Snot verkouden

Wat geven jullie je kindjes te eten als ze veel last hebben van slijm en hoesten en een verstopte neus.

Brood krijgt ze op het moment moeilijk weg.

Pap krijgt ze natuurlijk alleen maar meer slijm van.

En fruithapjes kan ik ze toch niet de hele dag geven? Of wel?

Hebben jullie verder nog tips wat goed kan helpen? Waardoor ze makkelijker slaapt? Ze snel weer beter is?

Alvast bedankt!

Groetjes

Hoi,

zielig is dat he, als je kleintje zo verkouden is!

Ons ventje heeft er ook een hele tijd last van gehad.

Gelukkig at die gewoon wel vrolijk door, dus daar niet zo veel problemen mee gehad.

Ik heb wel elke keer zijn neusje gespoeld met fysiologisch water. (steeds bij het verschonen van een luier)

Ook veel in bad en gestoomd (in bad en dan de douche -is apart bij ons he!!!- flink heet aan, zodat het lekker gaat stomen en losweekt).

Bedje bij het hoofeind verhoogd.

Ik heb ook eens bij de apotheek een soort neusdruppeltjes gehad, want hij heeft een tijdje gehad dat hij echt elke keer van die dikke, groene, vastzittende snot had (sorry voor de details :oops: ). Dan kon hij alleen nog maar door zijn mond ademenen.

Geen idee meer hoe dat heette, maar hielp erg goed! Verminderde meteen en binnen een paar dagen was het helemaal weg.

Heel veel beterschap!

Groetjes, Marieke

Neusspray

Luuf

een gesneden ui onder het bed

Bedje aan het hoofdeinde iets omhoog

Zielig altijd met die kleintjes. In ieder geval proberen om het neusje zo schoon mogelijk te houden.

Melk, (toch) pap (krijgt ze veel beter weg dan brood), fruithap, groentehap, dat soort dingen.

Verder gebruiken wij altijd neusspray en hoestdruppels van Bisolvon. En sinds een paar weken gebruiken we Caltrivit ter verhoging van de weerstand, maar daar heb je op de korte termijn natuurlijk minder aan.

Wij hebben Riley altijd geluufd, en neusspray bij elke verschoning.

Veel gestoomd, en geen brood maar de rest wel aangeboden.

onze dochter is een melkkindje dus tja dat krijgt ze wel

haar bedje staat standaard schuin,

en smeer haar in met luuf, en zet een gesnede ui en potje luuf open op haar kamer. en desnoods een heel heel heel klein veegje op het puntje van haar neus met luuf (als je ze ingesmeerd hebt en nog aan je handen hebt dan op het puntje van haar neus)

Toen mijn zoontje het rs virus had adviseerde de kinderarts xylometazoline 0,025%. In principe voor de neus gemaakt, maar het schijnt dan ook in de bovenste luchtwegen het slijm te verminderen.

Normaal gesproken adviseren wij dit in de apotheek niet onder de 2 jaar, maar als de zoutoplossing niet meer werkt moet je iets.

Xylo nooit langer dan 5 dagen bij die kleintjes.

Bedankt voor jullie reacties!

Wat betreft het eten, eet ze alles wel wat ze krijgt aangeboden. Alleen brood gaat niet super. Maar omdat je van melk juist meer slijm leek het mij beter om dat in mindere mate aan te bieden. Maargoed wat geef je dan? Dus ze krijgt wel melk en pap en daarna water om het weg te spoelen.

Ik merk weinig aan haar dat ze zo verkouden is qua doen en laten. Ze is vrolijk en wil alles doen wat ze normaal ook doet. Af en toe hoest ze flink en hoor je het slijm borrelen. Soms heeft ze ook een loopneusje, maar dat word wel minder heb ik het idee.

Alleen de nachten zijn wel rot. Ze sliep eindelijk door. En nu word ze wakker van het snot, het arme kind.

Maargoed komt wel weer goed!

Ze heeft een ui naast haar bedje, ik smeer ze in met luuf, ik geef hoest siroop van VSM en af en toe doe ik ook wat zoutoplossing in dr neusje, dat lijkt ook te helpen.

Verder kunnen we zo weinig doen, wachten tot ze beter is!

Groetjes

oja vergeten te zeggen wij gebruiken dus geen neusspray dit op aanraden van het zkh… op en of andere manier zou de spray de neus/geurklieren kunenn aantasten…

wij doen altijd gekookt water hierin zout en dan in de neus druppelen…

@Zeemeermin wrote:

Janneke, hoeveel zout doen jullie dan in hoeveel water?

Ik gebruik namelijk veel zoutoplossing bij Lars en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat het zijn geurklieren aan zou tasten. Raar dat ze dat ons nooit hebben verteld :think: …

weet bijna niemand vlgs mij…

gooi er best veel in… oja strooi er genoeg in… maar gewoon uitproberen… en een pipetje (kun je bij de apotheek halen) ideaal…

en een stuk goedkoper dan die otrivin… :wink:

@Pitje27 wrote:

oja vergeten te zeggen wij gebruiken dus geen neusspray dit op aanraden van het zkh… op en of andere manier zou de spray de neus/geurklieren kunenn aantasten…

wij doen altijd gekookt water hierin zout en dan in de neus druppelen…

Ik doe het idd ook druppelen ja! Heb ook ergens gelezen dat dat beter is!

@Zeemeermin wrote:

@Pitje27 wrote:
gooi er best veel in… oja strooi er genoeg in… maar gewoon uitproberen

In het land waar ik woon krijg je bij de geboorte van een kind een dik boek van het Ministerie van Gezondheid met allerlei info omtrent babies (verzorging, gezondheid, voeding, etc). Voor de bij verkoudheid in de neus te druppelen zoutoplossing geven ze het volgende recept:

240 ml gekookt water

2,5 ml (dat is 1/2 afgestreken theelepeltje) zout

Volledig laten afkoelen voor gebruik.

Er staat bij de hoeveelheden nauwkeurig af te wegen en er vooral nooit meer zout in te doen. Ik heb het meerdere malen gemaakt en het smaakt flauwtjes naar zout, maar helpt prima als mijn kinderen snotteren. Ik zou dus oppassen Pitje 27 met er best veel in te gooien.

Hier ook een klein mannetje met (zou bijna zeggen chronisch) verstopte neus.

Al maanden slaapt hij onrustig en kwakkelt wat met zijn gezondheid (vaak verkouden en oorontsteking). Nu al 4 nachten erg onrustig slapen en naar adem happend omdat zijn neusje weer potdicht zit. Net weer een kuur erop zitten voor een oorontsteking. We mochten alleen zoutoplossing gebruiken, maar dit helpt niet! Zijn bedje staat ook (behoorlijk) schuin. Ui doen we liever niet omdat hij bij ons op de kamer ligt (we huren tijdelijk een huis met helaas 2 slaapkamers).

We gebruiken ook enkeld xylomatazoline 0,025% maar deze mag niet vaak gebruikt worden en hebben deze net gebruikt voor de weg naar de oren vrij te houden. Balen dus… Niks helpt! Hebben ook Rinikind van VSM gebruikt, maar ook dit helpt niet :evil:

Ik zal ook eens zelf zoutoplossing maken en druppelen…wie weet helpt het :pray:

Suc6 ermee!

Ik gebruik namelijk veel zoutoplossing bij Lars en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat het zijn geurklieren aan zou tasten. Raar dat ze dat ons nooit hebben verteld :think: …

Ga ik meteen morgen achteraan, want Lars is weer eens knetterverkouden! Maakt de hoeveelheid zout echt niet uit? Iemand anders die eventueel maten heeft?