Snelste manier van borstvoeding afbouwen

linda25 wrote:
Dat er niet genoeg voedingsstoffen in BV zitten is kolder en ik snap jouw verloskundige niet.[/qoute]

ik wil ook niemand persoonlijk aanvallen, maar dit kan dus wel.
ik heb het ook gehad, en idd in eerste instantie komen ze om het uur en als het steeds korter en korter word dan doe je daags niets anders dan voeden, en niet dat ik dit er niet voor over had maar als het niet meer wil dan houd het op.
qua begeleiding ben ik met jullie eens dit kan veeel beter.
en net wat winnie schrijft , ik zou het bij een volgende ook totaal anders doen er is bij mij ook vanalles fout gegaan waardoor de bv ook heel erg afnam.

@niekie wrote:

@linda25 wrote:
Dat er niet genoeg voedingsstoffen in BV zitten is kolder en ik snap jouw verloskundige niet.

ik heb het ook gehad, en idd in eerste instantie komen ze om het uur en als het steeds korter en korter word dan doe je daags niets anders dan voeden, en niet dat ik dit er niet voor over had maar als het niet meer wil dan houd het op.

Correct me if I’m wrong, maar volgens bestaat het niet dat BV niet voedzaam genoeg is. Ik kan me voorstellen dat een kindje teveel voormelk (is minder vet) binnenkrijgt, waardoor hij/zij niet verzadigd raakt. Door goede begeleiding kan een kindje goed leren drinken, waardoor hij/zij ook aan de vette achtermelk toe komt. De BV is voedzaam genoeg, maar de drinktechniek is waar het aan schort. En juist daarbij heb je vaak hulp nodig! Als een deskundige dan zegt dat het niet voedzaam genoeg is, ja, dan zou ik ook onzeker worden. Als iemand hier dan post: help, volgens Pietje is mijn melk niet voedzaam genoeg, komen er genoeg reacties om iemand gerust te stellen. :wink:

En in het begin doe je daags niet anders dan zorgen, daar hoort voeden ook bij. Nog steeds voed ik om de 2 uur overdag, maar het is in mijn ritme gegroeit, dus nu heb ik er geen ‘last’ meer van. In het begin vond ik het vreselijk, je had me net zo goed op bed kunnen vastbinden voor mijn gevoel. Maar dat was voor mij geen reden om te stoppen met BV!

Biebels, je haalt me de woorden uit mijn mond…

gr patricia

Nogmaals is het onzin als iemand beweert dat bv niet genoeg voedingsstoffen heeft…

Biebels heeft gelijk en ik sluit ij aan bij haar…

@niekie wrote:

ik heb het ook gehad, en idd in eerste instantie komen ze om het uur en als het steeds korter en korter word dan doe je daags niets anders dan voeden,

Ja, klinkt als regeldagen/weken/maand

Biebels, goed gezegd… sluit me helemaal bij aan :thumbup:

Ik sluit me aan bij Biebels en…

Het fabeltje dat borstvoeding niet genoeg voedingsstoffen zou bevatten is wijdverbreid. Daarmee word je zó om de oren gesmeten :evil: Hulpverleners die daarmee aankomen zijn echt SLECHT bezig. Er kan zoveel aan de hand zijn, vaak is niet goed aanleggen de oorzaak maar al snel wordt gezegd: pak maar de fles, want bij jou lukt het niet en je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Feit is echter dat een heeeeeeel klein percentage vrouwen echt geen bv kan geven.

Ooit las ik ergens de uitspraak:

‘5 op de 1000 vrouwen kunnen echt geen borstvoeding geven, en ze wonen allemaal bij mij in de straat’

Mijn advies: ga naar een LK en kijk wat je kan verbeteren. Als je dan echt bij die 5 promille hoort kun je altijd nog stoppen.

@Biebels wrote:

@niekie wrote:
@linda25 wrote:
Dat er niet genoeg voedingsstoffen in BV zitten is kolder en ik snap jouw verloskundige niet.

Correct me if I’m wrong, maar volgens bestaat het niet dat BV niet voedzaam genoeg is. Ik kan me voorstellen dat een kindje teveel voormelk (is minder vet) binnenkrijgt, waardoor hij/zij niet verzadigd raakt. Door goede begeleiding kan een kindje goed leren drinken, waardoor hij/zij ook aan de vette achtermelk toe komt. De BV is voedzaam genoeg, maar de drinktechniek is waar het aan schort. En juist daarbij heb je vaak hulp nodig! Als een deskundige dan zegt dat het niet voedzaam genoeg is, ja, dan zou ik ook onzeker worden. Als iemand hier dan post: help, volgens Pietje is mijn melk niet voedzaam genoeg, komen er genoeg reacties om iemand gerust te stellen. :wink:

En in het begin doe je daags niet anders dan zorgen, daar hoort voeden ook bij. Nog steeds voed ik om de 2 uur overdag, maar het is in mijn ritme gegroeit, dus nu heb ik er geen ‘last’ meer van. In het begin vond ik het vreselijk, je had me net zo goed op bed kunnen vastbinden voor mijn gevoel. Maar dat was voor mij geen reden om te stoppen met BV!

ok zo als jij het uitlegt kan het natuurlijk ook, en zo had ik het nog niet bekeken. :?

maar zoals je zelf ook al schrijft is het idd zo dat een “deskundige” zegt dat je geen voedingsstoffen meer hebt, dus wat doe je dan?

juist overschakelen, moet trouwens wel zeggen dat chayenne toen der tijd ook maar 150 gram was aangekomen in 1 maand tijd, dus voor mij kloptte het verhaaltje toen als een bus.

maar goed ik wil je bedanken voor jou visie op het verhaal, ik onthoud het goed voor een volgende

@marlous wrote:
Ja, klinkt als regeldagen/weken/maand

regel dagen ken ik, maar uh regel weken/ maand? kan dat dan zo lang duren??

dat heb ik nooit geweten… :oops:

moet er eerlijk bij zeggen dat ik toen der tijd alleen het advies van de “deskundige” ( cb) heb aangenomen en niet hier op het forum heb gevraagd… :? :oops:

volgende keer toch maar ff wel doen.

@niekie wrote:

maar zoals je zelf ook al schrijft is het idd zo dat een “deskundige” zegt dat je geen voedingsstoffen meer hebt, dus wat doe je dan?

juist overschakelen,

Nee, wantrouwen :wink: (ik weet niet hoe sterk ik in mijn schoenen had gestaan als Leonie het slecht deed. Gelukkig deed zij het prima en wist ik dus dat het aan mij moest liggen :evil: .)

Maar je hebt daar wel een punt: als we al niet eens op de deskundigen kunnen vertrouwen…

CB is in sommige gevallen niet deskundig (hoor slechte verhalen hier, maar ben prima tevreden over mijn CB)

lactatiekundigen lijken deskundig, maar ik heb helaas verkeerde adviezen gehad. Toch zou ik hen het meest vertrouwen.

VBN heeft contactpersonen per regio, die kun je sowieso bellen voor informatie.

De BV-moeders van dit forum vertrouw ik volledig :inlove: . Er zit hier altijd wel iemand die precies hetzelfde heeft meegemaakt of ergens iets heeft gelezen op internet of iets heeft gehoord van een deskundige. Kortom: een schat aan info hier!

@ Niekie, tja…Biebels en ik hebben baby’s die niet weten wat regeldagen zijn, maar houden op weken :mrgreen:

Maar ik wist ook niet genoeg bij mijn eerste hoor. Daar heb ik 10 weken gekolfd en toen was het (omdat ik niet op verzoek gaf) op een gegeven moment op. Of ik hield het dus zelf niet op peil…

Nu is mijn 2e bijna 5 maanden en ik geef LIVE bv… :dance:

Laat je niet misleiden door mensen die denken dat ze ergens wat vanaf weten…

Ik vertrouw alleen de LK-VBN en de diehards die hier schrijven… :-*

de 2e keer gaat het lukken meid…

@Marlous wrote:

@ Niekie, tja…Biebels en ik hebben baby’s die niet weten wat regeldagen zijn, maar houden op weken :mrgreen:

Maar ik wist ook niet genoeg bij mijn eerste hoor. Daar heb ik 10 weken gekolfd en toen was het (omdat ik niet op verzoek gaf) op een gegeven moment op. Of ik hield het dus zelf niet op peil…

Nu is mijn 2e bijna 5 maanden en ik geef LIVE bv… :dance:

Laat je niet misleiden door mensen die denken dat ze ergens wat vanaf weten…

Ik vertrouw alleen de LK-VBN en de diehards die hier schrijven… :-*

de 2e keer gaat het lukken meid…

zeker weten met een beetje hulp van hier gaat dat ok, maar goed eerst nog even van mijn "kleine"meid genieten, maar als ik zover ben zoek ik jullie weer op

enne bravo voor al 5 maand live voeden :thumbup:

Meiden, jullie hebben helemaal gelijk wat jullie zeggen over de ‘deskundigen’. Ik verbaas me erover dat de kraamhulporganisatie hier het borstvoedingscertificaat heeft als ik hoor welke adviezen ze geven. Bij de eerste heb ik het nog aangenomen, maar bij een tweede luister ik alleen nog maar naar de LK. Pas weer twee vriendinnen waarbij de borstvoeding mislukt is door de geweldige adviezen van de kraamhulp. En dan mijn dringende advies om de LK in te schakelen in de wind slaan, want ja, de kraamhulp heeft gesproken en die weet wel waar ze het over heeft :evil: .

Oh, en over het onderwerp van dit topic kan ik niet echt iets zeggen, sorry :shifty: .