Ik gruwel zelf van balletjes draaien. Als ik vlees niet hoef aan te raken, dan liever niet…
Ik maak dan ook geen balletjes, maar doe het in een koekepan rulbakken en dan schuif ik het op zijn laatst bij de soep…
Dan heb je geen soep met balletjes, maar soep met plukjes zoals mijn overgrootmoeder dat noemde…
Verder wel wat kruiden erbij, dat waar ik zin in heb…
@Vicky wrote:
half om half, gewoon balletjes van draaien en 10 min met de soep meekoken. Als ik tomatengroentensoep maak, kruid ik de balletjes ook nog met paprika.
hier precies hetzelfde. :thumbup:
Oooh, krijg hier spontaan trek van :drool:.
Ik gebruik ook half om half gehakt. Zakje gehaktkruiden erdoor en wat paneermeel en een geklutst ei erdoor. Hoeveelheden hangen een af van hoeveel gehakt ik heb. Dan moet ik het heel snel draaien, want anders verdwijnt zeker de helft zo in mijn mond (en in de mond van mijn oudste :drool: :drool:).
:shifty:
Wijnanda :sick: Dat je dat lekker vind :sick:
:drool:
voor de liefhebbers van asperge:
de schillen van asperges kun je prima gebruiken voor het koken van bouillon, het geeft een lekkere smaak in de groentesoep, wel moet je de schillen eruit zeven voor je van de bouillon echt soep maakt.
supersnelle slanke aspergesoep:
bouillon maken van een blokje, potje asperges incl sap erdoor, de asperges wel even snijden, en rolletjes maken van rauwe ham, en die ook snijden en erdoor, evt extra groente en kort doorkoken, klaar.
lekker bij de lunch (met donker stokbrood :drool: ), of als voorafje, niet zo zwaar en heftig als de variant op basis van roux.
eet smakelijk