snoepmomenten

Hier is iedere dag 1 tussendoortje iets als een koekje oid, het andere tussendoortje is fruit.

Echt snoep krijgen ze hier heel weinig, ik denk dat we 1x in de week niet eens halen. Ze vragen er ook nauwelijks om, behalve als we in de auto zitten. En dan is het eigenlijk onze oudste die er om vraagt, de jongste geeft weinig om snoep. We hebben familie en vrienden ver weg en dus wordt er nog wel eens gesnoept als we onderweg zijn. Dat weten ze en dan vragen ze er dus om. Maar als ik toevallig geen snoep bij me heb, of iets anders, dan is dat ook prima.

Nu met Sinterklaas is het snoepen beduidend meer, maar dat vind ik niet erg. Da’s even een periode en ik vind het niet leuk om ze de pepernoten en chocolademunten te onthouden.

Als we ergens naar toe gaan of er komt visite, dan zorg ik dat we voor die tijd al fruit hebben gegeten. Dan is het gezonde vast binnen en mogen ze rustig de rest van de dag wat lekkere dingen eten.

hier 3 maaltijden per dag en ze eten wat ze eten willen, lusten ze iets niet of willen ze het niet, dan niet. Maar ze krijgen niks anders dan de pot schaft.

En dan halverwege de ochtend hebben we een keertje drinken met fruit.

En halverwege de middag hebben we een keertje drinken met een koekje (maria biscuit) of rozijntjes.

Laatste tijd wordt dat koekje overigens wel regelmatig vervangen door een beschuit met muisjes als we bezoek hebben. Maar ze weten hier gewoon welke momenten van eten en drinken er zijn en ze proberen wel vaak een koekje te scoren, maar is ben daar gewoon heel strikt in, 1x fruit 1x koek. Als ze smorgens een koek krijgen dan is het smiddags zoiezo fruit.

Meestal hebben de meiden hier wel elke dag een ‘snoepje’.

Ofja, snoepje… Ik heb ze ooit eens uitgelegd dat zin in een snoepje ook Gezond Snoepen kan zijn.

Ik neem vaak van die kleine snoeptomaatjes mee op het werk, die eet de oudste dan het liefst. En de jongste een soepstengel met sesampitjes.

Meestal probeer ik er zo de leukigheid in te houden. Eens een ander soort soepstengels. Of fruit wat we niet zo vaak hebben.

een gewoon snoepje vragen ze ook vaak genoeg, daar niet van :lol:

krijgen ze daarna in de winkel, of bij mensen iets aangeboden, dan weiger ik dat niet. Is het meer dan 1, dan zeg ik vaak: Die bewaren we tot morgen.

Of staat er een schaaltje op tafel? Dan 2 of 3 chocolaatjes, en dan is het genoeg. Daar zijn ze nu nog steeds akkoord mee :lol: Ben eens benieuwd wanneer ze dat niet meer leuk vinden, ‘maar’ 2 en het schaaltje blijft staan.

Hebben ze bijvoorbeeld smorgens al een snoepje, koekje ofzo in een winkel of ergens gehad, dan krijgen ze er smiddags gewoon geen. Dan is het zowiezo een stuk fruit.