Snipverkouden en een verstopte neus

Ja ja, het is weer zover. Ik ben weer eens verkouden en heb een verstopte neus. Met de verkoudheid kan ik leven, behalve met een verstopte neus. Dus heb ik gebeld met de HA en die vertelde me dat ik de kinderneusspray van Otrivin mag gebruiken, maar met mate. Hij raadde me aan een zoutoplossing te kopen die ik onbeperkt mag gebruiken. Nu heb ik een zoutoplossing voor baby’s maar het helpt totaal niet.

Hebben jullie nog tips?

Je mag de gewone neusspray(xylometazoline) best gebruiken, maar inderdaad heel kort.(zoals iedereen het maar max een week mag)

Ik gebruik zelf altijd de kinderdosering, omdat het ook werkt en toch de helft minder sterk is. Na die week kan je dan wee overgaan op de zoutoplossing, die overigens niet alleen voor baby’s is.

Je kan ook nog stomen(hoeft niet met iets erin, want het hete water doet het werk) en even opletten dat het geen hooikoorts is, want dan heb je een hele andere neusspray nodig.

Ik kan je de hand schudden. Helaas hoort het bij mij bij zwanger zijn ofzo, want ik lijk er (net als bij de andere 2 zwangerschappen) maar niet vanaf te komen.

De ha heeft mij een poos terug, toen ik nog niet zwanger was, aangeraden om te spoelen met zout water.

Dus…je neemt zo’n leeg spuitje, daar doe je afgekoeld zout water in en dat spuit je zo in één keer in je neusgat. Geen lekker gevoel, maar na 2 á 3 keer spuiten is het niet vervelend meer.

Je kunt ook een handje zout water onder je neus houden en dat opsnuiven.

Ik moet er nu ook echt weer aan geloven, maar moet de drempel nog even over, haha. Terwijl het toch echt goed helpt. Je spoelt dan je holtes zei de ha.

Een beetje mierikswortel op een schoteltje naast je bed. Heel scherp spul

waarvan je wel weer door je neus gaat ademen. Per ongeluk ontdekt

door 1 van onze maartmama’s :smiley:

Boterham met ham/fricandeau en wasabimayo :wink: wordt je neus ook zo weer vrij van :mrgreen: (voorzichtig met dat spul als je’t niet kent!)

Hier nog iemand die zwanger&ziek is(met griep en koorts en al), en ik heb vanochtend met mijn ha gebeld en volgens hem mocht ik ook de neusspray van Vogel gebruiken. Maar ook dan weer max. 1 week lang en max 3-5x per dag :wink:

Uien! Hét middel uit oma’s tijd.

Toen ik in januari de griep had, luchtweginfectie en me gek nieste en hoestte waren uien mijn beste vrienden! (manlief ietsje minder… :lol:) Uien hebben een ontstekings- en virusremmende werking…internet staat er vol mee trouwens :slight_smile:

Je kunt er eentje opsnijden en op een schoteltje naast je bed zetten, je kunt ermee stomen maar je kunt ook een “uiensjaal” maken:

Ui opsnijden, in een flinke zakdoek wikkelen en om je nek binden. Verder slapen met je hoofd wat verhoogd, dan loopt je neus niet zo vol en word je niet zo verstopt of met hoofdpijn wakker :thumbup:

Beterschap!

Ik ben ook snippie en gebruik Sinex.

Dit mag je in mate gebruiken.Ik spuit maar een heel klein druppeltje.Als je teveel ervan gaat gebruiken KAN je niet meer zonder.

Volgens mijn VK kan het echt geen kwaad.

Danielle