Ik zit er over te denken om voor de jongens e mezelf misschien ook maar een softchell jack te komen voor het geval we weer zo’n winterse winter krijgen. Maar ik vind het er allemaal niet zo heel dik uit zien (H&M) heb wel nog een fleece ski shirt voor er onder en ook nog wel een paar dikke vesten, maar als het -10 is moeten ze natuurlijk niet lopen te klappertanden…. Iemand ze vorig jaar gehad?
als je het echt goed wil doen kun je beter naar een goede sportzaak gaan, of outlett store, bergklimmen, kampeerwinkel…
Daar hebben ze goede jassen met een uitritsbaar jack,
wat echt wind dicht is, en waterdicht…
Dit jaar heb ik ook maar eens goed ge-inversteerd, jassen kosten rond de 100 euro, maar dan heb je wel een echt merk…
Voor waterdicht word Gore_tex, in het textiel gebruikt,
en met merken van de h&M ect, is dat vaak een imitatie textiel…
Dus voor onze koude winters, idd klappertanden…
Oké thanx Gab!
een softshell jack is leuk voor tussendoor of bij extreme kou als binnenjas bij een reguliere winterjas zonder extra’s
Hier ook geinvesteerd in goede warme winterjassen.
Voor nu hebben ze gewoon borggevoerde dikke vesten :thumbup:
Ik heb al winterjassen. Maar als we weer sneeuw krijgen en ze spelen de hele dag buiten dan zijn die na een dag rollebollen helemaal nat en hangen ze een nacht op de verwarming te drogen en zijn ze soms nog niet droog de volgende dag (nou ja vorig jaar dan). Vandaar dat ik dacht misschien dat het wat is omdat het wind en waterdicht is…
Een goede Gore_tex softshell jas kan bijna de gehele winter gedragen worden, maar daar betaal je een flink prijsje voor.
Wordt veel verkocht in (paarden)sportwinkels, ideaal, zweet niet en waterdicht.