Soja melk

Na 10 mnden ben ik volle melk gaan geven dit omdat romy geen nutrilon 3 meer wilde hebben.

met 1 jr half volle melk en sinds een mnd wilde ze helemaal geen melk meer.

Op advies van mn schoonmoeder soja melk gaan proberen en ja hoor, dit wilt ze wel.



dit blijkt dus veel zoeter te zijn als gewone melk…

kun je dat gewoon kopen bij de supermarkt? mijn zoontje lust ook geen gewoon melk

ja kun je bij supermarkt krijgen

Meestal hebben ze het merk Alpro wel staan… Maar vaak ook meerdere merken…



Ze hebben er ook weer smaakjes in… Bosvruchten en banaan… Die banaan is helemaal ranzig zoet… :mrgreen:

oh ja dat weet ik wat het is ja.

Albert Heijn verkoopt ook verse sojamelk.

Die is niet gezoet.

Je vindt 'm in het koelvak.



Maar ik moet erbij zeggen dat je daar wel van moet houden, want het smaakt heel anders…



groetjes Sonne

Mjum, sojamelk! Héérlijk vind ik dat, vooral die van Alpro en dan de smaak Vanille…



Ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen dat lekker vinden, het is lekker zoet en héél gezond voor ze! Ook voor jezelf, trouwens… Moedermelk schijnt ook heel zoet te zijn, dus de overgang lijkt logisch denk ik. Al heb ik daar nog geen ervaring mee, Quentin mag voorlopig nog gewoon aan de borst…



En ohja, het is gewoon in elke supermarkt te krijgen. Meestal staat het bij de yoghi-dranken en koffiemelk in de buurt, niet in het koelvak…



Groetjes, Yvette

@Yvette wrote:

Moedermelk schijnt ook heel zoet te zijn, dus de overgang lijkt logisch denk ik.




Klopt, MM is zoet… Maar Chris echt niks hebben van die sojahandel… Hij kijkt me dan eerst verwijtend aan, om vervolgens de melk met een boog een meter verder uit te spugen… :mrgreen: (ik heb een tijdje Chris van alles geprobeerd te laten drinken, aangezien hij de borst weigerde…)

Smaken verschillen. Ik vond de sojamelk een beetje vezelachtig smaken. Nou lust ik veel, maar ik hoef geen sojamelk meer!

yannick lust wel pap van sojamelk

Hij drinkt het liefste vanille, banaan of perzik abricoos

Sorry Yvette, ik was zojuist in de Appie en de VERSE sojamelk staat wel degelijk in het koelvak. De rest staat bij de langhoudbare melk.



De langhoudbare varianten hebben allerlei smaakjes, de verse heeft inderdaad dat vezelige smaak.



Wat trouwens heeeeel erg lekker is, is het soja vanille roomijs van Sofine :dance: .



groetjes Sonne

Bleeeggghhh… Ik had van Alpro die speciale dreumesmelk gekocht… Chris nam een slok, keek me boos aan en smeet zijn beker linea recta op de grond… Hahahaha…



Toen toch maar weer de koemelk (de biologische van die appie) uit de koelkast gehaald…

@Esther75 wrote:

perzik abricoos




Perzik abricoos?

Van Alpro?! :shock: :drool: