Mijn man klaagt dat ik 's nachts vaak lig te snurken, waardoor hij steeds wakker is. Wat kan ik doen tegen het snurken? Hebben jullie tips/adviezen of moet ik een afspraak maken bij de huisarts?
Groetjes,
Viratine
Vraag je man eens of je ook stopt met ademhalen in je slaap.
Je kan dan slaapapneu hebben.
Dan moet je langs de huisarts gaan (je krijgt dan een doorverwijzing naar het zkh)
Ben je ook erg moe?
Last van kramp?
Hoofdpijn, rugpijn enz.?
Veel aangekomen?
Als je slaapapneu hebt (daar komen ze achter d.m.v. een nachtje in het slaapcentrum) dan krijg je een kastje met een kapje voor over je neus.
Dat kastje voert de druk op met zuurstof zodat het klepje in je keel niet meer dichtslaat en je niet meer snurkt en goed doorslaapt.
Succes!!
Zeker je man vragen of je van die ademstilstanden hebt (apneus) en een verwijzing naar KNO arts vragen, wellicht dat er oorzaken op dat gebied zijn (kunnen legio zijn). Mate van snurken en/of apneus kunnen ze idd vaststellen met een nachtje slaapregistratie in het ziekenhuis/slaapcentrum.
Middeltjes via de drogist helpen in elk geval niet.
Maar voor dat je dat allemaal onderneemt kun je ook gewoon wat middeltjes proberen. Het ligt er wel aan hoe ernstig je snurkt. Mijn man gebruikt pleisters voor op z’n neus (zoiets als sporters ook gebruiken) en die heten ’ Breathright’. Daarbij heeft hij een spray, die de boel smeert. Zo is het snurken wat minder heftig en slaap ik beter in en door. Voor hem zelf ook wat minder vermoeiend.
Hoop voor jou en je man dat dat ook helpt bij jou.
Ik snurk ook heel erg :oops: en ben een naar de ha geweest en die heeft me door gestuurd naar de kno arts ik heb wat testen gehad (alergie) en ze hebben in mijn neus gekeken.IK heb nu dus een neusspray en die helpt wel.
Ik snurk ook heel hard. Is pas begonnen na de 2e zwangerschap (en tijdens natuurlijk ook). Ik moet er nog steeds voor naar de huisarts. Ik wil graag ook doorverwezen worden want die middeltjes bij de drogist werken bij mij niet. Mijn vriend slaapt al 2 jaar met oordopjes in.
Mijn schoonmoeder heeft slaapapneu, is niet prettig… Zelf ben ik geopereerd aan mijn neus, ook via KNO. Mijn man (en kat) kunnen er ook wat van qua snurken. En ja, mijn remedie is dan ook oordoppen!