Snoepen, echt heel erg?

Hallo,



Op 't moment ben ik niet zo heel verantwoord aan het eten…

Ik snoep best veel :oops:

Ik ben een echte emo-eter en op 't moment gaat het niet helemaal lekker dus… Heb erg veel moeite met mijn middelste zoon op 't moment. Hij is ontzettend dwars, uitdagend, vervelend en brutaal… in combi met een handenbindertje van een baby niet heel handig…



Ik zorg wel dat ik 2 stuks fruit eet op een dag en ook voldoende groente.

In hoeverre is het snoepen ‘schadelijk’ voor mijn kleine mannetje via de BV?



iedere dag sta ik op met: en NU minder snoepen, maar helaas lukt me dat steeds niet… :roll:



Misschien moet ik het van anderen horen!

Alles wat jij eet, komt bij hem terecht. En aangezien ik aanneem dat je je baby geen tig suikerklonten op een dag wil voeren, zou ik echt nog harder mijn best doen mezelf een ander eetpatroon aan te leren.

hier geen ander eetpatroon sinds ik bevallen ben. Geniet van het eten (brood, warm) maar ook de lekkere dingen, koekje, fruit chocolade, pizza. Je hebt het nu ff nodig, dus ik zou het gewoon doen en wanneer je in rustiger vaarwater zit komt het eten ook wel goed.

nu ff tijd voor jezelf nemen! :hug: :-*

Ik heb er even een rondje google tegenaan gegooit omdat ik niet geloof dat snoep echt zo ver in je melk overgaat als wat ik van D. begrijp. Ik kwam een vergelijkend topic tegen op het borstvoedingsforum en daar las ik het volgende:


Wat je eet heeft niet heel veel invloed op je moedermelk.
Op 2 dingen kun je wel invloed hebben.
Eet je veel slechte vetten dan komen die ook meer in je melk. Als je veel goede vetten eet komen die meer in je melk.
Eet je veel vitamine C dan word het vitamine C gehalte in je melk ook hoger.

Wel is het zo met chocolade dat als je er veel eet dit een negatieve invloed kan hebben op je productie. En sommige moeders die veel chocolade eten hebben vaker last van een verstopt melkkanaaltje.

Voor je zelf is het natuurlijk altijd belangrijk om gezond te eten. Ook zeker nu je net bevallen bent en borstvoeding geeft.



Maar kan je niet beter proberen te kijken naar wat de reden is dat je zo veel snoept? Deed je dat altijd al en is het gewenning, of zou je iets tekort komen? Ik weet dat ik de eerste maanden na de bevalling me klem at in studentenhaver. Maargoed, noten (geen pinda's) zijn gezond dus zoveel kwaad kon het niet. Ik had gewoon moeite om te zorgen dat ik genoeg at aan brood etc, dus dat kreeg ik dan op andere manieren binnen.

dat geeft ze toch aan? emo eter en momenmteel loopt het niet lekker. niet druk maken om je voeding probeer weer wat lekkerder in je vel te komen dan komt het eten vanzelf goed

Sluit me aan bij Cariska. soms lukt het gewoon even niet. En je kind krijgt niet ineens chocolade melk ofzo :wink:

Borstvoeding is namelijk ook zo geregeld dat alle goede stoffen eerst naar de bv gaan en daarna naar jou. Daarom kun je bijv ook gewoon bv geven als je zelf ziek bent. Je hebt alleen zelf last van minder vitaminen etc, je hersteltijd zal langer worden.



Ik zorg bij mezelf ervoor dat ik minimaal 1x per dag óf groente óf fruit binnenkrijg, ik slik een multivitamine en gun mezelf verder af en toe echt wel wat lekkers.



Snoepen is níet direct schadelijk echt niet.

Weetje ik denk dat het net is als met lijnen

Heb bij mezelf ontdekt dat als ik tegen mezelf zeg van Hey niet meer of minder snoepen dat ik het dan een tijdje vol houd maar dan de trek erin enorm op bouw waardoor dan bij een emotionele bui dan in ene de bom barst en ik alles eet wat los en vast zit.

Nu ik dit niet meer doe en juist tegen mezelf zeg je mag best iet lekkers en r dan meteen aan toe geef dat ik dan eerder bevredigd ben in mijn behoefte in iets lekkers en dus makkelijker huisje bij het schuurtje kan laten

Dus laat ff gaan en zeg tegen jezelf dat je best wat mag en dan gaat de zin in wat lekkers eerderover… Tenminste dat heb ik wel

Hoop dat het voor jou ook werkt :hug: :-*

Hartelijk dank voor jullie reacties!



Ik eet dus wel groente en 2 stuks fruit en neem een multivitamine voor borstvoedende moeders. Chocolade vind ik heerlijk, maar krijg er vaak (meer) hoofdpijn van dus eet het niet veel (hebben het bijna ook nooit in huis).

(on) bewust ben ik dus wel bezig om mijn eetpatroon een beetje gezond te houden, maar als ik dan weer een koekje (of 2) eet dan baal ik daar weer van…

Maar goed, het is idd belangrijk om mezelf (en de situatie) eerst weer op de rit te krijgen…

@D. wrote:

Alles wat jij eet, komt bij hem terecht. En aangezien ik aanneem dat je je baby geen tig suikerklonten op een dag wil voeren, zou ik echt nog harder mijn best doen mezelf een ander eetpatroon aan te leren.


De hoeveelheid lactose in moedermelk blijft ongeacht wat je eet hetzelfde. Meer informatie over de samenstelling van moedermelk is o.a. hier te vinden:

Eurolac-Samenstelling van mm: suiker en vet

Borstvoedingorganisatie LLL-Voeding tijdens zwangerschap en borstvoeding

Kellymom-How does a mother’s diet affect her milk? (een Engels geschreven artikel)

@Yvonne Z. wrote:

@D. wrote:
Alles wat jij eet, komt bij hem terecht. En aangezien ik aanneem dat je je baby geen tig suikerklonten op een dag wil voeren, zou ik echt nog harder mijn best doen mezelf een ander eetpatroon aan te leren.


De hoeveelheid lactose in moedermelk blijft ongeacht wat je eet hetzelfde. Meer informatie over de samenstelling van moedermelk is o.a. hier te vinden:

Eurolac-Samenstelling van mm: suiker en vet

Borstvoedingorganisatie LLL-Voeding tijdens zwangerschap en borstvoeding

Kellymom-How does a mother’s diet affect her milk? (een Engels geschreven artikel)




Uhhh bedoel je niet glucose im het suikergehalte :mrgreen:

@poeizie wrote:

Uhhh bedoel je niet glucose im het suikergehalte :mrgreen:


Nope, ik bedoel echt lactose (=melksuiker) :wink:

Info van Eurolac:
Koolhydraten komen voor in melk in de vorm van lactose (melksuiker), gemiddeld ongeveer 7%. Lactose is een disacharide, dat in de melkklier wordt gesynthetiseerd op basis van glucose. In de darm van de baby wordt lactose door het enzym lactase afgebroken tot de monosachariden glucose en galactose. Na afbraak in de darm worden de suikers glucose en galactose opgenomen in de bloedbaan en via de poortader naar de lever getransporteerd.

@Yvonne Z. wrote:

@poeizie wrote:
Uhhh bedoel je niet glucose im het suikergehalte :mrgreen:


Nope, ik bedoel echt lactose (=melksuiker) :wink:

Info van Eurolac:
Koolhydraten komen voor in melk in de vorm van lactose (melksuiker), gemiddeld ongeveer 7%. Lactose is een disacharide, dat in de melkklier wordt gesynthetiseerd op basis van glucose. In de darm van de baby wordt lactose door het enzym lactase afgebroken tot de monosachariden glucose en galactose. Na afbraak in de darm worden de suikers glucose en galactose opgenomen in de bloedbaan en via de poortader naar de lever getransporteerd.


O zo ja dat is ook zo.....

Ik maakte uit de OP op dat TS een stok achter de deur nodig had om het snoepen te laten, daar was mijn reactie op gestoeld. Als je niet voor jezelf een beter voedingspatroon wil, dan toch wel voor je kindje, dat idee. :slight_smile:



(Even los van het feit dat ik het er zelf niet zo mee eens ben om jezelf bol te stoppen met slechte suikers, omdat je het ‘nodig’ zou hebben tijdens een periode van bv, ik denk dat dit je eigen conditie echt niet ten goede komt, maar dit terzijde)

Maar het is gewoon niet zo dat het allemaal rechtstreeks in je melk terecht komt en dus bij je kind.

Motiveren kan alleen om de juiste redenen :wink: van heel veel suiker ga je je niet beter voelen. Maar het is niet schadelijk voor je kind, misschien wel voor jezelf. Dat lijkt me ook een goede motivatie!

Maar soms zit het allemaal een beetje tegen en ik denk niet dat je zo enorm streng voor jezelf hoeft te zijn altijd. Gun jezelf ook een break af en toe.

Hartelijk dank voor jullie reacties!



Fijn om te horen dat het niet allemaal bij J.illus terecht komt!



Het is niet gezond voor mezelf en dat zou idd ook een motivatie moeten zijn!

Hierdoor ben ik er al bewuster mee bezig. Bedankt!