Hoe houden jullie alle sokken uit elkaar?
Manlief en ik kan ik nog net uit elkaar houden maar de meiden hebben nu maar 1 maat verschil en vaak dezelfde sokken… Kun je zeggen voor beiden verschillende sokken kopen, maar wat als ze nu dezelfde hebben? Per paar in de was, dicht en nu gemerkt met merkstift maar weet niet hoe lang dat houdt…
Tips?
Kruisje in naaien ofzo
Jeetje, je maakt het jezelf moeilijk joh
Met een maat verschil hebben ze toch geen eigen sokken nodig? Mijn jongens hebben al vanaf de peutertijd een gedeelde sokken (en onderbroeken ook trouwens)bak. Ik koop vaak een hele stapel met hetzelfde streepje ofzo voor makkelijker zoeken in de was en probeer ze aan te leren dat ze ze per paar in een bolletje in de was gooien en dat gaat altijd met vlagen beter/minder.
Mijn kinderen schelen ook een maat maar ik koop gewoon dezelfde maat voor ze. Afgezien van de sokkenkabouter heb ik geen moeite met de sokken bij elkaar te vouwen. I
@Lune wrote:
Met een maat verschil hebben ze toch geen eigen sokken nodig? Mijn jongens hebben al vanaf de peutertijd een gedeelde sokken (en onderbroeken ook trouwens)bak. Ik koop vaak een hele stapel met hetzelfde streepje ofzo voor makkelijker zoeken in de was en probeer ze aan te leren dat ze ze per paar in een bolletje in de was gooien en dat gaat altijd met vlagen beter/minder.
Same here…
Je kunt ook heeeel makkelijk een aantal waszakjes scoren. Die bij de kids op de kamer leggen zodat daar de vuile sokken ingaan. Even een klein labeltje eraan met de naam en voila na het wassen en drogen heb je ze allemaal al bij elkaar. :thumbup: Zo raken er ook gelijk geen sokken meer zoek.
Haha, moeilijk he, maar ik bedoel 1 sokkenmaat verschil… Jongste zit op 22/23 en oudste op 29 dus ik koop 23/26 voor jongste en 27/30 voor oudste en daar zit teveel verschil in om ze beiden dezelfde aan te geven. Wat meer van hetzelfde is natuurlijk al wel slim!
@wieniex wrote:
Haha, moeilijk he, maar ik bedoel 1 sokkenmaat verschil… Jongste zit op 22/23 en oudste op 29 dus ik koop 23/26 voor jongste en 27/30 voor oudste en daar zit teveel verschil in om ze beiden dezelfde aan te geven. Wat meer van hetzelfde is natuurlijk al wel slim!
2 bakken… 1 voor de maat 22/23… en 1 voor de 27/30…
en dan nog zou ik alles in 1 bak gooien… wij hebben van die la-verdelers van Ikea… daar zitten sokken en ondergoed en hempjes van mijn kids in… in 3 verdeeld… mijn oudste is een meisje met een grotere maat en mijn jongste een jongen met kleine maat… maar dat zie ik s’ochtends in 1 oogopslag wel hoor…

Mijn schoonzusje had de tip de sokken in elkaar te vouwen bij het in de was gooien.
@Angela_Enana wrote:
Mijn schoonzusje had de tip de sokken in elkaar te vouwen bij het in de was gooien.
Oh ja… krijg je ze ook vast goed schoon… :mrgreen:
In de wasmand gooien bedoel je natuurlijk… doen wij hier thuis ook trouwens… of beter nog, mijn man doet dat… vreselijk… moet ik al die sokken weer ‘losmaken’ van elkaar… en ik vind voeten… en sokken… brrrr… :shifty: :shifty: :shifty: :shifty: en ik raak ze eigenlijk ook niet kwijt… maar goed, het zit in zijn systeem net zoals het niet vouwen in mijn systeem zit…

Klein draadje naaigaren met een naald erdoor halen en dubbel knoopje erin. Aan binnenkant van de sok. Ziet niemand en lost veel problemen op. Afwijkende kleur van sok pakken natuurlijk.
Koop je alleen rode voor de ene en groene voor de andere 8)
@faizaa wrote:
@Angela_Enana wrote:Mijn schoonzusje had de tip de sokken in elkaar te vouwen bij het in de was gooien.
Oh ja… krijg je ze ook vast goed schoon… :mrgreen:
In de wasmand gooien bedoel je natuurlijk… doen wij hier thuis ook trouwens… of beter nog, mijn man doet dat… vreselijk… moet ik al die sokken weer ‘losmaken’ van elkaar… en ik vind voeten… en sokken… brrrr… :shifty: :shifty: :shifty: :shifty: en ik raak ze eigenlijk ook niet kwijt… maar goed, het zit in zijn systeem net zoals het niet vouwen in mijn systeem zit…![]()
Schoonkrijgen is dan een ander verhaal ja. Ik vroeg ook al hoe ze dat deed.
Geen schone sokken?

Het blijft een ellendig klusje :eh:
Ja he… sokken… ondergoed… en al dat kleine frut… krijg dr jeuk van… :roll:
als er maar 1 schoenmaat verschil is zou ik dezelfde gewoon kopen! dezelfde maat!
@konijn wrote:
als er maar 1 schoenmaat verschil is zou ik dezelfde gewoon kopen! dezelfde maat!
het is niet 1 schoenmaat, maar 1 sokmaat verschil

hier hebben ze ook samen een bak… de ene heeft maat 27 en de andere 29… dus dat komt mooi uit! Voor Manoël zorg ik dat ik heel andere sokken koop (alhoewel het verschil nu nog zo groot is dat je het wel ziet :mrgreen:)
@Rhiannon wrote:
Je kunt ook heeeel makkelijk een aantal waszakjes scoren. Die bij de kids op de kamer leggen zodat daar de vuile sokken ingaan. Even een klein labeltje eraan met de naam en voila na het wassen en drogen heb je ze allemaal al bij elkaar. :thumbup: Zo raken er ook gelijk geen sokken meer zoek.![]()
Dit vind ik de meest handige oplossing :thumbup:
Hier ook, maat 27-30 en maat 31-34 van sok.
Maar ik kan ze wel uit elkaar houden.
Niet dat het altijd meevalt, soms moet ik ze even langs elkaar houden, maar zie het verschil altijd.
Heb wel verschillende, maar ook een aantal dezelfde.
Lijkt me dat de tip van Rhiannon met de waszakjes de beste oplossing is.
@klavertje4 wrote:
@konijn wrote:als er maar 1 schoenmaat verschil is zou ik dezelfde gewoon kopen! dezelfde maat!
het is niet 1 schoenmaat, maar 1 sokmaat verschil
hier hebben ze ook samen een bak… de ene heeft maat 27 en de andere 29… dus dat komt mooi uit! Voor Manoël zorg ik dat ik heel andere sokken koop (alhoewel het verschil nu nog zo groot is dat je het wel ziet :mrgreen:)
past ook prima hoor! :lol: vind de maat van de sokken nooit kloppen, ze vallen altijd veeel groter
@Lune wrote:
Hier ook zo.