Softcups

Is er hier op Kok iemand die ervaring heeft met het gebruik van Softcups voor tijdens de menstruatie?

Positieve/negatieve ervaringen zijn welkom.

En heb je het ook gebruikt tijdens het zwemmen?

ik heb ze weleens gebruikt, maar vond het toch niet zo fijn…

Ja, ik heb ze wel eens gebruikt. Dat was tijdens saunabezoekjes.

Voor die gelegenheid vond ik het ideaal, maar niet om ze altijd tijdens de menstruatie te gebruiken. Het randje vond ik toch irriteren na een dag gebruiken.

Ik heb toen ook gezwommen in de sauna en dat ging prima, geen lekkages.

@bieslookje wrote:

Wat vond je er niet fijn aan?

Lees toch wel veel negatieve ervaringen op internet.

Ik heb ze wel eens gebruikt, maar vond het erg ranzig.

Ze absorberen namelijk niet, dus je kunt wel raden hoe het uithalen er uit ziet. :sick: En ik lekte er ook veel meer langs als met tampons.

@Ikke31 wrote:

Ik heb ze wel eens gebruikt, maar vond het erg ranzig.

Ze absorberen namelijk niet, dus je kunt wel raden hoe het uithalen er uit ziet. :sick: En ik lekte er ook veel meer langs als met tampons.

Als je het er volgens de aanwijzingen uithaalt, dan blijft het bloed netjes in het plastic “zakje” en kun je dat zo leeggieten in de wc. Van lekken heb ik toen absoluut geen last gehad. Juist niet, omdat de ring om de baarmoedermond heen zit, dus het druppelt zo in het zakje. (Sorry voor dit vieze praatje met al die details! :oops: )

Ik vond ze op zich wel ok. Had alleen de eerste dag wel eens een lekkage, maar alleen als ik ze echt heel lang ingehouden had. (meer dan 9 uur ofzo).

Vind het fijn dat ze zo lang in kunnen blijven (12 uur).

Ermee zwemmen of naar de sauna heb ik trouwens nooit gedurfd.

Eruit halen is wel even een trucje leren… En ook een beetje vies, maar ja. Met tampons moet je ook voor en na het wisselen je handen wassen…

Mijn menstruaties zijn te heftig ervoor helaas. Om je indruk te geven, heb er 2/3 dagen bijzitten dat zelfs 1 tampon maatje grootst nog in combi met maandverband zou moeten worden gebruikt omdat deze binnen een half uur vol zit, ergo tampons zijn voor mij enkel geschikt op minder heftige dagen. De softcup is bij mij dus een gevalletje ‘overloopcup’ :silenced: .

Afhankelijk waarvoor je ze zou willen gebruiken…saunabezoek bv kun je gerust een tampon indoen en je zou zelfs 3/4 van het touwtje eraf kunnen knippen. Verdwijnen kunnen ze niet. :wink: Ik vond de softcups geloof ik ook best aan de prijs. :think: Het is ws wel handig in combi met gemeenschap dat lukt niet met tampons natuurlijk maar als je ze alleen daarvoor aanschaft is de prijs ws ook te overzien.

@Pleuntje wrote:

@bieslookje wrote:

Wat vond je er niet fijn aan?

Lees toch wel veel negatieve ervaringen op internet.

ik heb eerst veel moeten oefenen om ze op de juiste manier in te brengen zonder dat het lekte en ook het uithalen vond ik niet fijn…nee niets voor mij, gebruik liever tampons.

Ik heb trouwens ook weleens toen ik net wel / net niet ongi was en nar de sauna ging een tampon gebruikt en toutje inderdad korter gemaakt en “naar binnen” gedaan, was een prima oplossing.

Ik heb binnenkort een uitje met werk in het bos, soort van survival achtig iets, waar dus niet echt wc’s voor handen zijn. En omdat ik las dat je die softcups veel langer in kan houden, leek me dat misschien een optie. Maar goed ik heb dus niet zoveel zin om door te lekken :?

Bedankt in ieder geval voor de ervaringen.