig wel met z’n 2-tjes tegelijk. Dat verzachte het leed iets 8)

Fryskefaam, daar heb ik ook een tip voor. Een paar jaar geduld hebben en dan je kinderen laten meehelpen met sokken sorteren als je toch was vouwt. Dat doe ik als ik het uit de droger haal, alle sokken op een hoop en hun vinden het leuk. Mogen we ze ook opruimen mamma?? Eh ja hoor.