Soep ...

Beetje een vreemde vraag misschien want de meeste kinderen hebben problemen met het wegkrijgen van stukjes in hun eten als ze overgaan naar vaste voeding, hihihi.



Maar hoe leer je een kind soep eten?



Lotte is 2 en Nikki is 1 en beiden moeten ze er echt niets van hebben. Mij lijkt het wel handig als ze het wel eten, zeker als je gewoon eens een makkelijke zaterdag-hap op tafel wil zetten :smiley:



Beiden zijn verder goede eters, lusten nagenoeg alles welā€¦ behalve soep dus, daar kwam ik gisteren achterā€¦

En als je de soep pureerd ?



Wij eten hier ook best vaak soep, maar ze krijgt dan gewoon een potje. die paar hapjes soep die ze eet zit ze echt niet vol van.

Of je moet er een flinke groentesoep van maken met echt veel groente en vlees en ze dat geven met maar een beetje sap en wat stokbrood. zodat ze het toch leren eten, en toch ook vol zitten van de groenten en het vlees wat erin zit.

Soep met een boterham om in te doppen! :thumbup: :wink:

:lol: dat dacht ik dus ook Romata ā€œLaat ik beginnen met een soep met veel groenten en kipā€ā€¦ het werd dus letterlijk uitgespuugd terwijl ze allebei dol zijn op kip :roll:



Had ook wat crackertjes erbij gedaan. Misschien inderdaad volgende keer brood ipv crackertjes :think:



Zal de volgende keer misschien ook een gebonden soep doen en dan pureren. Dat in combinatie met de boterham misschien?



(Hihihi, wat je al niet kan bezighouden op een vrijdagmiddag. Heb eigenlijk wel wat beters te doen maar ben toch erg benieuwd of andere kids wel soep eten en of ze dat dan hebben moeten leren eten of dat het gewoon vanzelf ging)

hier haal ik het sap uit de soep met het broodā€¦ en vervolgens schep ik de rest, et prutje met een lepeltje in haar mnond. Het vlees heeft ze er vaak zelf al uit gevist.

Hier een kindje dat vanaf zā€™n eerste verjaardag al goed soep eet :mrgreen: . Tenminste soep met stukjes. Gepureerd wil ie er niks van weten, maar hij eet echt niets wat gepureerd is, dus geen verassing voor ons :mrgreen:



Jasper eet meestal eerst de vaste ingrediƃĀ«nten met een lepel of vork(heel soms vist ie iets met zā€™n handjes uit zā€™n kommetje) en ā€˜drinktā€™ de bouillon dan aan het eind op. Ik zorg er wel voor dat er altijd een theedoek op zā€™n schoot ligt want anders is ie binnen no-time doorweekt :shifty:



Ik ben er overigens wel achter dat ie de soep vooral goed eet wanneer de groenten niet te gaar zijn, maar juist nog een beetje ā€˜biteā€™ hebben :wink:

@eisblume wrote:

Hier een kindje dat vanaf zā€™n eerste verjaardag al goed soep eet :mrgreen: . Tenminste soep met stukjes. Gepureerd wil ie er niks van weten, maar hij eet echt niets wat gepureerd is, dus geen verassing voor ons :mrgreen:



Jasper eet meestal eerst de vaste ingrediƃĀ«nten met een lepel of vork(heel soms vist ie iets met zā€™n handjes uit zā€™n kommetje) en ā€˜drinktā€™ de bouillon dan aan het eind op. Ik zorg er wel voor dat er altijd een theedoek op zā€™n schoot ligt want anders is ie binnen no-time doorweekt :shifty:


Sanna doet het hetzelfde als Jasper, bij ongebonden soepen :lol:
Ze is een echte soepeter :inlove: Het liefst heeft ze erwtensoep, bruinebonensoep etc. Dus de dikkere soepen maar voor lekkere verse groentensoep krijg ik ook hoera'tjes :lol:

Mijn oudste at vanaf het begin braaf soep, mijn middelste en jongste pas met 3,5-4 jaar en de jongste (nu 4 jaar) alleen nog maar een beetje als het wat dikkere en het lettertjessoep (met lettervermicelli) is.



Ik merk dat mijn middelste met 6- 6,5 jaar pas echt soep leert te waarderen, ik hoop dat mijn jongste over 2 jaar ook zover is, want ik ben gek op soep!



Tip: tot die tijd lekker makkelijk magnetron poffertjes of pannenkoeken voor de kinderen en jullie lekker aan een maaltijdsoep!

@Dodde wrote:

Mijn oudste at vanaf het begin braaf soep, mijn middelste en jongste pas met 3,5-4 jaar en de jongste (nu 4 jaar) alleen nog maar een beetje als het wat dikkere en het lettertjessoep (met lettervermicelli) is.



Ik merk dat mijn middelste met 6- 6,5 jaar pas echt soep leert te waarderen, ik hoop dat mijn jongste over 2 jaar ook zover is, want ik ben gek op soep!



Tip: tot die tijd lekker makkelijk magnetron poffertjes of pannenkoeken voor de kinderen en jullie lekker aan een maaltijdsoep!




:mrgreen: (Lotte lust geen pannenkoeken en poffertjes, lief gek meisje van me)



Maar denk wel dat het iets dergelijks gaat worden, en dan toch gewoon kleine beetjes aanblijven bieden dan zal ze er langzaamaan wel aan gaan wennen denk ik. Nikki laat ik gewoon lekker met haar handen kliederen met alles en dus ook met de soep. Ook zij zal er dan hopelijk wel een keer aan gaan wennen :lol:

Knakworstjes dan :think: ipv poffertjes oid?



Misschien moet je in het begin ā€˜rijkgevuldeā€™ soep serveren: dus veel inhoud -weinig vocht, net of de soep het sausje is :think:

Ik doe het net als Bieke met brood om te soppen (Ryan) en voor Nina doe ik de stukjes brood er vast in.

Ze zijn allebei dol op soep en dat komt mij heel goed uit :drool:

Jana eet bijna alles wat we haar voorzetten, als we soep eten, dan voer ik haar eerst de soep ( bouilion) en de groenten en het vlees of kip, laat ik haar zelf eten :wink:







Werkt perfect :inlove:

Willen ze het ook niet uit een beker?

:think: beker heb ik nog niet geprobeerdā€¦

Zal ik van de week eens doen



Enneuh, knak ipv pannenkoek werkt hier :thumbup: