Dit is eigenlijk een vraagje voor de mama’s met de iets oudere kids:
Ik merk dat als Ryan snoept dat ie tegen het plafond stuitert…
Ik heb het vermoeden dat dit door bepaalde kleurstoffen of andere stofjes gebeurt.
Wie heeft de gouden tip? Is er snoepgoed in de handel zonder bende er in?
Ik vind namelijk dat ie best af en toe wat snoep mag dus ik wil het hem niet geheel ontzeggen maar de waanzinnige hyperbuien die er op volgen zit ik ook niet op te wachten…
Ik ben een nieuw snoepje aan het buzzen, ik pb je even!!
Volgens mij zit er in het snoep van Haribo geen kleur en conserverings-middelen.
Britt krijgt ook wel een Smoeltjes, dit zijn snoepjes met natuurlijke kleurstoffen. Dus misschien ook een aanrader.
Je kan even kijken op hun site www smoeltjes punt nl.
hier ook een stuiteraar(komt door de kleurstoffen trouwens) hij stuitert ook van kant en klare pastasaus enz , dus het is even zoeken maar ik haal de snoepjes meestal bij de natuurwinkel zo kan mijn oppasventje ook meegenieten want die mag geen suiker alleen natuurlijke suikers…
@Biebels wrote:
Ik ben een nieuw snoepje aan het buzzen, ik pb je even!!
he bah, je bent me voor :mrgreen:
@mv2kids wrote:
@Biebels wrote:Ik ben een nieuw snoepje aan het buzzen, ik pb je even!!
Vond jij ze ook zo lekker? :lol: 8)
Mijn moeder had vroeger altijd van die schuimpjes voor ons, zonder kleurstoffen enzovoort.
Weet niet meer hoe ze heten!
mellie…ff voor je gegoogled :
Kinderen kunnen inderdaad hyper worden van bepaalde kleurstoffen.
Alleen betekent het niet dat een kleurstof nummer met een E ervoor een onnatuurlijk product is.
Er wordt ook wel een E nummer geplaatst dat verwijst naar de kleur gemaakt uit bietensap of uit aardbeienextract.(puur natuur dus).
Dan is een E nummer met 3 cijfertjes sneller getypt.
Als je echt alles wilt checken moet je eventjes bij het voedings centrum een lijst aanvragen met de zgn “AZO”-kleurstoffen.
Het zijn er maar een stuk of 10 die de link met druk gedrag leggen.
Daar komt bij dat de meeste kinderen erover heen groeien.
misschien heb je er wat aan :shifty: :-*
@Biebels wrote:
@mv2kids wrote:@Biebels wrote:Ik ben een nieuw snoepje aan het buzzen, ik pb je even!!
Vond jij ze ook zo lekker? :lol: 8)
niet allemaal… maar de meeste wel, mjammie… Lucas vond ze ook errug lekker :mrgreen:
Hee meiden, dank voor de antwoorden
Ik ga het een en ander uitproberen.
Hij is nu iig al meer dan een week snoepvrij en ik heb echt een heel ander kind.
kijk eens bij hema…
hema heeft een heel assortiment met kleur en smaakstof vrije snoepjes…
en nog lekker ook