snoep krijgen

Mijn zoon van 6 heeft een vriendje. Als hij daar speelt op een woensdag middag dan worden ze de hele middag volgestopt met snoep en chips.



laatst kwam Y thuis. hij had chips gehad, een stroopwafel, 2x smarties en 2 mini kitkat.



Ik vind dit eigenlijk niet normaal, hij wilde savonds niet eens geen eten meer.

vandaag op de ijsbaan was hij ook met dat vriendje mee, hij heeft toen in de kantine van de moeder cola en een zakje snoep gekregen en ook nog weer 4x over een mini chocola.

terwijl ik hem had gezegd dat hij van de centjes in zakje snoep mocht kopen.



Wat zouden jullie hier mee doen. en kun je hier iets aan doen.

mijn man zegt je kunt er niet wat van zeggen, want zij zeggen ook niet tegen jou dat ze hier te weinig snoep zouden krijgen.





thuis als hier vriendjes zijn is het meestal rond 15.00 een beker drinken met een snoepje of koekje en als ze naar huis gaan iets uit de snoeppot.

drinken mogen ze uiteraard wel meer.



ben benieuwd naar de reacties

Lastig. Ik zou proberen toch aan te geven dat je zoon wat mag minderen,omdat hij het niet gewend is of in de avond zijn eten niet meer op krijgt.

Als iemand Jo zo volstopt,dan merken ze dat vanzelf wel, hij kots dan de hele bende vanzelf weer uit. Is het meteen duidelijk.

Als het een enkele keer gebeurt en vroeger op de middag (na 12 uur bijv.) dan zou ik er geen punt van maken. Later in de middag wel.



Ik geef vriendjes hier 1 x op een middag een bakje chips of chocolade,maar echt snoep hebben we niet eens in huis. Meer wat over is van Sint Maarten of wat ze krijgen van traktaties en feestjes (gaat nooit op,dus beland in de snoepbak).



Misschien kan je een stuk verantwoordelijkheid bij je kind neerleggen? Aangeven dat hij 1 ding aan mag nemen,maar daarna niet meer?

Ik zou het wel aangeven,maar bij jezelf houden (zonder aan te geven dat je denkt dat zij haar kind teveel geeft).

Ik denk dat je er weinig aan kan doen

Of je moet er voor kiezen dat het vriendje bij jullie thuis speelt ipv je zoon daar

Ik weet niet hoe de band is tussen jou en die moeder?

Als die okee is, zou je kunnen aangeven dat jou kind niet zo veel snoep mag ivm dat hij dan geen avond eten meer op kan

Maar of ze daar dan gehoor aan geeft, is haar keus